וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בתימן חודשה, ספינות קרב איראניות מלוות משט הומניטרי

18.5.2015 / 17:26

אחרי חמישה ימים, הקואליציה הסעודית שבה לתקוף את החות'ים. שר החוץ של תימן האשים את המורדים בהמשך ההפצצות. במקביל, ספינות איראניות שטות לצד ספינת סיוע, שעלולה להיתקל בכוחות הימיים של הקואליציה

נשים הולכות באזור מגורים שנפגע מהפצצות של הקואליציה הסעודית בצנעא, בירת תימן, 18 במאי 2015. רויטרס
תושבות בצנעא באזור שנפגע בהפצצות הקואליציה הסעודית, היום/רויטרס

אחרי חמישה ימים של הפוגה הומניטרית, הקואליציה בהובלת ערב הסעודית שבה להפציץ יעדים של המורדים החות'ים בתימן. שר החוץ הגולה של תימן, ריאד יאסין, האשים את המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן בכך שהלחימה התחדשה. התחדשות ההפגזות הגיעה על אף בקשות מצד האו"ם וארגוני זכויות לפרק זמן נוסף שבו יוכלו לספק סיוע הומניטרי נוסף לאחת המדינות העניות ביותר במזרח התיכון.

"זה מה שאמרנו לפני – אם הם יתחילו שוב, אנחנו נתחיל שוב", אמר יאסין. לדבריו, הקואליציה לא שוקלת הפסקת אש נוספת, אולם הוא הדגיש כי היא לא תתקוף נמלי תעופה וים שמשמשים להעברת אספקה וסיוע. כלי תקשורת בתימן המזוהים עם החות'ים דיווחו על תקיפות אוויריות במחוז סעדה הגבול עם ערב הסעודית ורשת אל-ערביה הסעודית דיווחה על חילופי אש כבדים בגבול בין שתי המדינות אחרי שהחות'ים ירו פצצות מרגמה לעבר עמדה צבאית של צבא סעודיה במחוז נג'רן הדרומי. כמו כן, הופצצו גם עמדות של החות'ים בעיר הנמל עדן, שעליה הם מנסים להשתלט עוד טרם החל המבצע הצבאי נגדם בחודש מרץ.

לקריאה נוספת
דיווח: מספר 2 בהנהגת המורדים החות'ים בתימן נהרג
הפוגה בלחימה? סעודיה שלחה טנקים וכוחות מיוחדים לגבול תימן

טנק של תומכי הנשיא האדי בעיר עדן, תימן, 16 במאי 2015. רויטרס
טנק של תומכי הנשיא המודח האדי בעיר עדן, שבת/רויטרס

ערב הסעודית ובעלות בריתה הסוניות פתחו במתקפה האווירית והימית נגד החות'ים וכוחות צבא הנאמנים לנשיא הקודם עלי עבדאללה סלאח לפני יותר משישה שבועות והאשימו את איראן בגיבויים ובחימושם. אף על פי כן, ההפצצות הכבדות טרם הצליחו לגרום למהפך בשדה הקרב והמורדים ממשיכים לנסות לכבוש את עדן, אחד ממעוזיהם האחרונים של תומכי הנשיא הגולה עבד רבו מנסור האדי.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי התייחס היום לחידוש הלחימה. הוא הבהיר כי וושינגטון תומכת בהארכת ההפוגה, אולם, לדברי, מהלכיהם בשדה הקרב של החות'ים מקשים על כך. "אנו יודעים שהחות'ים החלו להעביר אמצעי שיגור לאזור הגבול (עם ערב הסעודית), ולכן, תחת התנאים של הפסקת הלחימה, זה היה מובן שאם יהיו צעדים פרובוקטיביים על ידי אחד מהצדדים, זאת תהיה הפרה של ההסדר".

בתוך כך, שתי ספינות קרב איראניות החלו ללוות ספינת מטען איראנית ששטה מחוץ למימיה הטריטוריאליים של תימן ונמצאת בדרכה לנמל אל-חודיידה. לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים, הספינה, שנטען כי עליה ציוד הומניטרי, צפויה להגיע לנמל בעוד שלושה ימים. עם זאת, מאז החלה ערב הסעודית במבצע הצבאי, המרחב האווירי והימי של תימן נמצאים בשליטתה כדי למנוע אספקת נשק למורדים. טהראן כבר הבהירה כי אם המשט שלה יותקף בידי כלי שיט של כוחות הקואליציה, "האזור כולו יבער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully