וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מוכנים לסייע לעיראק בשחרור רמאדי מידי דאעש

עלי אכבר ולאיתי, עוזרו הבכיר של חמינאי, הבהיר כי אם הממשלה בבגדאד תפנה אליהם לעזרה נגד הארגון שכבש את בירת מחוז אנבאר, טהראן תעתר לבקשה. במקביל, דאעש מתקדם לעבר בסיס שבו מוצבים כוחות שיעיים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

איראן הבהירה היום (שני) כי מוכנה לסייע לעיראק לשחרר את העיר רמאדי, שנפלה אתמול לידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). עלי אכבר ולאיתי, יועצו הקרוב של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי שמבקר בביירות, הדגיש כי הוא משוכנע שעיר הבירה של מחוז אנבאר ישוחרר. "אם ממשלת עיראק תבקש באופן רשמי מהרפובליקה האיסלאמית של איראן להגיש כל עזרה שהיא כדי לסייע לעיראק להילחם (בדאעש), אז נענה לבקשה שלהם", אמר ולייאתי.

הבוקר הזעיקה ממשלת עיראק את המיליציות השיעיות הנתמכות בידי טהראן כדי שיסייעו במבצע לשחרור העיר שנכבשה אתמול באופן סופי בידי לוחמי הארגון הסוני הקיצוני, אחרי סוף שבוע של קרבות עזים, שבמהלכם נהרגו לפחות 500איש. במקביל, לוחמי דאעש המשיכו להתקדם מזרחה מרמאדי, לכיוון הבסיס שבו מתארגנים הכוחות השיעיים. בסיס חבניה נמצא 30 קילומטרים ממזרח לרמאדי לאורך הכביש המוביל לבירה בגדאד.

רמאדי – עיראק, 16 במאי, 2015. רויטרס
זירת קרב ברמאדי ביום שבת/רויטרס

כמו כן, הבוקר הביע שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ביטחון ביכולתם של הכוחות המקומיים לכבוש מחדש את רמאדי "בשבועות הקרובים". במסיבת עיתונאים בסיאול, אמר קרי כי הוא משוכנע ש"המצב ישתנה ככל שהכוחות נערכים מחדש וככל שהימים חולפים". בדבריו, התייחס קרי גם לפעולת הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית בעומק סוריה בסוף השבוע, שבהן חוסל - לדברי הבית הלבן - בכיר בהנהגת דאעש, שזוהה בשם אבו סיאף. קרי אמר כי בפעולה "חוסל מנהיג חשוב" בארגון, וכי הפעולה "הניבה מודיעין משמעותי".

רשת בי-בי-סי דיווחה הבוקר כי רמאדי כבר נמצאת תחת שליטה מוחלטת של דאעש, וכי כל חיילי הצבא העיראקי נסוגו מתחומיה. מקור בכיר במחוז אנבאר, שרמאדי היא בירתו, אמר לבי-בי-סי כי חיילי הצבא נסוגו לעיר הסמוכה חאלידיה, והפרו פקודה ישירה של ראש ממשלת עיראק, חיידר עבאדי, להישאר בעמדותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully