וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 שנים למותו של אלי כהן. מה שאתם צריכים לדעת היום

היום תתחדש מחאת האתיופים, יצויין ברחבי העולם יום המוזיאונים , מכבי ת"א תפגוש את עירוני נס ציונה בפליאוף , נציין 50 שנים למותו של אלי כהן ונחגוג יום הולדת 45 עם טינה פיי

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
המחאה הגדולה בכיכר רבין/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים בתל אביב הפגנה למען שוויון בני העדה האתיופית. ההפגנה תתקיים בשעה 15:00 בשדרות רוטשילד בתל אביב ומארגניה, קבוצת "דור אמיץ" אומרים כי הם דורשים צדק חברתי לבני הקהילה. עוד הם מוסרים כי חובת ההגעה "חלה על כל עם ישראל, על כל בני העדה האתיופית ועל כל אדם שמאמין בשוויון זכויות וצדק". לאחר הפסקה של מספר ימים מתחדשות פעולות המחאה של העדה שהחלו כזכור, בעקבות פרסום בו נראים שוטר ובלש מכים באכזריות חייל אתיופי.

יום המוזיאונים הבינלאומי

לובר, פריס. ShutterStock
מוזיאון הלובר בפריז/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם, כמדי 18 במאי, את יום המוזיאונים הבינלאומי. על פי המועצה הבינלאומית למוזיאונים מוזיאון הוא מוסד קבוע, שלא למטרות רווח, לשירות החברה והתפתחותה, הפתוח לציבור ואשר רוכש, משמר, חוקר, מפרסם ומציג את המורשת החומרית והרוחנית של האנושות וסביבתה לצורכי חינוך, מחקר והנאה. ביום המוזיאונים הבינלאמוי נחשף הציבור לתפקיד המוזיאונים, בהתאם להגדרתם, במסגרת החברה בה הם פועלים. במסגרת יום זה נפגשים אנשי מקצוע בתחום המוזיאולוגיה עם הציבור הרחב באמצעות פתיחת המוזיאונים ללא תשלום במדינות רבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ליגת העל בכדורסל

גארד מכבי תל אביב ג'רמי פארגו (ימין) שחקן עירוני נס ציונה רובי בוסטיין (שמאל). ברני ארדוב
ג'רמי פארגו נגד בוסטיין במפגש הקודם בין מכבי ת"א ונס ציונה/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תפתח מכבי תל אביב את דרכה בפלייאוף של ליגת העל בכדורסל. אלופת אירופה היוצאת, שסיימה בקושי במקום הראשון את העונה הרגילה, פוגשת בסדרת רבע הגמר את עירוני נס ציונה, השמינית בטבלה. הכתומים לא צפויים להקשות על הקבוצה של גיא גודס ופיני גרשון, שגברה עליהם בכל ארבעת המפגשים בין הקבוצות העונה, כולם בפער דו ספרתי. מכבי תל אביב שהתאוששה מהמשבר שכלל שישה הפסדים בשבעה משחקים עם רצף של שלושה ניצחונות, תצטרך להסתדר ללא סילבן לנדסברג, שנפצע באימון ביום שישי וגמר את העונה.

50 למותו של אלי כהן

אלי כהן. לשכת העיתונות הממשלתית
אלי כהן/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 50 שנים, בשנת 1965, הלך לעולמו המרגל הישראלי אלי כהן אשר הועלה לגרדום בכיכר אל מרג'ה (הקדושים) בלב דמשק. כהן נולד באלכסנדריה ב- 1924, וב-1957 עלה לארץ. במאי 1960 גויס ליחידה למבצעים מיוחדים "קיסריה". ב-1961 נשלח לארגנטינה עם דרכון צרפתי, שם נבנתה לו דמותו החדשה: כאמל אמין ת'אבת, איש עסקים, גולה סורי החי בארגנטינה ורוצה לחזור למולדתו. הוא נטמע בקהילה הסורית בארגנטינה וקשר קשרי ידידות עם גורמים המקושרים לשלטון הסורי. במשך שלוש שנים שידר אלי כהן תשדורות מוצפנות אשר כללו מידע מדיני וצבאי רגיש לגורמי מודיעין ישראלים מדי יום. בינואר 1965 פרצו כוחות הצבא לביתו ותפסו אותו "על חם" בשעה ששידר לישראל.

טינה פיי חוגגת

טינה פיי משיקה את ספרה החדש. Jim Spellman, GettyImages
טינה פיי/GettyImages, Jim Spellman

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת הקומיקאית והתסריטאית המצליחה טינה פיי יום הולדת 45, מזל טוב! טינה פיי היא סופרת, שחקנית, קומיקאית ומפיקה אמריקאית, זוכת שני פרסי גלובוס הזהב, שבעה פרסי אמי ושלושה פרסי גילדת שחקני המסך. היא החלה את דרכה בתכנית המצליחה סאטרדיי נייט לייב, ככותבת מערכונים ב-1997, ובשנת 1999 הפכה לכותבת הראשית של התוכנית. בשנה שלאחר מכן היא לוהקה לצוות השחקנים. גם התכנית רוק 30 בכיכובה זכתה להצלחה רבה ואף זכתה בשלושה פרסי אמי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully