וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אין סיכוי להסכם בין ישראל לפלסטינים בשנה הקרובה"

נשיא ארה"ב התייחס לממשלת נתניהו החדשה ואמר כי אינו סבור שניתן להגיע להסכם מקיף, בין היתר "בעקבות הרכב ממשלת ישראל". "בנוגע לפלסטינים", הוסיף, "הם לא יכולים לצפות שתהיה להם מדינה ללא הכרה בישראל"

צילום: "אל ערביה", עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הלילה (שבת) לסכסוך המתמשך בין ישראל לפלסטינים ונשמע פסימי. בריאיון לרשת "אל-ערביה" אמר אובמה כי אינו סבור שניתן להגיע להסכם מקיף בין הצדדים בשנה הקרובה. זאת, בהינתן הרכב ממשלת ישראל החדשה והאתגרים שמולם ניצב יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

אובמה חזר על מחויבותו לפתרון שתי המדינות ואמר כי האמון חייב להיבנות מחדש בין הצדדים, כחלק מהתהליך המדיני. "זה אתגר קשה מאוד. מצד אחד אני מאוד תומך בישראל, וברור שהקשר בין ארצות הברית לישראל חזק. לישראל יש חששות ביטחוניות לגיטימיות, אין ספק בעניין", אמר אובמה והבהיר: "לצד זאת, אני גם מחויב לחלוטין למדינה פלסטינית. הפתרון היחיד הוא פתרון שתי המדינות".

לקריאה נוספת:
אובמה בקמפ דייויד: "הממשלה החדשה לא תומכת בפתרון שתי המדינות"
אובמה על פתרון שתי מדינות: "מעולם לא ויתרתי על התקווה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בועידת פסגה בוושינגטון- ספטמבר 2010. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין מספיק אמון בצד השני". נתניהו ואבו מאזן/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

"עבדנו קשה מאוד, אבל למען האמת, הפוליטיקה בישראל והפוליטיקה הפנים-פלסטינית גרמו לכך שלכל אחד מהצדדים אין מספיק אמון בצד השני כדי לעשות את הזינוק קדימה", הוסיף אובמה. "מה שאנחנו יכולים לעשות בשלב זה, זה לנסות ולבנות מחדש את האמון בין הצדדים. לא באמצעות עסקה כוללת וגדולה, אני לא חושב שניתן להגיע לעסקה כזאת בשנה הקרובה בעקבות הרכב הממשלתו של נתניהו והאתגרים שאיתם מתמודד אבו מאזן. אלא בצעדים שיבנו את האמון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לדברי אובמה, אחת הדרכים לבנייה מחודשת של האמון היא "לסייע לאנשים הרגילים ברצועת עזה, כחלק מתהליך השיקום בעקבות ההרס", אחרי מבצע "צוק איתן". בנוסף, הציע אובמה ליצור הזדמנויות כלכליות ועבודות. "אם נוכל, באיטיות, לבנות סוג כזה של אמון, אני מאמין שההיגיון שבפתרון שתי המדינות יקבל אישור מחדש".

"אמרתי לישראלים - אתם לא יכולים להישאר מדינה שהיא גם דמוקרטית וגם יהודית, אם לא תפתרו את הבעיה הזו", הוסיף אובמה. "בנוגע לפלסטינים, אמרתי להם שאתם לא יכולים לצפות שתהיה לכם מדינה, אם אתם לא מכירים בישראל. כי ישראל לא הולכת לשום מקום".

הריסות בעיר חאלב מחביות נפץ שהשליך חיל האוויר של סוריה, 1 במאי 2015. רויטרס
מעורבות אמריקנית ישירה לא הייתה מביאה לסיום המלחמה בסוריה. הריסות בעיר חאלב/רויטרס

בריאיון התייחס אובמה גם להסכם הסופי המתגבש בין איראן למעצמות ולכך שמדינות רבות במזרח התיכון רואות בכך איום. אובמה ביקש להרגיע את הרוחות ואמר כי "ארצות הברית תסייע לבנות בריתה במפרץ להגן על עצמן" מפני פעילותה הצבאית של איראן באזור.

"על איראן לרכוש מחדש את אמון הקהילה הבינלאומית כדי להגיע להסכם בסוגית הגרעין", הוסיף אובמה והדגיש כי "כל אפשרות אחרת מלבד הסכם" מסוכנת פי כמה ליציבות במזרח התיכון. כשנשאל על המשבר בסוריה השיב אובמה, כי הוא מעריך שמלחמת האזרחים במדינה לא תסתיים בשנים הקרובות. הוא הוסיף כי גם מעורבות ישירה של ארצות הברית לא הייתה מביאה לסיום הלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully