וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: ראש ממשלת לוקסמבורג התחתן עם בן זוגו

קסאבייה בטל נישא בטקס פרטי לשותפו לחיים באולם מועצת עיר הבירה של הדוכסות הזעירה. הוא ראש המדינה המכהן הראשון באיחוד האירופי שמתחתן עם בן אותו מין. "יכולתי להסתיר זאת, אך אז לא הייתי מאושר"

ראש ממשלת לוקסמבורג קסאבייה בטל עם בן זוגו גות'ייה דסטניי לאחר חתונתם, 15 במאי 2015. AP
ראש ממשלת לוקסמבורג קסאבייה בטל עם בן זוגו גות'ייה דסטניי לאחר חתונתם, היום/AP

ראש ממשלת לוקסמבורג קסאבייה בטל נישא היום (שישי) לבן זוגו ובכך הפך לראש המדינה המכהן הראשון באיחוד האירופי – והשני בכל העולם – שמתחתן עם בן אותו מין. בטל נישא לבן זוגו גות'ייה דסטניי בטקס פרטי באולם מועצת עיר הבירה של הדוכסות הזעירה. הזוג המכובד הם בין הראשונים ליהנות מהשינויים בחוקי המדינה שנכנסו לתוקף בתחילת השנה ואפשרו נישואים חד-מיניים.

בטל הקים קואליציה בדצמבר 2013 והפך להומו המוצהר הראשון שעומד בראש ממשלת לוקסמבורג. הוא הכריז על כוונתו להינשא לדסטניי, ארכיטקט במקצועו, כמה חודשים לאחר שהפרלמנט אישר את השינויים בחוק ביוני 2014. לשניים קדמה ראשת ממשלת איסלנד לשעבר יוהנה סיגורדרדוטיר, שהתחתנה עם בת זוגה ב-2010, בזמן שכיהנה בתפקיד והייתה לראש המדינה הראשון בעולם שמתחתן עם בן אותו המין. ראש ממשלת בלגיה לשעבר אליו די רופו היה המנהיג האירופי הראשון שהצהיר בציבור על כך שהוא הומו.

"יכולתו לדכא את זה או להסתיר ולהיות לא מאושר למשך שארית חיי", אמר בטל לערוץ טלוויזיה בלגי בלילה שקדם לחתונה האזרחית. "אבל אמרתי לעצמי שאם אני רוצה להיות פוליטיקאי ישר, עליי להיות קודם כל ישר עם עצמי ולקבל את זה שאני הוא מי שאני". לוקסמבורג, שרוב אוכלוסייתה קתולית, הייתה בעבר מדינה שמרנית, אולם היא הפכה לפתוחה יותר בשנים האחרונות, בין היתר בעקבות הגעתם של מהגרים ועובדים זרים רבים לשטחה.

עוד ידיעות מהעולם
שר החוץ של איראן: סביר מאוד שנחתום על הסכם גרעין
ארה"ב: מאסר עולם לעוזר של בן לאדן בגין מעורבות ברצח 224 איש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully