וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

73% מילדי ישראל מאושרים – ומה המדינה המאושרת ביותר?

"סקר הילדים העולמי" אסף נתונים על יותר מ-50 אלף ילדים מ-15 מדינות ברחבי העולם, ובחן את רמת האושר שלהם. באירופה הילדים פחות מאושרים ככל שהם גדלים, אולם הילדים בישראל שומרים על החיוך

מבלים את יום העצמאות בפארק הירקון. דרור עינב
התוצאות מישראל מצביעות על אחידות גבוהה באופן יחסי/דרור עינב

73.1% מהילדים בישראל מרוצים מחייהם – כך עולה מ"סקר הילדים העולמי" שפורסם היום (שישי). בסקר השתתפו יותר מ-50 אלף ילדים בגילאי שמונה, עשר ו-12 מ-15 מדינות, שענו על שאלות שונות הנוגעות לרמת שביעות הרצון שלהם מחייהם. מהמחקר עולה, בין היתר, כי ילדים במדינות אירופיות נוטים להיות מרוצים יותר מחיי החברה שלהם, לעומת ילדים במדינות אפריקניות שנוטים להיות מרוצים יותר מחייהם האקדמיים.

בממוצע שביעות הרצון הכללית, ישראל נמצאת מעל למרבית המדינות שנבחנו, עם ממוצע של 9.2 מתוך 10, בין ילדי אלג'יריה לאלה של טורקיה. קולומביה ורומניה מובילות את הרשימה – למרות שבמדדים הכלכליים שנבדקו מצבן פחות טוב. הילדים בקוריאה הדרומית הכי פחות מרוצים מחייהם, מתוך המדינות שנבדקו.

עוד בוואלה חדשות:
ילדי הפונדקאות והוריהם הובאו לישראל: "מאוד התרגשנו"
שטיח אדום בין ההריסות: פסטיבל סרטים בינלאומי בשג'אעיה
סוריה: דאעש בדרכו להחריב עיר עתיקה בת אלפי שנים

יום העצמאות  חוף הים תל אביב. נמרוד סונדרס
יום העצמאות חוף הים תל אביב/נמרוד סונדרס

עם זאת, אחוז משמעותי של ילדים בישראל אינם מרוצים מחייהם. 3.5% מהילדים הישראלים שנשאלו ציינו תוצאה מתחת ל-5. חמש מדינות – נורווגיה, אלג'יריה, קולומביה, רומניה וספרד – בעלות שיעורים נמוכים יותר של ילדים שאינם מרוצים מחייהם. כמו כן, נמצא כי במדינות כמו נפאל, דרום אפריקה וקוריאה הדרומית קיים פער ניכר בין הילדים באותה שכבת הגיל, אולם התוצאות מישראל מצביעות על אחידות גבוהה באופן יחסי.

לילדים הוצגו שאלות רבות הנוגעות בין היתר לחיי המשפחה והבית שלהם, חיי החברה, מצבם הכלכלי ורכושם, מצבם בבית הספר, אזור מגוריהם, מודעות לזכויות ילדים ושביעות רצון כללית. כך, למשל, נמצא כי במדינות אירופה, כמו גם בקוריאה הדרומית, רמת האושר של הילדים פחתה בין גיל עשר לגיל 12. עם זאת, במדינות כמו ישראל ואתיופיה לא זוהתה מגמה כזאת.

בנות ובנים מאושרים באותה הרמה, בממוצע, אולם במדדים ספציפיים הנוגעים לביטחון העצמי ולדימוי גוף נמצאו הבדלים בין בנים לבנות במדינות אירופה וקוריאה הדרומית, אולם לא במדינות אחרות באסיה, אפריקה ודרום אמריקה. כמו כן, באסטוניה, פולין, קוריאה הדרומית ואנגליה הילדים מכלים את מרבית זמנם בעבודה על שיעורי בית, אולם ילדי פולין, נורווגיה וישראל מובילים את רשימת המדינות שהילדים בהן מעבירים את הזמן הרב ביותר בפעילויות ספורטיביות.

פרופ' אשר בן-אריה, מראשי צוות המחקר, טען כי המחקר "מראה שזה אפשרי ובעל ערך לשאול ילדים איך הם מרגישים בנוגע לחייהם". לדבריו, "ילדים שונים ממקומות שונים חולקים את אותה הילדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully