וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

שביתה בדימונה

דימונה של כי"ל. צילום מסך
צילום: שי מכלוף/צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תיערך שביתה בעיר דימונה שבמסגרתה יושבתו כל מוסדות העירייה וכל מוסדות החינוך מכיתות ז' ומעלה כאות הזדהות עם עובדי כיל אשר שובתים כבר למעלה משלושה חודשים. ראש עיריית דימונה בני ביטון הודיע על השבתת העיר בשבוע שעבר בתום ישיבת מועצת העיר שדנה בדרכי הפעולה בעקבות הימשכות המשבר במפעלים – אשר 40 אחוזים מהם הם תושבי העיר דימונה. "האחריות היא על ממשלת ישראל, 42% מאתנו הצבענו לבנימין נתניהו. דיברתי עם שר האוצר החדש כחלון וביקשתי שיפעיל את מניית הזהב", אמר ביטון. "העובדים צודקים, ישבנו עם הנהלת כיל ושמענו אותם, ועכשיו אני אומר שוב: העובדים צודקים".

יום ירושלים

מצעד ריקוד הדגלים ועצרת בכותל לכבוד יום ירושלים, מאי 2011. עומר מירון
ריקוד הדגלים/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום הוא "יום ירושלים" החל בכ"ח באייר ומציין את איחודה של העיר ירושלים תחת ריבונות ישראלית, לאחר מלחמת ששת הימים. אירועי היום כוללים מלבד טקסים במוסדות החינוך גם עצרת גדולה בישיבת מרכז הרב, טקס ממלכתי בגבעת התחמושת וריקוד דגלים גדול היוצא ממרכז העיר ומקיף את העיר העתיקה עד לרחבת הכותל. השנה הוגשה עתירה לבג"ץ נגד הרישיון שנתנה המשטרה למצעד שיעבור בתוך הרובע המוסלמי בעיר למרות שהדבר משבש את חיי התושבים שצריכים להסתגר בבתיהם. שופטי בית המשפט העליון דחו את העתירה ואישרו את מעבר המצעד ברובע המוסלמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

קדושות פלסטיניות

נשיא המדינה שמעון פרס האפיפיור פרנציסקוס ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בתפילה משותפת לשלום בוותיקן, רומא איטליה, יוני 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
אבו מאבן יסע לטקס בוותיקן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שהיום יערך בוותיקן, בראשותו של האפיפיור פרנציסקוס, טקס קנוניזציה שבמהלכו יועלו שתי נזירות ממוצא פלסטיני, ילידות הארץ לדרגת "קדושות". הנזירות יוכרו כקדושות בטקס, אליו גם יגיע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הן מרים בווארדי שמתה ב-1878 ומרי אלפונסין שמתה בשנת 1927. בווארדי גדלה בכפר עיבלין ויזמה הקמת מנזרים של המסדר הכרמליתי בהודו ובבית לחם. לאחר מותה יוחס לה הנס: היא התגלתה לזוג איטלקי בזמן ביקורם בארץ וכאשר התפללו לה – גרמו להצלת תינוק של חבריהם שסבל ממחלה קשה. ג'אטס גדלה בירושלים וייסדה את מנזר האחיות רוזרי אשר פעיל מאוד בירושלים. לאחר מותה יוחס לה הנס: תושב כפר כנא שהתחשמל, ניצל בזכות תפילות משפחתו אליה.

היום הבינלאומי נגד הומופוביה

מפגינים נגד הומואים ליד הדומה של רוסיה, מוסקבה, יוני 2013. רויטרס
הפגנה נגד קהילת הלהט"ב ברוסיה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את "היום הבינלאומי נגד הומופוביה". את אירועי היום מרכזת ומובילה ועדת הבנ"ה שיוסדה בצרפת על ידי פעיל זכויות האדם לואי ז'ורז' טן. התאריך שנבחר לציון יום זה, ה-17 במאי- מציין את המועד בו הוסרה ההומוסקסואליות מרשימת ההפרעות הנפשיות על ידי ארגון הבריאות העולמי – רק בשנת 1990. בישראל הוצאה מחוץ לחוק אפליה מחמת נטייה מינית וכן ישנם איסורים על ביטויים המבזים אנשים בשל נטייתם המינית.

סתיו שפיר בת 30

סתיו שפיר, המחנה הציוני, אפריל 2015. טלי מאייר
צילום: טלי מאייר/טלי מאייר

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת סתיו שפיר, חברת הכנסת מהמחנה הציוני והפעילה החברתית – יום הולדת 30, מזל טוב! שפיר נולדה ב-1985 בנתניה, בגיל 8 כבר היתה כתבת בעיתון הילדים "כולנו" ולאחר מכן היתה חברה בתנועת הנוער העובד והלומד ועשתה שנת שירות בחברה להגנת הטבע. את שירותה הצבאי מילאה ככתבת בעיתון "במחנה". ביולי 2011 היתה שפיר ממובילות המחאה החברתית הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל והיתה האמונה על הקשר בין ערי האוהלים השונות. שנה לאחר תום המחאה הצטרפה למפלגת העבודה ומוקמה גבוה בבחירות המקדימות. בכהונתה של הכנסת בלטה שפיר במאבקיה בתוך ועדת הכספים למען שקיפות העברות הכספים לסקטורים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully