וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמנת הריצה מטירה שהותקפה לא תשתתף במרוץ שיזמה

14.5.2015 / 5:39

האלמונים שירו לעבר רכבה והאיומים הבלתי פוסקים עשו את שלהם. חנין ראדי, מיוזמות "מרוץ טירה" אשר אמור להתקיים השנה לראשונה, החליטה שלא תשתתף בו: "זה כבר לא ספורט טהור"

חנין ראדי, מרתוניסטית. מאי 2015. באדיבות המצולמים
בעיר החלה להישמע התנגדות תקיפה נגד המרוץ. ראדי/באדיבות המצולמים

חנין ראדי, מאמנת הריצה מטירה, שבשבוע שעבר ירו אלמונים לעבר מכוניתה, לא תשתתף במרוץ שעשוי להיערך בעיר בעוד כעשרה ימים, למרות שהייתה אחת מיוזמותיו. "גם אם המרוץ ייערך, הוא איבד מערכו", אמרה אתמול (רביעי) ראדי לוואלה! NEWS. "זה כבר לא ספורט טהור", היא הסבירה.

ראדי, תושב העיר בת 36, שסיפורה פורסם בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, מאמנת קבוצת ריצה שבה חברות 80 נשים מגיל 14 עד 25, דבר שעורר את התנגדותם של חלק מתושבי העיר. לטענתה, בשבועות האחרונים היא סופגת איומים, וגורמים שונים בעיר מפיצים עליה רכילות. "חבל לי, אבל אני לא אשתתף במרוץ ולא אאמן פה".

חנין ראדי, מרתוניסטית. מאי 2015. באדיבות המצולמים
"הרסו לי את החלום"/באדיבות המצולמים

עקב הירי על מכוניתה בלילה שבין ראשון לשני בשבוע שעבר, הביעו בה תמיכה כמה מתושבות ותושבי העיר, ובהמשך השבוע אף ביקרו בביתה שבעה חברי כנסת מהרשימה המשותפת. יצוין כי המכונית הייתה ריקה בעת הירי וראדי לא נפגעה. "אני כבר לא ישנה בלילה ונכון לעכשיו, החלטתי להפסיק לאמן את הבנות. מאז אותו לילה, אני בלחץ. אני אמא לילדים ואני חוששת. הרסו לי את החלום", אמרה בשבוע שעבר.

היא החלה לרוץ לפני כעשור, בתחילה כתחביב. לפני כשלושה חודשים, כשמאחוריה כבר שמונה ריצות מרתון מקצועיות, היא פתחה את קבוצת הריצה לבנות, שגדלה במהרה. יחד עם סאמר חאסקיה, אצן תושב העיר, ובתמיכת העירייה, החלה ראדי לארגן את "מרוץ טירה", אלא שבעיר החלה להישמע התנגדות תקיפה נגד המרוץ.

לאחר התבטאויות נגד קיום המרוץ ברשתות החברתיות ודיווחים על כוונה למנוע ממנו להתקיים, העירייה הודיעה ימים ספורים לפני קיומו כי הוא נדחה. בטירה אמרו כי המשטרה הודיעה שלא תוכל לערוב לביטחונן של המשתתפות, למרות שנקבע – לבקשת אנשי דת – כי ייערכו מקצים נפרדים לנשים ולגברים וכי הנשים לא ירוצו עם בגדים קצרים. למרות דחיית המרוץ, ההתנגדות לפעילות קבוצת הריצה לא שככה והגיעה לשיאה עם הירי לעבר מכוניתה של ראדי בשבוע שעבר. כאמור, בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורלו של המרוץ, אבל דבר אחד בטוח - הרוח החיה מאחוריו לא תיקח בו חלק.

  • עוד באותו נושא:
  • טירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully