וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם המדע כמרקחה: האם נפתרה תעלומת המפלצת מלוך נס?

תמונה חדשה של המפלצת המיתולוגית מאגם לוך נס צולמה השבוע בסקוטלנד, והיא עשויה לשפוך אור על התעלומה בת אלפי השנים

האם המפלצת מלוך נס היא בכלל לוטרה?. דיילי מייל, צילום מסך
התמונה המפורסמת/צילום מסך, דיילי מייל

האם אחד המיתוסים הגדולים ביותר בהיסטוריה האנושית עומד להתנפץ לאלפי רסיסים? כן, אם תשאלו את דוקטור ג'ונתן ווילס מסקוטלנד. ווילס צילם השבוע תמונה חדשה של המפלצת מאגם לוך נס, ולדבריו אין מפלצת ומדובר בסך הכל בלוטרה, חיה שובבה וחביבה במיוחד.

סיפורים על המפלצת מלוך נס, שזכתה לכינוי נסי, החלו לצוץ כבר לפני 1,500 שנה. מאז טענו אנשים רבים שהצליחו לצלם את המפלצת ומדענים רבים חקרו את האגם לאורכו ולרוחבו, אך לשווא: אין אף הוכחה לקיומה של נסי באגם הפסטורלי בסקוטלנד.

האם המפלצת מלוך נס היא בכלל לוטרה?. דיילי מייל, צילום מסך
ממש כמו לנסי, גם ללוטרה יש שלוש "דבשות"/צילום מסך, דיילי מייל

התמונה האחרונה של נסי צולמה השבוע באגם על ידי דוקטור ווילס, ולטענתו לא מדובר במפלצת אלא בלוטרה שמתגוררת באגם, וזכתה לשם דראטסי. ממש כמו המפלצת, גם בתמונותיה של דראטסי נראות שלוש "דבשות": ראש, גב וזנב. לדבריו של הדוקטור, מי שמביט בלוטרה מרחוק עלול לטעות ולחשוב שמדובר במפלצת המפורסמת.

"אנחנו יודעים שיש לוטרות שחיות בלוך נס, וניתן להבין למה אנשים שמאמינים במפלצת חושבים שהוא רואים אותה כאשר הדבשות מופיעות במים. עם זאת, אני עובד באגם כבר 24 שנים. ראיתי המון לוטרות, אבל מעולם לא נתקלתי בנסי", סיפר ג'ונתן ל"דיילי מייל".

עוד באותו נושא

האם באמת צולמה המפלצת מלוך-נס במפות אפל?

לכתבה המלאה
האם המפלצת מלוך נס היא בכלל לוטרה?. דיילי מייל, צילום מסך
כן, לגמרי אפשר להתבלבל בין השתיים/צילום מסך, דיילי מייל

מלקולם רובינסון, מדען שמקדיש את מרבית זמנו לחקירת האגם והמפלצת שכביכול חיה בתוכו, סבור שחלק מהתמונות של נסי שהוצגו במשך השנים מציגות לוטרות. עם זאת, הוא בטוח שבמעמקים ישנן צורות חיים אחרות. "אני מאמין בכל ליבי שבאגם ישנם יצורים עצומים שלא תועדו ועולם המדע עוד לא מכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully