וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב הורשע במאות מקרי אונס של בתו - העליון קיצר את עונשו

לפני כשנתיים הורשע גבר בביצוע עבירות מין רבות בבתו החורגת ונידון ל-28 שנות מאסר. השבוע התחשב השופט נועם סולברג בהודאתו במעשים והפחית ארבע שנים ממאסרו. המועצה לשלום הילד: "בית המשפט 'ריחם על האכזרים'"

3 גברים חשודים שאנסו נערה בת 17 במקלט בדרום תל אביב. ShutterStock
כשהילדה הייתה בת שש, החל אביה ליזום קרבה פיזית אליה לצורך סיפוק מיני/ShutterStock

בית המשפט העליון קיצר השבוע בארבע שנים את עונשו של גבר, שנידון ל-28 שנות מאסר אחרי שהורשע במאות מקרי אונס, מעשה סדום, ניסיון אונס ומעשה מגונה של בתו החורגת. זאת, על אף שקבע כי בארצות הברית הוא היה מרצה מאות שנות מאסר בגין עבירותיו.

הגבר גידל את בתו לאחר שאביה הביולוגי התאבד בעת שאמה הייתה עמה בהריון. בשנת 2005, כך על פי פסק הדין של העליון, כשהילדה הייתה בת שש, החל הגבר ליזום קרבה פיזית אליה לצורך סיפוק מיני. תחילה חיבק אותה ונצמד אליה. בהמשך, במהלך שלוש שנים, לפחות פעם בשבוע, בזמן שאשתו נעדרה מהבית, נהג להתבודד עמה ב?ביתם ולבצע בה מעשים מיניים שונים. האב שכנע אותה, כך נכתב, כי מעשיו נעשים בשל אהבתו כלפיה, וביקש כי תשמור בסוד את הקשר, שכן אם מישהו ישמע על כך, הוא ייאסר.

לאחר שנים של מעשים מיניים שביצע האב, כשהייתה בתו בת עשר, הוצא לה צו נזקקות בשל הזנחה מצד אימה, והיא עברה להתגורר בפנימייה. אלא שגם אז לא חדל האב ממעשיו וכשביקרה הבת בבית בחופשות המשיך במעשיו.

נועם סולברג. דודו ועקנין, ספק 500
בארה"ב היה מרצה האב מאות שנות מאסר בגין עבירותיו. השופט נועם סולברג/ספק 500, דודו ועקנין

במהלך שנת 2011, בעקבות דיווחים של רשויות הרווחה על התנהלות מינית חריגה של הילדה, ועל חשד לכך שאביה החורג פוגע בה, ניהלה משטרת ישראל חקירה נגדו בחשד לביצוע עבירות מין בה. על מנת להגן עליה, הורה בית משפט כי תיאסר יציאתה לביתה. כמו כן, קבע בית משפט לנוער כי על האב נאסר ליצור כל קשר עם בתו שלא בפיקוח, לרבות קשר טלפוני.

על אף הוראת בית המשפט, נותר האב בקשר עם בתו עשרות פעמים. השניים שוחחו בטלפון, בין היתר על הקשר המיני ביניהם. בכמה הזדמנויות, לאחר תיאום מוקדם, המתין האב לבתו בסמוך לבית הספר שבו למדה, והסיע? אותה במכוניתו לפנימייה. בשתי הזדמנויות, סטה מהדרך, עצר במקומות מבודדים ונגע בה.

כמו כן, השניים התכתבו בפייסבוק, שם כתב לה האב, בין היתר: "השיחות האלה לא מגרות?"; "הן לא עושות אותך חרמנית". בהמשך, כתבה לו הבת: "מה שהיה בינינו פעם כבר לא יכול להיות", וציינה את חששה? מפני כניסה להריון. בתגובה, כתב לה האב: "אפשר לעשות את זה בדרכים אחרות וזהירות". כשכתבה לו שאינה רוצה להסתכן, השיב לה: "סבבה איך שאת רוצה, את פוגעת בי אבל לא משנה". בהמשך כתב: "גם לא משנה, את כבר לא רוצה אותי כי גדלת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

המועצה לשלום הילד: "מצער ומכעיס"

במרץ 2013 הורשע האב בבית המשפט המחוזי ירושלים ונידון ל-28 שנות מאסר, מאסר על תנאי וחויב בתשלום פיצויים של 50 אלף שקל. הוא ערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, והשבוע, בהתחשב בהודאתו של האב ובקריאתו לבתו לשתף פעולה עם המשטרה, קבע השופט נועם סולברג כי יש להפחית ארבע שנים ממאסרו.

"מסכת עבירות מין מזעזעת נפרשה לפנינו, חריגה בחומרתה: מאז הייתה כבת שש, במשך שנים, עד שהייתה כבת 13, עשה המערער בגופה של הקטינה מאות מעשי אונס ומעשים מגונים, עד שהיה הדבר לשגרה חולנית ומעו?ותת", כתב השופט סולברג בפסק הדין. עם זאת, הוסיף: "עודנו מחויבים לעקרון אחידות הענישה. גם מעשים זוועתיים צריכים להשתלב במדיניות הענישה המקובלת. אילו ב'חשבונאות' עסקינן, בצבירת כל המעשים והעונש הסטטוטורי בגינם, כי אז ראוי היה המערער להישפט למאות שנות מאסר, כפי שמקובל בארצות הברית. אך הענישה איננה מתמטית".

במועצה לשלום הילד הביעו היום פליאה וכעס על החלטת בית המשפט העליון להקל בעונשו של הגבר, "ארכי-אנס" לטענתם. "עם כל החשיבות שיש בשמירת כבודו של בית המשפט אי אפשר שלא לתמוה ושלא להגיב בכעס על ההחלטה ונימוקיה", אמר מנכ"ל המועצה, ד"ר יצחק קדמן. "אין אחידות במעשיהם של אנסים ופדופילים ומדוע שתהיה אחידות בענישה? מצער ומכעיס כי דווקא בית המשפט העליון מצא לנכון 'לרחם על האכזרים' ולהפחית באופן משמעותי מעונשו של מי שאינו ראוי לרחמים ולהתחשבות ושגם העונש שהוטל עליו במחוזי איננו משקף את העונש הראוי למעשי הזוועה שביצע ולרצח נפשה של בתו פעם אחר פעם אחר פעם".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully