וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להונאת ענק: ישראלים צבעו יהלומים כדי לזייף את ערכם

המכון האמריקני לדירוג יהלומים פרסם הודעה, שלפיה כ-500 יהלומים שהגיעו אליו למעבדה בישראל עברו "תהליך שמסווה את הצבע הטבעי במטרה להעלות את דירוגם". נשיא הבורסה ליהלומים: "תיערך בדיקה מקיפה"

הבורסה ליהלומים. ויקיפדיה, אבישי טייכר, אתר רשמי
מתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן/אתר רשמי, ויקיפדיה, אבישי טייכר

סערה בענף היהלומים הישראלי: המכון האמריקני לדירוג יהלומים, ה-GIA, מתריע על חשד להונאת ענק שביצעו, לכאורה, יהלומנים ישראלים. לפי ההודעה שפורסמה אמש (שלישי), כ-500 יהלומים שהגיעו אליו לבדיקה עברו טיפול לשינוי צבע באופן זמני, על מנת להעלות את ערכם. מדובר על יהלומים שקיבלו תעודה מהמכון שבה צוין צבעם, ותומחרו בהתאם לכך. היהלומים הוחזרו אל המכון לאחר שצבעם ירד לאחר כמה שבועות. בכך "ירד ערכם" בעשרות אלפי דולרים.

"אנו מאמינים שקרוב ל-500 יהלומים ללא צבע או כמעט ללא צבע שהגיעו למעבדה שלנו בישראל עברו, פוטנציאלית, טיפול מבלי לדווח על כך", נמסר בהודעה. "ככל הנראה, מדובר בתהליך שמסווה את הצבע הטבעי של היהלום באופן זמני, מה שמוביל לדירוג גבוה יותר שלו. ההבדל בצבעים עשוי להגיע לעד שלוש דרגות. טרם הצלחנו לזהות את ההליך עצמו, אבל הדבר נחקר. נכון לזמן זה, היהלומים שטופלו נשלחו ללקוחות בודדים בלבד".

בהמשך ההודעה מפורטים מספרים סידוריים של מאות יהלומים שב-GIA חושדים שנצבעו, יחד עם היהלומן או חברת היהלומים שלהם. היהלומנים ששמם מופיע כאלה שצבעו, לכאורה, את אבני החן, הם גבריאל יליזרוב, יאיר מטטוב ונתי ייזרוב. החברות שמצוינות, בין היתר, הן: E.G.S.D. Diamonds ו-L.Y.E DIAMONDS LTD. "אנו קוראים לכל מי שרכש או מחזיק ביהלומים הללו לשלוח אותם ל-GIA. הודעה נשלחה לגופי המסחר המתאימים", נכתב.

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: איפה בישראל מוצאים יהלומים בשווי מיליונים?
תכנית חדשה תשקם את ענף היהלומנות?
נתפס תייר הודי כשבתחתוניו מאות יהלומים

שמואל שניצר, נשיא בורסת היהלומים, הגיב היום להודעה הדרמטית. "מדובר בכמות קטנה של יהלומים מתוך מאות אלפי יהלומים שנשלחים לתיעוד מדי שנה", מסר. "אנו מייחסים לטיפול בחשדות חשיבות עליונה ולכן חשוב מאוד לערוך בדיקה מקיפה כדי להגן על הענף החשוב כל כך למדינת ישראל.

עוד נכתב בהודעה, כי בעקבות החשדות של GIA כינס שניצר ישיבה דחופה של הנהלת הבורסה, בהשתתפות נשיאות הבורסה, התאחדות תעשייני היהלומים, יועץ הביטחון, ניצב (בדימוס) יוסי סדבון, והיועץ המשפטי של הבורסה, עו"ד שמואל עיני. בישיבה הוחלט "לנקוט בכל האמצעים והצעדים שיתבקשו".

"ה-GIA מודים לראשונה שתפסו אותם עם המכנסיים למטה"

יהלומן בכיר ששוחח עם וואלה! NEWS הסביר כי ייתכן שיהלומים רבים נוספים עברו צביעה אולם הדבר לא התגלה על ידי המכון האמריקני. "ה-GIA לראשונה מודים שתפסו אותם עם המכנסיים למטה. הם טענו עד היום שהם היחידים שיש להם את המכשור שיכול לגלות כל זיוף. עכשיו הם מודים שמאות אבנים לפחות עברו טיפול שהם לא הצליח לעלות עליו", אמר.

"ה-GIA בהתחלה הודיע ליהלומנים שהיהלומים האלה הם בדרגה מסוימת, ובהתאם לכך שווים סכום מסוים. הסכום הזה שולם על ידי לקוחות. ה-GIA נחשב 'בית המשפט העליון ליהלומים' משנות ה-50' ומה שהוא אומר קובע. בדיעבד, הם רימו את הציבור. הם אמרו שהיהלומים האלה הם בדרגה מסוימת, ובסוף היא שלוש דרגות פחות. זה הבדל עצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully