וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האונס בבסיס: אחד החיילים חשוד שאנס חיילת נוספת

14.5.2015 / 0:18

במהלך דיון בהארכת מעצרם של שני החיילים, החשודים כי אנסו חיילת בבסיס חיל האוויר בנגב, התברר כי החקירה בעניינו של אחד מהם מורכבת יותר, כיוון שהוא מעורב לכאורה במקרה נוסף. מעצר השניים הוארך עד ראשון

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(מעצרם של ארבעת החיילים, לפני שבועיים)

התביעה הצבאית הגישה אתמול (רביעי) בקשה להארכת מעצר של שני החיילים החשודים באונס חיילת בבסיס חיל האוויר בחצרים שבנגב. במהלך הדיון התברר כי אחד החיילים, טוראי דין טויל, המיוצג על ידי עו"ד בני קוזניץ, חשוד באונס של חיילת נוספת. בשל כך, החקירה בעניינו מורכבת יותר מזו של החייל השני.

שני החיילים נעצרו לפני כשבועיים בחשד לאונס, מעשה סדום, מעשה מגונה ופגיעה בפרטיות של חיילת בבסיס חיל האוויר שבנגב. הם חשודים גם בשיבוש מהלכי משפט. היום, בתום 16 ימי חקירה, ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרם של השניים עד להשלמת החקירה לפני הגשת כתבי אישום נגדם. שופט בית הדין הצבאי, סגן-אלוף שחר גרינברג, עיין בחומר החסוי שהתווסף בתיק החקירה והתרשם שקיים יסוד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לשני החיילים וכי החקירה נמצאת בישורת האחרונה, ולכן נדרשות השלמות חקירה לפני גיבוש החלטה בנושא כתבי האישום נגדם. בהתאם לכך, החליט להאריך את מעצרם עד ליום ראשון הקרוב.

עוד בנושא:
הוארך מעצר החיילים החשודים באונס: "נאספו ראיות נוספות"
התפתחות בפרשת האונס בבסיס: "חברותיה התעמתו עם החשודים"
החשד לאונס קבוצתי בצה"ל: "אחד החיילים תיעד את יחסי המין"

חשד: ארבעה חיילים אנסו חיילת. אבי כהן
אחד החיילים החשודים/אבי כהן

בתחילת החקירה נעצרו ארבעה חיילים בחשד לביצוע המעשים נגד החיילת, אך שניים שוחררו במהלך השבועיים האחרונים. מעדויות של חיילים וקצינים בבסיס עולה כי בתום אירוע ביחידה בחודש שעבר הגיעו החיילת והחיילים לאזור משרד המשמש אותם לפעילות היומיומית בבסיס. לפי החשד, לאחר שיחה בין כמה חיילים לחיילת, אחד מהם נכנס עמה פנימה כשהשאר המתינו בחוץ. בזמן הזה, לטענת החיילת, היא נאנסה תחילה על ידו ואז על ידי האחרים. כמו כן, באחת העדויות, שנבדקת כעת על ידי מצ"ח, סיפר אחד החיילים בבסיס כי ראה את החיילת בוכה לאחר מכן באזור המגורים.

לאחר שהמידע הגיע לידי המפקדים בבסיס, הם פנו אל החיילת ושכנעו אותה להגיש תלונה במצ"ח נגד החיילים. במקביל, הם הגישו לה סיוע נפשי והפנו אותה לגורמים המקצועיים בצה"ל העוסקים בנפגעי תקיפה מינית.

עו"ד שי רודה, המייצג את החייל שחשוד באונס אחד, מסר: "מרשי ממשיך לטעון כי קיים יחסי מין עם החיילת בהסכמתה, לא הייתה לא כל אינרציה לכך שהיא לא מסכימה לקיים איתו יחסי מין".

מדובר צה"ל נמסר: "לאחר שחיילת התלוננה על אונס בבסיס חיל האוויר לפני כשבועיים, ביצעו המפקדים עבודת הסברה מקיפה, שיחות עם חיילים וטיפול קפדני בנושא. לפני ימים אחדים הגישה חיילת נוספת תלונה כנגד טוראי דין טוייל בגין תקיפה מינית. חיל האוויר ימשיך ויפעל, תוך גילוי אפס סובלנות, כנגד אירועים חמורים מסוג זה".

(עדכון ראשון: 21:18)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • אונס
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully