וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות בפרשת האונס בבסיס: "חברותיה התעמתו עם החשודים"

5.5.2015 / 0:47

פרקליטה של החיילת, עו"ד ניר ליסטר, סיפר לוואלה! NEWS כי היא "נאנסה על ידי שני חיילים", שנגדם מתגבשים כתבי אישום. ארבעת החשודים יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם. "היא בכתה כל הלילה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

עו"ד ניר ליסטר, פרקליטה של החיילת שהתלוננה כי נאנסה בבסיס חיל אוויר בדרום הארץ, סיפר כי מרשתו הכירה את החשודים במעשה דרך אחד החיילים מהבסיס. "היא נאנסה על ידי שני חיילים", סיפר אמש (שני) הפרקליט לוואלה! NEWS. במקביל, מסתמן כי מצ"ח הצליחה לאסוף די ראיות להגשת כתב אישום בגין אונס נגד לפחות שניים מהחשודים.

"היא הייתה בהלם באותו הלילה ובכתה", הוסיף עו"ד ליסטר. "היא שיתפה בפרטי האונס את חברותיה שהתעמתו עם החשודים. היא בפירוש אומרת: 'אני נאנסתי'". לדבריו, "מדובר במעשים חמורים ביותר שבוצעו במסגרת צבאית. מצבה לא טוב והיא תקבל את כל הסיוע האפשרי. אני מקווה שגורמי האכיפה יטפלו בכך ברצינות הראויה".

לקריאה נוספת בנושא
החשד לאונס קבוצתי בצה"ל: "אחד החיילים תיעד את יחסי המין"
אחד החשודים בפרשת האונס: "היא לא אמרה לא"

חשד: ארבעה חיילים אנסו חיילת. אבי כהן
אחד החיילים החשודים בפרשה מובא לדיון בהארכת מעצרו בשבוע שעבר/אבי כהן

כמו כן, ארבעת החשודים יובאו היום בשעה 14:00 לדיון בהארכת מעצרם. לפי גורמים המצויים בפרטי החקירה, מסתמן שחלה תפנית משמעותית שסייעה לחוקרי מצ"ח לאסוף ראיות נגד החשודים. אחד הגורמים הוסיף כי התביעה עשויה להגיש כתב אישום לפחות נגד שני חיילים על אונס. סנגורו של אחד החשודים בפרשה, עו"ד שי רודה אמר: "מרשי ממשיך לטעון ששכב עם החיילת בהסכמה. לא הייתה לו כל אינדיקציה לכך שהיא לא מסכימה לקיים עמו יחסי מין".

ביום חמישי האחרון האריך בית המשפט ביפו את מעצרם של ארבעת החיילים בחמישה ימים, ובמהלך הדיון התברר כי קיים לכאורה סרטון שתיעד את האירוע. לדברי עו"ד רודה, אחד מהארבעה תיעד בווידאו את יחסי המין. הוא הוסיף כי "יש בסרטון זה כדי לשפוך אור על הפרשה כולה, ולתת משקל לעדויות של החיילים" למול גרסת המתלוננת. התיעוד עצמו לא הוקרן בפני בית המשפט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אחד החיילים בבסיס ראה את החיילת בוכה באזור המגורים

מעדויות של חיילים וקצינים בבסיס, עולה כי בתום אירוע ביחידה הגיעו החיילת וארבעת החשודים לאזור משרד המשמש אותם לפעילות היומיומית בבסיס. לפי החשד, לאחר שיחה בין כמה חיילים לחיילת, אחד מהם נכנס עמה פנימה כשהשאר המתינו בחוץ. בזמן הזה, לטענת החיילת, היא נאנסה תחילה על ידו ואז על ידי האחרים. כמו כן, באחת העדויות, שנבדקת כעת על ידי מצ"ח, סיפר אחד החיילים בבסיס כי ראה את החיילת בוכה לאחר מכן באזור המגורים.

ארבעת החשודים טוענים כי רק שניים מהם קיימו יחסי מין עם החיילת ולטענתם זה היה בהסכמה מלאה. לדברי שני חשודים אחרים, הם רק נכחו בחדר, אך לא באו במגע מיני עם החיילת. אחד החיילים סיפר בחקירה כי הוא נכנס עם החיילת לתא השירותים במבנה המדובר לאחר שחברו סימן לו להיכנס, אך לא קיים עמה יחסי מין. "היא לא התנגדה. היא לא אמרה לא", אמר אחד החשודים. גורם המצוי בפרטי החקירה מסר כי בידי חוקרי מצ"ח "ראיות התומכות בגרסת החיילת".

לאחר שהמידע הגיע לידי המפקדים בבסיס, הם פנו אל החיילת ושכנעו אותה להגיש תלונה במצ"ח נגד החיילים. במקביל, הם הגישו לה סיוע נפשי והפנו אותה לגורמים המקצועיים בצה"ל העוסקים בנפגעי תקיפה מינית.

(עדכון ראשון: 22:58)

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully