וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריה של לינוי תובעים: זיהום האוויר בחיפה גרם לסרטן שלה

13.5.2015 / 11:30

הוריה של לינוי סוסאן בת ה-7, שחלתה לפני שנתיים בלוקמיה, דורשים פיצוי ממשרדי הבריאות והגנת הסביבה על הנזק הגופני שנגרם לבתם בטענה שהפיקוח על הזיהום בעיר לקוי. "נילחם למען כל תושבי חיפה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

הורים מחיפה הגישו הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר תביעה נגד משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה בטענה שזיהום האוויר הקשה בעיר גרם למחלת הסרטן של בתם בת השבע. אמיר וכריסטין סוסאן דורשים מהמשרדים פיצוי כספי על נזקי הגוף הקשים שנגרמו לבתם, לינוי, בשל המחלה הקשה. "אנחנו נילחם למען כל תושבי חיפה", אמר האב מחוץ לאולם בית המשפט. "אנחנו עושים את הצעד הראשון, ואנחנו נמשיך להילחם עד שהצדק יצא לאור. אני מצפה שאיך שלינוי ניצחה במלחמה נגד הסרטן, גם פה היא תנצח במלחמה".

לינוי לקתה לפני שנתיים בסרטן מסוג לוקמיה לימפובליסטית. בשל כך היא נזקקה להשתלת מח עצם לפני כשנה וחצי, היא מרותקת למיטה וזקוקה להשגחה צמודה ומחוברת 24 שעות ביממה למכשור רפואי לצורך קבלת עירויי דם. מאז שחלתה היא לא הלכה לגן או לבית הספר, ועליה להגיע לקבלת טיפול שלוש פעמים בשבוע בבית החולים "רות" לילדים שברמב"ם.

על פי כתב התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד חוסאם מרון, החומרים מזהמים המצויים באוויר בחיפה, שרמתם חורגים מגדר הנורמה, הם שגרמו למחלתה של לינוי. בהמשך המשפחה מתכננת להגיש לבית המשפט חוות דעת רפואית של מומחה, שתצביע על הקשר הסיבתי בין הזיהום לבין המחלה. בעבר הוגשו תביעות דומות ונדחו, אולם על פי עו"ד מרון, תביעה זו שונה מהן בכך שהיא עוסקת בקשר הסיבתי הישיר בין חומרים מסוימים לבין מחלה מסוימת: "אנחנו מגישים לבית המשפט חוות דעת רפואית שאומרת שהחומרים שיש באוויר ובמים בחיפה גרמו למחלה הספציפית של לינוי".

עוד על הסערה סביב זיהום האוויר בחיפה:
יונה יהב: להקפיא לאלתר תכנית להקמת חוות מכלי דלק בחיפה
המשרד להגנת הסביבה: הזיהום בחיפה לא שונה משאר הארץ
המשפחות שנוטשות את הים של חיפה כדי להמשיך לחיות

אמיר וכריסטין סוסן הורים של לינוי סוסאן, ילדה בת 7 שחולה בסרטן תובעים את המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות. מאי 2015. ערן גילווארג
לא הייתה בגן או בבית הספר מאז שחלתה. לינוי סוסאן/ערן גילווארג

בכתב התביעה נטען כי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה לא פיקחו על רמות זיהום האוויר התקניות בארץ בכלל, ובחיפה בפרט, ולא פעלו להנהגת שיטות פיקוח ובקרה נאותים, מה שהוביל לרמות זיהום מוגברות בעיר. כמו כן, נטען כי לא בוצעו בדיקות תקופתיות כנדרש על פי חוק, כי התעלמו מקיומם של מפגעים בטיחותיים חמורים וכי ולא ננקטו האמצעים הדרושים לאיתור ולתיקון מפגעים המסכנים את שלומם ואת בריאותם של תושבי האזור.

"יש לי הרגשה שמסתירים הרבה מתושבי חיפה", טען עו"ד מרון. "חלק מהטענות שלנו הן שאין דוחות מספקים. הדוחות לא מוגשים על פי חוק לעיריות ולתושבים, הבדיקות לא נעשות כמו שצריך, אין פיקוח ראוי, התקציבים לא מחולקים לתחנות". הוא ציין כי בחיפה יש 26 תחנות לניטור זיהום אוויר, אך רק שתיים מהן מנטרות חומרים מסרטנים. "את זה אני בטוח שכל התושבים לא יודעים", הוסיף. "ברור שיש פה הסתרה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אמיר וכריסטין סוסן הורים של לינוי סוסאן, ילדה בת 7 שחולה בסרטן תובעים את המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות. מאי 2015. ערן גילווארג
יגישו בהמשך חוות דעת רפואית. לינוי והוריה בבית המשפט, הבוקר/ערן גילווארג
"התביעה מוגשת בשם לינוי, אבל היא נועדה להגן על כל התושבים, המבוגרים והקטנים"

עורך הדין התייחס לנתונים שחשף לאחרונה משרד הבריאות בנושא השפעת זיהום האוויר במפרץ חיפה על התחלואה בסרטן בקרב ילדים תושבי העיר, ואמר כי העובדה שהמשרד חזר בו בהמשך מהדברים אינה משפיעה על התביעה. "הזיגזג הזה לא משנה במקרה שלנו כי אנחנו מתבססים על חוות דעת רפואית", הוא הסביר.

לדבריו, אף שהתביעה עוסקת במקרה הספציפי של לינוי, הוא והוריה מקווים שתהיה לה השפעה רחבה יותר. "אנחנו חיים באזור מסוכן. לכולם פה יש ילדים, ואנחנו רוצים להגן על הילדים שלנו", אמר עו"ד מרון. "התביעה הזאת מוגשת בשם לינוי, אבל היא נועדה להגן על כל התושבים, המבוגרים והקטנים, וצריך שמישהו ייתן את הדין על הדברים האלה". עם זאת, הוא אינו צופה שהתביעה תהפוך לתביעה ייצוגית. "יש עוד כמה הורים שהתעניינו כבר ובדקו את הנושא. העניין הוא שאנחנו מגישים תביעה על המחלה שיש ללינוי, ואנחנו אומרים בתביעה שהחומרים שיש באוויר גרמו למחלה שלה. צריך לבדוק כל מקרה לגופו ולקשור בין החומרים שיש בחיפה לבין המחלות הספציפיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully