וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור היסטורי: נשיא צרפת הגיע לקובה וייפגש עם פידל קסטרו

פרנסואה הולנד הוא המנהיג המערבי הראשון שמבקר במדינה הקומוניסטית מאז חידשה את יחסיה עם ארצות הברית. הוא הפציר בוושינגטון לסיים את החרם שהוטל עוד בשנות ה-60. "צרפת תעשה הכול למען שיקום היחסים"

נשיא צרפת פרנוסאה הולנד באוניברסיטת הוואנה בקובה, 11 במאי 2015. רויטרס
הולנד באוניברסיטת הוואנה, היום/רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ביקר היום (שני) בקובה וקרא לסיום האמברגו שהטילה ארצות הברית על האי הקריבי. זהו הביקור הראשון של מנהיג מערבי מאז וושינגטון והוואנה הגיעו להבנות היסטוריות על חידוש היחסים ביניהן. הוא צפוי להיפגש גם עם הנשיא לשעבר פידל קסטרו.

הולנד, שהתייחס לאמברגו הסחר שנכנס לתוקף כבר ב-1962, אמר כי צרפת תעשה כל שביכולתה כדי "לבטל סוף סוף את ההגבלות שהוטלו על קובה ופגעו בהתפתחותה". הולנד, נשיא צרפת הראשון המבקר במדינה, הוסיף כי "תזמון ביקורו הוא חשוב, אך מלא באי-ודאות", על רקע ניסיונות ארצות הברית והאיחוד האירופי לשקם את היחסים הדיפלומטיים עם המדינה הקומוניסטית. "צרפת תעשה הכל למען זה", הדגיש הולנד בנאום שנשא באוניברסיטת הוואנה.

מאז הודיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה בחודש דצמבר האחרון על חידוש היחסים בין שתי המדינות לאחר יותר מחצי מאה של נתק, הוא השתמש בסמכותו כנשיא כדי להקל על כמה סעיפים באמברגו האמריקני, כולל הגבלות על מסע לאי ועל שליחת כסף לתושבים בקובה. הוא קרא לקונגרס לבטל לגמרי את האמברגו, אולם לנוכח שליטת הרפובליקנים בבית הנבחרים ובסנאט, צפויים לו קשיים רבים בשכנועם להסיר את החרם הכלכלי.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי 33 שנים: קובה תוסר מרשימת המדינות התומכות בטרור
פגישה היסטורית בין נשיאי ארה"ב וקובה: "מסתכלים לעבר העתיד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully