וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות קמפיין להצלתה - "מפלגת הסקס" נסגרה בגלל מחסור בפעילים

אחרי שש שנות פעילות, מפלגת הסקס באוסטרליה הוסרה מרשימת המפלגות, למרות מאמצי חבריה להצילה. חברי המפלגה רואים עצמם כתשובה הפוליטית לצרכים המיניים של האזרחים

צילום מסך

חשבתם שמפלגת כלכלה היא שולית ותמוהה? זה בגלל שאתם לא גרים באוסטרליה, שם נותנים במה למפלגות חשובות כמו מפלגת הסקס, שהבטיחה למצוא פתרונות פוליטיים לצרכים המיניים של האזרחים. אולם למרבה הצער, אנחנו נאלצים לבשר לכם שאחרי שש שנות פעילות - המפלגה הוסרה השבוע מרשימת הבוחרים, כיוון שאין לה מספיק פעילים. על פי החוק האוסטרלי, מפלגה יכולה להרשם לבחירות רק אם נציגה נבחר לפרלמנט או אם נרשמים אליה 500 חברים. אחד ממקימי המפלגה, רובי סוואן מסר כי הם מתכוונים לערער על ההחלטה.

מפלגת הסקס באוסטרליה. טוויטר, אתר רשמי
חבר מפלגה מרוצה!/אתר רשמי, טוויטר

במפלגה אף פתחו בקמפיין להצלתה וקראו לחבריה להעלות לרשתות החברתיות תמונה שלהם עם כרטיס החבר. החברים נרתמו למשימה, ועמוד הטוויטר של המפלגה התמלא בתמונות של אנשים שלא מתביישים לחשוף את הכרטיס והאידאולוגיה שלהם בפני כל העולם. בנתים זה לא עוזר, והמפלגה תוכל אמנם להריץ מועמדים בבחירות אזוריות, אולם לא תוכל לרוץ כמפלגה או לקבל כספי מימון פדרלים המגיעים למפלגות רשומות.

מפלגת הסקס באוסטרליה. טוויטר, אתר רשמי
וגם לה יש אחד/אתר רשמי, טוויטר

המפלגה שאוחזת בשם השנוי במחלוקת נוסדה בשנת 2009, אך לאחרונה היא התקשתה להוכיח שחבריה קיימים - כיוון שלטענתה הם צעירים מאוד, ונוטים להחליף כתובות ומספרי טלפון בתדירות גבוהה יחסית. הקבוצה ידועה היטב באוסטרליה בזכות הפעילות שלה ביום הבחירות עצמו, אז חברי המפלגה מחלקים חולצות עם משפטים מתוחכמים כמו "מפלגת הסקס: המקום בו אתה גומר ראשון".

המוחות שעמדו מאחורי מפלגת הסקס החדשה מאמינים כי הפוליטיקה באוסטרליה נעשתה משעממת ושמרנית מדי. תחת השם "רציניים לגבי סקס", חברי המפלגה רואים עצמם כתשובה הפוליטית לצרכים המיניים של תושבי אוסטרליה לנוכח "הפוליטיקאים החסודים של היום". יו"ר המפלגה, פיונה פאטן, אמרה כי מה שגרם להם להקים את המפלגה היה החלטת הממשלה לחייב סינון אתרי אינטרנט בלתי הולמים לילדים. לפי ההחלטה, חברות האינטרנט יחוייבו לסנן אתרי פורנוגרפיה ושאר תכנים פוגעניים. משתמשים שירצו לקבל את כל התכנים ללא סינון, יצטרכו לבקש זאת במיוחד.

פאטן, שהתנגדה לחוק, אמרה כי הדבר יביא לפגיעה חמורה בתעשיית הפורנו. לדבריה, לא ייתכן שחומרים שהיו מקובלים לפני 20 שנה, יאסרו עכשיו. "הפילטר חוסם כל אתר בעל תכנים למבוגרים בלבד, כך שלמעשה מה שחוקי לגמרי לקנות בחוץ, ייאסר לצפייה און-ליין", אמרה פאטן. "סקס הוא דבר טבעי בדיוק כמו אוכל, הוא חלק הכרחי בחיינו", הוסיפה.

קמפיין של מפלגת הסקס האוסטרלית. צילום מסך
"סקס הוא דבר טבעי בדיוק כמו אוכל, הוא חלק הכרחי בחיינו". פאטן ותומכות/צילום מסך

בין השאר, מבקשת המפלגה לקדם מכירת מוצרים וסרטי מין, לבטל את הצנזורה החלקית על אתרים מסוימים באינטרנט, להחדיר מערכי לימוד על מין לבתי הספר במדינה ולכלול כדורי ויאגרה בסל התרופות המסובסד על ידי המדינה. עם זאת, המפלגה לא מזניחה סוגיות רציניות יותר, וקוראת להדק את הפיקוח והאכיפה בתיקים של התעללות בילדים. "אחת הסיבות שהביאו אותנו לייסד את המפלגה", הסבירה פאטן, "היתה לספק במה לנושאים מיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully