וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של אסד: דאווטאולו ביקר במובלעת הטורקית בסוריה

10.5.2015 / 17:23

ראש הממשלה הגיע למתחם הקבר של סבו של מייסד האימפריה העות'מאנית, שהועבר קרוב יותר לגבול עם טורקיה בחודש פברואר במבצע חשאי. הצעד צפוי להגביר עוד יותר את המתיחות בין שתי המדינות

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, שר ההגנה איסמט יילמז והרמטכ"ל הטורקי נג'דט אוזל - אנקרה, 22 בפברואר 2015. רויטרס
ראש ממשלת טורקיה דאווטאולו מודיע על הזזת הקבר, פברואר/רויטרס

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו חצה היום (ראשון) את הגבול עם סוריה וביקר לזמן קצר במובלעת הטורקית הנמצאת כמה מאות מטרים מדרום לגבול. במובלעת שוכן קברו של סולימאן שאה, סבו של מייסד האימפריה העות'מאנית. הביקור הסמלי והקצר צפוי להגביר עוד יותר המתיחות בין אנקרה לדמשק – טורקיה תומכת בארגוני המורדים במדינה ובמאבקם העקוב מדם בנשיא בשאר אסד.

קברו של סולימאן שאה היה ממוקם בעבר באזור דרומי יותר בסוריה, אולם הוא הועבר בחודש פברואר לאתר חדש במבצע חשאי של צבא טורקיה. המתחם המקורי היה על גדות נהר הפרת, כ-40 קילומטרים מדרום לעיר הכורדית כובאני. לדברי גורמים באנקרה, הקבר היה נתון לאיום מצד כוחות דאעש שפעלו באזור.

בתגובה לאותו מבצע, שכלל טנקים, מאות חיילים ומטוסי ביון, טענה ממשלת סוריה כי זהו "צעד אגרסיבי ובוטה". אנקרה עדכנה את הקונסוליה הסורית באיסטנבול לגבי המבצע, אולם לא המתינה לאישורה. זאת הייתה הפלישה הראשונה של טורקיה מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה לפני יותר מארבע שנים. המתחם הוגדר מובלעת טורקית בהתאם להסכם שנחתם בין טורקיה לצרפת ב-1921.

עוד ידיעות מהעולם
דאעש פרץ לבית כלא בעיראק, יותר מ-50 אסירים נהרגו
מצרים: שלוש שנות מאסר למובארק ולבניו בגין שחיתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully