וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

הצבעה על הרחבת הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפתלי בנט חותמים על הסכם קואליציוני. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפתלי בנט חותמים על הסכם קואליציוני/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס

אתם צריכים לדעת שהיום יביא נתניהו להצבעת הכנסת את חוק יסוד: הממשלה לצורך הרחבתה. חברי הכנסת של הליכוד קיבלו בחמישי הודעה מהנהלת הסיעה ולפיה הם מתבקשים להצביע היום על הרחבת הממשלה. משמעות הדבר הוא הגדלת כמות השרים וסגניהם בקואליציה החדשה. דרושים 61 חברי כנסת להעברת החוק, ולכן כל חברי הקואליציה חייבים להיות נוכחים כדי שיעבור. אחת הרפורמות שהעבירה הכנסת ה-19 היא הקטנת מספר שרי הממשלה ל-18. עתה, הרפורמה עשויה להיעלם עוד בטרם מומשה. אמנם צויין בחוק כי יידרש אישור של 70 חברי כנסת לפחות כדי למנות שרים נוספים מעבר לאותה מכסה, אולם בפועל יהיה ניתן לבטל זאת גם ברוב של 61 חברי כנסת.

תפיסת אייכמן

אדולף אייכמן. AP
אדולף אייכמן בזמן המשפט/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 55 שנים תפסו סוכני מוסד את אדולף אייכמן בארגנטינה. ב-11 במאי 1960 יצאו לפנות ערב שתי מכוניות של אנשי מוסד - מכונית אחת שנועדה ללכידה ומכונית סיוע שהיתה אמורה לסנוור את אייכמן ולמנוע ממנו לראות את הנוכחים ברכב הלכידה. הוא הופיע מעט אחרי השעה שהיה אמור לפי התכנית וצוות המוסד השתלט עליו ללא התנגדות והכניסו למכונית. הם הגיעו לדירת המסתור שם הוחזק כבול ועבר תחקור ראשוני שכלל פרטי זיהוי של אייכמן. לאחר מבצע הטסה החל משפטו של אייכמן בישראל אשר בסיומו הוא נידון למוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מוזיאון ישראל

הכנות במוזיאון ישראל לביקור נשיא ארה"ב ברק אובמה, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
צילום: יואב דודקביץ’/יואב דודקביץ'

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 50 שנים נחנך מוזיאון ישראל בירושלים. לקראת סוף שנות החמישים הוחלט על הקמת מבנה חדש ל"בית הנכות בצלאל" עקב הממצאים הרבים מהחפירות הארכיאולוגיות ברחבי הארץ ויצירות האמנות הרבות שהצטברו. השטח שנבחר מוקם בגבעת רם, בקרבת עמק המצלבה, האוניברסיטה העברית וקריית הממשלה. במקום זה שכנה שכונת נווה שאנן, שפונתה לצורך הבנייה. לטקס הפתיחה, בנוכחות נשיא המדינה הגיעו מכובדים רבים כ-500 אורחים הגיעו מחוץ לישראל. בעת הפתיחה היו במוזיאון ארבעה אגפים ששכנו ב-13 ביתנים.

20 שנה למותו של המשורר דוד אבידן

דוד אבידן. Creative Commons
דוד אבידן/Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנים, בשנת 1995, הלך לעולמו המשורר דוד אבידן. הוא היה רוק סטאר. חי את חייו עד הקצה ובלע אותם עד תום. הוא לא בחל במילים, במבטים ובנשים, ולא איפשר לעצמו להזדקן. ב-1954, בהיותו בן 20, הוציא את ספר השירה הראשון שלו אשר הרעיד את ישראל הצעירה כיוון שמרד בחריזה המושלמת נוסח אלתרמן. אבידן נפטר עקב סיבוך של מחלת האסתמה ממנה סבל רבות במהלך חייו.

יוסי בנאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: בוצ'צ'ו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 9 שנים הלך לעולמו אחד מגדולי אמני ישראל, יוסי בנאי. הוא גדל בשכונת מחנה יהודה שבירושלים למשפחה מרובת ילדים שלימים הוציאה מתוכה אומנים ואנשי תרבות רבים. ב-1951 הצטרף כבדרן לתכנית הראשונה של להקת הנח"ל, למד משחק והצטרף כשחקן לתיאטרון "הבימה". במהלך העשור השני לחייו נסע לפריז ממנה הושפע רבות, במיוחד מהשאנסונים. כשחזר כבר הפך לאחד השחקנים המובילים בארץ, שיחק בין השאר ב"מעגל הגיר הקווקזי" וב"הצוענים של יפו". בנאי אף העלה תכניות בידור רבות, שיחק בסרטי קולנוע וכתב וביים חמש תכניות ל"גשש החיוור". בין שיריו הזכורים אפשר למנות את "ערב עירוני", "בחולות", "שיכור ולא מיין" ורבים נוספים. במאי 2006 הלך יוסי בנאי לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully