וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתל אביב חוששים פחות מאיידס - ונדבקים יותר בעגבת

7.5.2015 / 19:21

על פי משרד הבריאות, ניתן לייחס את העלייה בקיום יחסים לא מוגנים להתפוגגות החשש מנגיף ה-HIV, בעיקר בזכות התרופות החדשות ומאריכות החיים שנכנסו לשוק. התוצאה: מ-38 מקרים ב-2012 קפץ מספר חולי העגבת בעיר ל-112 ב-2014

חיידק הטרפונמה פלידום, הגורם לעגבת. ShutterStock
חיידק הטרפונמה פלידום, הגורם למחלת העגבת/ShutterStock

העלייה במספר הצעירים שמקיימים יחסי מין ללא קונדום הביאה לתופעה חדשה ומדאיגה: מספר החולים במחלת העגבת (סיפיליס) בתל אביב שילש את עצמו בשנתיים - כך עולה מנתונים שפרסם היום (חמישי) משרד הבריאות.

פרופסור איתמר גרוטו, הממונה על בריאות הציבור במשרד, ייחס את הנתונים המדאיגים להתפוגגות החשש מנגיף ה-HIV. הנגיף הפך בשנים האחרונות ממחלה מאיימת שמשמעותה מוות, לכזו שניתן להתמודד עמה בזכות תרופות חדשות ולזכות לתוחלת חיים טובה. לדבריו, הדבר מוביל לכך שיותר צעירים מקיימים יחסי מין לא מוגנים.

במחוז תל אביב נרשמה העלייה החדה ביותר במספר החולים בשנתיים האחרונות, כשמ-38 מקרים מדווחים בשנת 2012 קפץ המספר ל-112 מקרים בשנת 2014. אולם גם במקומות אחרים בארץ חלה עלייה בתחלואה.

עוד בוואלה! NEWS:
התפוצצה פגישת האתיופים עם המשטרה: "לא ישתיקו אותנו"
לבני באולפן וואלה! NEWS: "תיתכן בכנסת הזו ממשלה של הרצוג"
חג'בי הורשע; מאי פאטל בדיון: "לציין שהוא הטריד"

בדיקת דם. אילוסטרציה. ShutterStock
ניתן לאמת את קיום המחלה בגוף באמצעות בדיקת דם/ShutterStock

עגבת היא מחלה המועברת בדרך של קיום יחסי מין לא מוגנים או מאם לתינוקה במהלך ההיריון. המחלה מופיעה בראשיתה ככיב באיברי המין ובהמשך, ללא טיפול מתאים, עלולה לגרום לפגיעה במערכות שונות בגוף ובמיוחד מערכת כלי הדם, הלב ומערכת העצבים.

עם זאת, תתכן הדבקה ראשונית ללא סימני מחלה, שתוביל להתפתחות סיבוכיה המאוחרים. הדרך האמינה ביותר לאמת את קיום הנגיף בגוף היא באמצעות בדיקת דם. למחלה, הנגרמת על ידי חיידק הטרפונמה פלידום, יש טיפול אנטיביוטי מתאים - אולם הדרך הטובה ביותר להיאבק במחלה הוא במניעתה על ידי קיום יחסי מין מוגנים באמצעות קונדום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שכיחות המחלה זהה אצל גברים ואצל נשים שמקיימים יחסים לא מוגנים

במשרד הבריאות ציינו כי עגבת, איידס וזיהומים אחרים "אינם מבחינים בין אדם לאדם" ומופיעים בשכיחות גבוהה גם אצל גברים וגם אצל נשים שמקיימים יחסי מין מרובים עם פרטנרים משתנים, תוך הימנעות משימוש באמצעי מניעה. בנוסף, זיהומים אלו נפוצים בקרב מי שנוטים לקיים יחסי מין תחת השפעת סמים ואלכוהול, עקב פגיעה ביכולת השיפוט וביכולת האדם להגן על עצמו.

"קיום יחסי מין מזדמנים ולא מוגנים עם פרטנרים מרובים וקיום יחסי מין עם אלה שעוסקים בזנות מעלה את הסיכון להידבק בזיהומים נוספים המועברים בדרכי המין ובהן: זיבה, קלמידיה, נגיף הפפילומה - שגורם לסרטן צוואר הרחם - ונגיף ה-HIV שגורם לאיידס", מסרו במשרד הבריאות.

"על מנת למנוע תחלואה במחלות המין השונות יש להקפיד על שימוש בקונדום בעת קיום יחסי מין עם בני זוג מזדמנים - כולל מין אורלי. בנוסף יש להיבדק באופן תקופתי במרפאה למחלות מין או אצל רופא מטפל, ואם מאובחנת הדבקה להודיע לבן הזוג על מנת שייבדק אף הוא ויטופל במידת הצורך", הוסיפו.

לשכת הבריאות המחוזית מפעילה את "מרפאת לוינסקי" - מרפאה יעודית לאבחון ומניעת מחלות מין בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. ניתן לפנות למרפאה בצורה אנונימית ובמקרה של תסמינים ניתן להגיע בשעות הפעילות גם ללא תיאום מוקדם. מרפאה דומה בשם "מרפאת הפרסים" מופעלת גם במחוז חיפה של משרד הבריאות.

הטלפון של מרפאת לוינסקי בתל אביב - 03-5373738
הטלפון של מרפאת הפרסים בחיפה - 04-8619719
קו הייעוץ של משרד הבריאות: 03-7919704

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully