וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממלכה ככריך בייקון מתפרק: העיתונים משתלחים ביו"ר האופוזיציה

מחר יתקיימו הבחירות בבריטניה, וכלי התקשורת במדינה מחריפים את המתקפה האישית נגד מנהיג הלייבור אד מיליבנד, עם כותרות חד-משמעיות כגון "עצרו את אד האדום" ו-"סיוט ברחוב דאונינג"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

יממה לפני הבחירות בבריטניה, העיתונים הנפוצים ביותר במדינה מאחדים שורות למען ראש הממשלה המכהן, דיוויד קמרון, ומתגייסים נגד ראש האופוזיציה, אד מיליבנד. ה"סאן" וה"דיילי מירור" פרסמו הבוקר בשעריהם מתקפות חריפות נגד יו"ר מפלגת הלייבור, השואף להתמנות לראש הממשלה אחרי הבחירות שיתקיימו מחר.

ה"סאן", הצהובון הנפוץ בבריטניה, פרסם בשערו תמונת ענק של מיליבנד, וקרא בכותרת "הצילו את הבייקון שלנו". העיתון חזר לתצלום מפורסם מהשנה שעברה, שבו תועד מנהיג הלייבור נוגס בכריך בחוסר-אלגנטיות. בשער העיתון קבועה אזהרה: "זה מה שעולל אד לכריך מסכן. בעוד 48 שעות, הוא עשוי לעולל זאת גם לבריטניה. אל תרשו לו".

מאחורי מיליבנד נראית דמותה של מנהיגת המפלגה הלאומית הסקוטית, ניקולה סטרג'ן, כשהיא מציצה-מאיימת מעל כתפו. השמרנים בבריטניה מזהירים מפני קואליציה אפשרית של הלייבור והמפלגה הסקוטית (SNP), המהווה, על פניו, את האפשרות היחידה למהפך שלטוני במדינה. מיליבנד הצהיר שוב ושוב כי לא יכניס את הסקוטים לממשלתו, אך בכירים במפלגתו הצהירו כי הם "פתוחים לשיחות עם כל המפלגות". המהדורה הסקוטית של ה"סאן", אגב, הביעה תמיכה נלהבת במפלגה הסקוטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה"סאן", הנמצא בבעלות איל העיתונות רופרט מרדוק, התרברב ב-1992 ביכולתו להשפיע על המצביעים במדינה. הצהובון טען בשעתו כי הצליח להביא לניצחונה של המפלגה השמרנית בבחירות, ולגרום למינויו המפתיע של ג'ון מייג'ור לראשות הממשלה.

מייג'ור חזר בעצמו לכותרות הבוקר: "סיוט ברחוב דאונינג", הזהיר היומון השמרני "דיילי טלגרף", שציטט את ראש הממשלה משנות ה-90, מנאום שבו התריע מפני קואליציה אפשרית של הלייבור והמפלגה הסקוטית. "עסקה כזו תקרע את האומה שלנו לגזרים", אמר מייג'ור בנאומו, שחלקים אחרים ממנו דווקא הוקדשו למתקפה על קמפיין הבחירות של המפלגה השמרנית, וזכו להופיע על שער ה"דיילי מירור" תחת הכותרת "כישלון ענק" (MAJOR FAIL).

גם ב"דיילי מייל" העדיפו הבוקר לנקוט גישה ישירה, כדי להבהיר לקוראים למי מוקדשת תמיכתו של העיתון השני בתפוצתו בבריטניה. "למען השפיות, אל תאפשרו לקנאי מלחמת המעמדות ולסקוטים להרוס את הכלכלה ואת האומה שלנו", קוראת הכותרת הראשית בעיתון, הנפרשת על מחצית העמוד. הפנייה בצבע אדום מפנה את הקוראים לכתבה, שכותרתה "כיצד אתם יכולים להצביע טקטית ולעצור את אד האדום".

ב"פייננשל טיימס", שבסוף השבוע קרא להצביע לראש הממשלה המכהן, הציגו הבוקר תמונת מצב מאוזנת, המשקפת את המצב הבעייתי בשטח, וכתבו ששני מנהיגי המפלגות נערכים למצב שבו לא יזכו לרוב בפרלמנט. ב"אינדיפנדנט" מציינים כי סגן ראש הממשלה, ניק קלג, הזהיר כי ייתכנו בחירות חוזרות בבריטניה עד סוף השנה, במקרה שאחת המפלגות תנסה להקים ממשלת מיעוט לא יציבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיילי מיילי, הבוקר. החצי התחתון של השער מבקר את מערכת הבריאות - של הממשלה המכהנת./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully