וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

ההילולה במירון

מתפלל בזמן ההילולה השנתית בל"ג בעומר בהר מירון. AP
ההילולה בשנה שעברה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים ההילולה הגדולה במירון. מדי ל"ג בעומר מגיעים מאות אלפים להר מירון למקום בו מצויין קיברו של רבי שמעון בר יוחאי כדי לחגוג את החג. במשך ארבעה ימים רצופים מגיעים כחצי מיליון איש כאשר ביום האחרון של ההילולה מציינים את ל"ג בעומר מסביב למדורה המרכזית "מדורת האש הנצחית". במסגרת האירועים גם מתקיים טקס ה"חלאקה" בו גוזזים את שיערותיהם של ילדים אשר מלאו להם שלוש שנים. גם השנה ההגעה למירון תיעשה רק בתחבורה ציבורית. מאות שוטרים ומתנדבים יפעלו לקראת ובמהלך ההילולה במטרה לשמור על בטחון הציבור ולהסדיר את התנועה.

חצי גמר ליגת האלופות

ליאו מסי, ניימאר, לואיס סוארס, ברצלונה. GettyImages
ליאו מסי, ניימאר, לואיס סוארס, ברצלונה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום יימשכו משחקי חצי גמר ליגת האלופות עם המפגש המרתק בין ברצלונה לבאיירן מינכן. זו תהיה הפעם הראשונה שבה פפ גוואדיולה, ששיחק למעלה מעשור במדי בארסה ואימן אותה בהצלחה חסרת תקדים בין 2008 ל-2012, שכללה שתי זכיות בליגת האלופות, יפגוש את האימפריה הקטלאנית, והוא ינסה לנצל את היכרותו עם ליאונל מסי וחבורתו כדי לעלות על חשבונם לגמר. אלא שברצלונה הלוהטת כבשה 14 שערים בשני משחקיה האחרונים, בעוד שאלופת גרמניה מגיעה לקאמפ נואו חבולה מתמיד עם רשימת פצועים ארוכה, כך שתיקו תהיה תוצאה מצוינת מבחינתה לקראת הגומלין בבוואריה בשבוע הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בול הדואר

בול שהונפק בבריטניה ועליו איור מהספר "פו הדוב". ShutterStock
בול שהונפק בבריטניה ועליו איור מהספר "פו הדוב"/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 175 שנים, בשנת 1840, החל השימוש בבול הדואר. הבול מודבק על מכתב כדי להוכיח כי נעשה תשלום לרשות הדואר שאחראית להעברתו כאשר לרוב מדובר בנייר מלבני קטן המודבק על המעטפה. הבול הראשון בעולם, המכונה "הפני השחור" הופיע בבריטניה בשנת 1840 כחלק מרפורמה בשירות הדואר הבריטי שהגה סר רולנד היל. מלבד הוכחת התשלום הבולים גם משמשים להנצחת אירועים ואנשים חשובים. במדינת ישראל השירות הבולאי הוא זה האמון על הנפקת הבולים.

זיגמונד פרויד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 159 שנים, בשנת 1856 נולד אבי הפסיכואנליזה ואחד ההוגים החשובים והמשפיעים – זיגמונד פרויד. הוא נולד באמפריה האוסטרו-הונגרית להורים יהודים גליציאנים שהיו עניים אך השכלת בנם היתה בראש מעיניהם וכבר בגיל צעיר נחשב פרויד לעילוי. הוא חקר את ה"היסטריה" וכך הגה שיטת טיפול חדשה שבוצעה על ידי שיחה עם המטופל. המטופלים שוחחו עמו על קשייהם תוך כדי שכיבה על ספה. הוא פיתח תאוריה לפיה השיחה עם המטופלים עשויה ליצור קתרזיס, לעורר זיכרונות ולשחרר רגשות חזקים, וכך להביא להקלה בתסמינים הגופניים. פרויד למעשה הפך את העיסוק בנפש האדם לעיסוק מדעי.

הפרק האחרון של חברים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 11 שנים שודר בארצות הברית הפרק האחרון של הסדרה "חברים". הסידרה שודרה בין השנים 1994 ו-2004 וכללה עשר עונות בהן גוללה את חייהם במנהטן של שישה חברים טובים – רוס, רייצ'ל, מוניקה, צ'נדלר, פיבי וג'ואי. לאורך שנות שידורה נהנתה "חברים" מרייטינג גבוה, הסידרה זכתה בפרסים רבים ואף היתה מועמדת ל-63 פרסי אמי. בסצנה האחרונה שצולמה ניכרה התרגשות רבה אצל צוות השחקנים שלא הפסיקו לבכות ולכן היה צורך לתקן את האיפור שוב ושוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully