וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לנפאל: "התנאים שם מאתגרים"

5.5.2015 / 10:00

האזהרה פורסמה בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה. "התוצאה הינה אלפי הרוגים, פצועים רבים, כפרים חרבים", נכתב בהודעה. "תשתיות חיוניות נפגעו באופן משמעותי"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(שר החוץ של נפאל: "מניין ההרוגים עלול להגיע לעשרת אלפים")

משרד החוץ פרסם הבוקר (שלישי) אזהרת מסע לנפאל, בעקבות רעידת האדמה שפקדה את המדינה לפני שבוע וחצי. "ב-25.4.15 פקדה את נפאל רעידת אדמה עזה שבעקבותיה התרחשו מספר רעשי משנה חזקים. התוצאה הקשה הינה אלפי הרוגים, פצועים רבים, כפרים חרבים, ניצולים רבים אשר איבדו את ביתם ורכושם ותשתיות חיוניות שנפגעו באופן משמעותי", נכתב בהודעה.

"תהליך השיקום של נפאל יארך עוד זמן מה ובינתיים שוררים בה תנאים מאתגרים במיוחד של מחסור בתרופות ובשרותי רפואה, אספקת מזון בלתי סדירה בחלק מהאזורים שנפגעו וסכנה לזיהום של מי השתייה", הוסיפו בהודעת המשרד. "אנו ממליצים כי הנתונים הללו יילקחו בחשבון על ידי אלו המתכוונים לנסוע לנפאל ועל ידי אלו השוהים כבר במדינה, וממליצים שישקלו מחדש את החלטתם".

לקריאה נוספת:
נפאל למשלחות הזרות: "צאו מהמדינה, לא תמצאו כאן שורדים"
אור כתב לחברתו לפני שנהרג בנפאל: "המקום הזה עושה לי טוב"
צפו: אביו של אור אסרף פוגש את המחלצים שאיתרו את גופת בנו

הריסות בתים בנפאל בעקבות רעידת האדמה, אפריל 2015. רויטרס
הריסות בתים בעקבות הרעש בנפאל/רויטרס

שלשום נמצאה גופתו של המטייל הישראלי אור אסרף על ידי צוות חילוץ ישראלי, שמונה ימים אחרי רעידת האדמה הקשה. אסרף מת כתוצאה ממפולת, אולם טרם ברור אם היא התרחשה ביום שבו זעזעה רעידת האדמה את המדינה או כמה ימים לאחר מכן, בזמן רעשי המשנה. אתמול הובאה גופתו לנמל התעופה בקטמנדו מאזור הלנגטנג המרוחק. אנשי משלחת ישראלייף, שסייעו בהבאתה, העבירו אותה לרשות המשפחה ומשרד החוץ.

ממשלת נפאל דרשה אתמול מצוותי החילוץ וההצלה הזרים לסיים את פעילותם במדינה, מכיוון שהזמן שעבר מרעידת האדמה מקטין באופן ניכר את הסיכויים לחלץ עוד שורדים מבין ההריסות. על פי ההערכה הרשמית של משרד הפנים הנפאלי, 7,366 בני אדם נהרגו בעקבות הרעש וכ-14,500 נוספים נפצעו. לפחות 18 בני אדם נמצאו מתים בהר אוורסט בעקבות מפולות שלגים.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully