וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצעי ההצלה מתרחבים: יותר מ-4,000 מהגרים חולצו מהים התיכון

3.5.2015 / 23:41

כלי שיט איטלקיים ופרטיים יעבירו את אלפי המהגרים לאיטליה. במבצע המשותף נמשו גם עשר גופות מהמים. כמו כן, אוסטריה רוצה לקבוע מכסת מהגרים לכל מדינה באיחוד, אך בהונגריה כבר מתנגדים

מהגרים ממתינים לחילוץ מצפון לחופי לוב - אוקטובר 2014. רויטרס
האיחוד שילש את תקציב משימות החילוץ בים התיכון/רויטרס

כ-4,500 מהגרים חולצו מספינות מבריחים בסמוך לחופי לוב ביומיים האחרונים – כך נמסר היום (ראשון) ממשמר החופים ומהצי של איטליה. עוד נמסר כי נמשו מהמים גופותיהם של עשרה מהגרים. המבצע הגדול מגיע על רקע האסון בחודש שעבר, שבו טבעו כ-900 מהגרים בים התיכון. במקביל, הרשויות במצרים דיווחו כי שלושה מהגרים נהרגו כשספינה שהייתה בדרכה ליוון טבעה בסמוך לחופיה. 31 מהגרים נוספים חולצו.

האנרכיה השוררת בלוב בשנים האחרונות מאפשרת למבריחים להעביר בחופשיות פליטים ומבקשי עבודה מאזורי סכסוך ועוני באפריקה ובמזרח התיכון. לפי חקירה מתמשכת בבית משפט באיטליה, המבריחים מרוויחים בממוצע 80 אלף אירו מכל ספינת מהגרים. כמו כן, לפי הערכת משרד הפנים ברומא, גובה הגלים הנמוך שצפוי בהמשך השנה יגדיל את מספר המהגרים שיגיעו לשערי המדינה השנה ל-200 אלף – עלייה של 30 אלף בהשוואה לשנה שעברה.

לקריאה נוספת בנושא
אירופה מעדיפה הרפתקה צבאית מסוכנת מלהתמודד עם המהגרים
טביעת סירת המהגרים: הקברניט נעצר בחשד לסחר בבני אדם
באיטליה נואשו מהברחות המהגרים: "מגפה ביבשת שלנו"

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. בודפשט, 7 באפריל. רויטרס
מתנגד להגירה. ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן/רויטרס

במבצע החילוץ האחרון, שהתנהל על רקע הסכמת האיחוד לשלש את התקציב למשימות החיפוש וההצלה בים התיכון, השתתפו עשרה כלי שיט איטלקיים, ארבע סירות פרטיות וספינה צרפתית. על אף שהאיחוד הרחיב את המבצע הימי להצלת המהגרים, איטליה נותרה המדינה שאליה מגיעים מרבית המהגרים המועברים למרכזים מיוחדים.

בתוך כך, בריאיון שפורסם היום בעיתון באוסטריה, אמר הקנצלר ורנר פיימאן כי האיחוד צריך לקבוע מכסת קליטת מהגרים מסוימת עבור כל מדינה חברה, על מנת להקל מהלחץ שמופעל על איטליה, יוון ומלטה. עם זאת, הצעתה של וינה צפויה להיתקל בהתנגדות עזה מצד כמה מחברות האיחוד, בהן בריטניה והונגריה. רק ביום שישי אמר ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן כי יש לאפשר למדינות האיחוד לקבוע בעצמן את החוקים הנוגעים למהגרים והדגיש כי מדינתו לא מעוניינת באף אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully