וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

חידוש מליאת הכנסת

מליאת הכנסת לפני קריאה ראשונה של חוק פיזור הכנסת. נועם מושקוביץ
צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום תחדש מליאת הכנסת את דיוניה בישיבה הראשונה שתתקיים לאחר השבעתה, שהתקיימה כבר לאחר הבחירות בסוף מרץ. חברי הכנסת החדשים ישאו בישיבה זו את נאומי הבכורה שלהם במסגרתם יציגו את הנושאים הקרובים לליבם ואת עיקרי משנתם. לאחר נאומי הבכורה ישאו חברי הכנסת הוותיקים נאומי ברכה במליאה. כזכור, ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו טרם הצליח להרכיב ממשלה ולכן סדר ישיבת הח"כים במליאה עוד לא נקבע באופן סופי.

אזכרה למפקד האצ"ל

דוד רזיאל, מפקד האצ"ל. לשכת העיתונות הממשלתית
ספק : לשכת העיתונות הממשלתית/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס האזכרה למפקד האצ"ל דוד רזיאל במלות 74 שנים למותו. בטקס שיערך בהר הרצל בחלקה הצבאית של ירושלים יניח זר ויישא דברים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, לצד יושב ראש ברית חיילי האצ"ל יאיר אסיסקוביץ ויושב ראש המחלקה לישראל בהסתדרות הציונית יעקוב חגואל. רזיאל, שהיה מפקד האצ"ל הרביעי ונמנה עם מייסדי הארגון נהרג בהפצצה של מטוס גרמני בעת שהיה בשליחות הבריטים בפעולת חבלה במתקני הזיקוק שליד בגדד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מכבי חיפה – מכבי ת"א

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי בועט פנדל מול מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
ערן זהבי/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום תארח מכבי חיפה את מכבי תל אביב באצטדיון סמי עופר. האוהדים הצהובים חלמו על תסריט שיאפשר להם לזכות רשמית באליפות במגרשה של יריבתם, אבל הניצחון של קריית שמונה בטדי דחה את טקס ההכתרה בשבוע נוסף לפחות. כעת ינסו ערן זהבי וחבריו, שלא ניצחו בששת משחקי החוץ האחרונים שלהם, לעשות עוד צעד לעבר הכתר עם ניצחון חמישי העונה על הירוקים, שלא ניצחו את הקבוצה של ג'ורדי קרויף מאז דצמבר 2012.

"יום הנוער" בסין

הפגנת הארבעה במאי בסין, 2009. AP
ההפגנות בשנת 2009/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בסין את "יום הנוער" לכבוד תנועת "ה-4 במאי". מדובר בתנועת מחאה שפעלה במדינה בתחילת שנות ה-20 ואשר ביקרה את מדיניות הממשלה שלטענתם "התרפסה" בפני המערב. התנועה קמה בתאריך זה בשנת 1919 בגלל התנגדותם להסכם ורסאי שהעביר את מחוז שאנדונג שבסין לשליטה יפנית. הצעדה שקיימו הצעירים היתה השיא של קריאתם למודרניזציה והתנערות מהקונפוציוניזם – דבר שהיווה בין היתר את תחילתה של המפלגה הקומוניסטית בסין.

יום מלחמת הכוכבים הבינלאומי

מעריץ מלחמת הכוכבים, הונגריה. רויטרס
מעריץ מחופש/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיו מציינים ברחבי העולם מעריצי מלחמת הכוכבים את "יום מלחמת הכוכבים הבינלאומי". מציינים את האירוע דווקא ביום זה בעקבות משחק מילים על המשפט "May the Force be with you" ("הכוח יהיה עמך"). הביטוי הפך לסמלי כיוון שלפחות פעם אחת בכל סרט השתמשה בו אחת מהדמויות. המנהג לציין יום זה החל ב-1979 כאשר נבחרה מרגרט טאצ'ר לראשות ממשלת בריטניה והכותרת בחדשות רמזה למשפט מהסרט: "May the Fourth Be with You, Maggie. Congratulations." מעריצי תרבות מלחמת הכוכבים מציינים יום זה במדיה החברתית ובאירועים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully