וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר מאיים באלימות על עצור בבנימין

3.5.2015 / 9:31

בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה שוטר מניף אגרוף לעבר גבר שיושב אזוק במושב האחורי ולא מהווה עליו איום. עורך דינו של העצור: "השוטר כיסה את המצלמה כדי שהתקיפה והאיומים לא יתועדו"

עריכה: גדי וינסטוק

למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הוגשה בשבוע שעבר פנייה דחופה מעורך דין שטען כי שוטרים סמויים תקפו את מרשו בעת שנעצר לפני כשבועיים בהתנחלות כוכב השחר שבבנימין. לדברי עו"ד דוד הלוי, ב-16 באפריל התלווה אחד השוטרים מהיחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י לרועי צאן פלסטינים שרעו באזור, כשהוא מתחזה לבדואי. תוך זמן קצר נעצרו חמישה בני אדם בחשד שתקפו את רועי הצאן, ובהם אחד השוטרים. בהמשך אף הוגש נגד החמישה כתבי אישום.

לדברי עו"ד הלוי, המייצג את החשוד שהותקף לכאורה ושני עצורים נוספים מטעם ארגון חוננו, מצפייה בחומרי החקירה ניתן לראות בבירור כי מרשו לא תקף אדם לפני שהותקף. "השוטרים הפילו אותו ארצה והכו אותו באגרופים ללא סיבה נראית לעין, מבלי שהתנגד כלל למעצר ובניגוד לחוק", אמר. עוד הוא טען, כי מרשו אוים על ידי שוטר אחר לאחר שכבר היה אזוק ובתוך ניידת המשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
"אוהב ומתגעגע": האזינו לאסרף בהקלטה לאם שכולה ימים לפני הרעש
מסיבת הסיום יצאה משליטה - ההורים הכריזו על שביתה
החייל האתיופי שהוכה: "האחים שלי מותקפים בגלל צבע עורם"

שוטר יס"מ מאיים באלימות על עצור בכוכב השחר. מערכת וואלה! NEWS
"אם עוד פעם תקרא לי גנב אתה חוטף אגרוף ישר לפנים". מתוך הסרטון/מערכת וואלה! NEWS

מסרטון שצולם על ידי אחד השוטרים ניתן לראות את השוטרים מחפשים את המפתחות לרכב של אחד החשודים, כשהחשוד יושב אזוק בתוך הניידת. החשוד אמר ספק בצחוק ספק ברצינות, כי אחד השוטרים גנב את המפתחות. בתגובה הרים השוטר את אגרופו, וסינן לעברו: "אם עוד פעם תקרא לי גנב אתה חוטף אגרוף ישר לפנים".

לטענת עורך הדין, השוטר שתיעד את המתרחש בתוך הניידת ניסה להסתיר את הרגע האלים, כדי שלא ישמש כראיה נגדו ונגד חבריו. "השוטר תיעד את מעצרו של מרשי באמצעות מצלמת חזה. מיד לאחר שראה כי השוטר השני מאיים על מרשי ובא לתקוף אותו, כיסה השוטר את המצלמה בידו ובהמשך אף כיבה אותה, וזאת כדי שהתקיפה והאיומים לא יתועדו. במעשיו עולה יותר מחשש כי ברצונו היה לשבש את החקירה ולהעלים ראיות", כתב בפנייתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"העדות שמסר השוטר היא שקרית"

עוד טוען עו"ד הלוי כי לאחר האירוע אמר השוטר הסמוי שהוא מזהה את מרשו כמי שהשתתף בתקיפתו, אולם בדיון שהתקיים בסוגיית הראיות בבית המשפט, התברר כי השוטר השמיד את הפתק שבו רשם כביכול את פרטי הזיהוי של תוקפיו בזמן אמת. "במהלך האירוע רשם השוטר הסמוי על פתק את פרטי הזיהוי של 'תוקפיו', כפי שהוא הבחין בהם בזמן אמת, עוד התברר כי על אף שמדובר בראייה מכרעת, שמן הסתם נועדה לבסס את הזיהוי של החשודים כפי שהבחין בו בזמן אמת, השמיד השוטר את הפתק האמור".

"רק בעקבות פניית הפרקליטות, ובשיחה שהתקיימה בין הפרקליטה לשוטר, נודע דבר השמדתו של הפתק האמור", כתב עו"ד הלוי. "עובדה זו כשלעצמה מעוררת קושי רב, אך בהצטרפותה לראיות נוספות שיוצגו להלן, יש בכך כדי להעלות חשש כבד ביותר כי העדות שמסר השוטר בדיעבד הינה עדות שקרית, שנועדה בין היתר, לתמוך בהגשת כתב אישום". הלוי הוסיף: "יובהר כי מלבד עדות זו של השוטר כתב האישום בכלל לא היה מוגש".

לטענת עו"ד הלוי, "מדובר בהתנהלות חמורה וקשה של המשטרה המחייבת בדיקה מעמיקה ויפה שעה אחת קודם. העובדה כי השוטר שהנו עד מרכזי השמיד פתק ובו פרטי זיהוי שרשם בזמן אמת מעלה חשש כבד לבידוי ראיות ולכך שהעדות המרכזית של השוטר עליה מבוסס כתב האישום היא עדות 'מוזמנת' שנועדה לייצר כתב אישום מלאכותי. העדות הנ"ל נעדרת כל אחיזה במציאות כפי שניתן להתרשם מצפייה בחומר החקירה שהועבר לנו".

"אנו עדים שוב לגילוי אלימות קשים ומיותרים ללא כל סיבה במהלך ביצוע המעצרים של מרשיי, ואף לאיום בצורה מכוערת אשר נתפס בעדשת המצלמה של השוטר אשר מיהר לכבותה ובכך לכאורה שיבש חקירה", הוסיף עו"ד הלוי. הוא סיכם בדרישה לפתוח בחקירה נגד השוטרים המעורבים באותו מעצר.

המשטרה: "כל מקרה של התנהגות שאינה הולמת מצד השוטרים ייבחן"

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה: "מדובר בפעילות משטרתית מבורכת ומורכבת הפועלת למיגור תופעת תקיפת פלסטינים על רקע לאומני מצד עבריינים פורעי חוק, אשר הביאה להגשת חמישה כתבי אישום נגד המעורבים החשודים בביצוע התקיפות בנסיבות מחמירות. אותם פורעי חוק, אשר אינם בוחלים באמצעים ומפרים פעם אחר פעם את את הסדר הציבורי ופוגעים בביטחון הציבור, גם אינם בוחלים בהתבטאויות המעוררות פרובוקציה נגד השוטרים העושים עבודתם נאמנה".

עם זאת, הבהירו במשטרה כי "כל מקרה של התנהגות שאינה הולמת מצד שוטרים ייבחן לגופו. עושה רושם, כי בכוונת הכתבה לעיל להפחית מחשיבות המעצרים והפעילות לאכיפת החוק, ולנסות ולהטיל בה מום על ידי פרסומים שאינם רלוונטיים לעצם תופעות הפשיעה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully