וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

נלחמים בזיהום במפרץ

הפגנה נגד הזיהום במפרץ חיפה. ערן גילווארג
הפגנה נגד הזיהום במפרץ חיפה/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום (ראשון) תתקיים בקריית חיים הפגנה של תושבי האזור כנגד הפגיעה בבריאותם במשך עשרות שנים מהזיהום התעשייתי. מארגני ההפגנה מקווים להשפיע על הרשויות כדי שידאגו לשמירה על בריאות התושבים וכדי שיעצרו את הרחבת התעשייה המזהמת. ההפגנה תצא בשעה 18:00 משדרות דגניה 29, קריית חיים עד לעצרת שתתקיים בחוף הים. המחאה מגיעה על רקע מסמך משרד הבריאות אשר הראה כי מחצית ממקרי הסרטן בילדים במפרץ חיפה מקורם בחשיפה לזיהום באזור וכי הסיכוי לחלות בסרטן באזור זה גבוה ב-16% בהשוואה לממוצע הארצי.

יום חופש העיתונות הבינלאומי

יום חופש העיתונות הבינלאומי. ShutterStock
יום חופש העיתונות הבינלאומי/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא "יום חופש העיתונות" הבינלאומי כפי שנקבע על ידי האו"ם בשנת 1993, על מנת להדגיש את הצורך בחשיבות הנושא וכדי להזכיר לממשלות את חובתן לכבד ולקדם את חופש הביטוי. את היום מציינים באונסק"ו על ידי הענקת פרס לאנשים פרטיים, ארגונים או מוסדות שתרמו באופן יוצא דופן לביטחון חופש העיתונות או קידומו בכל מקום בעולם, במיוחד כאשר כרוכה בכך סכנה. בכל שנה מקיים הארגון ועידה המעריכה את מצב חופש העיתונות בעולם ואשר דנה בהתמודדות עם האתגרים בנושא זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מחנות על אדמת ארה"ב

מחנות בהם כלאה ארצות הברית אזרחים יפניים במהלך מלחמת העולם השנייה. AP
המחנות על אדמת ארצות הברית/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 73 שנים, בשנת 1942, הוציאה ארצות הברית את הצו שהורה על כליאתם של תושבי המדינה ממוצא יפני. בפועל נכלאו בין 112 אלף ל-120 אלף בני אדם במחנות בזמן מלחמת העולם השנייה, על אף שלרובם היתה אזרחות אמריקנית. בעקבות התקיפה היפנית בפרל הארבור הוכרזה מלחמה בין שתי המדינות והכליאה נומקה בכך שהיפנים עלולים לבגוד בארצות הברית ולתמוך בארץ מוצאם. הפגיעה החמורה בזכויות האדם של אזרחיה היפנים של ארה"ב הובילה למחאה של צעירים יפנים בשנות ה-60 שדרשו התנצלות רשמית, כך גם הוקמה ועדת חקירה בעקבותיה הוחלט לפצות את אלו שנכלאו.

ויליאם שייקספיר

ויליאם שייקספיר. AP
ויליאם שייקספיר/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 399 שנים, בשנת 1616, הלך לעולמו המחזאי והמשורר האנגלי, ויליאם שייקספיר. הוא נחשב לגדול הכותבים של התרבות המערבית בכלל ובשפה האנגלית בפרט ועסק בכתיבת קומדיות לצד טרגדיות. מחזותיו נחשבים לבעלי עומק פילוסופי והם מציגים אפיון מעמיק של הדמויות – גורמים אשר הביאו למשיכת הקהל במשך מאות שנים ולתרגום המחזות לכמעט כל השפות. בין מחזותיו המוכרים ניתן למצוא את רומיאו ויוליה, מקבת', המלט, המלך ליר, חלום ליל קיץ, הנרי החמישי, הסוחר מוונציה ועוד ועוד.

מירי מסיקה

מירי מסיקה. ניב אהרונסון
מירי מסיקה/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת הזמרת והשחקנית מירי מסיקה יום הולדת 37, מזל טוב! מסיקה החלה ללמוד מוזיקה כבר בילדותה בהרצליה ולאחר שירותה הצבאי החלה את לימודיה בבית הספר למוזיקה "רימון" שם גם פגשה את מי שלימים יהיה בעלה ומפיקה המוזיקלי – אורי זך. את חוזה ההקלטות מחברת הד ארצי קיבלה לאחר שהעלתה מופע עצמאי משיריה של חברתה הטובה מרימון – קרן פלס – שבו ביצעה לראשונה את השירים שהפכו למצליחים בהמשך הקריירה שלה – "נובמבר, ו"לשם". לאחר צאת אלבומה הראשון, "מירי מסיקה" זכתה בתארים רבים ברשתות הרדיו ביניהם זמרת השנה ותגלית השנה. מסיקה ממשיכה להופיע ולהוציא משיריה וכן לככב בהצגות תיאטרון ובסרטי קולנוע ישראלים.

  • עוד באותו נושא:
  • 5 דברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully