וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני הבחירות בבריטניה: השמרנים מתחזקים, הסקוטים יכריעו

הסקרים מצביעים על עלייה מתונה בכוחה של מפלגת השלטון, אך ראש הממשלה קמרון עדיין רחוק מלהשיג רוב בפרלמנט, וכך גם מנהיג הלייבור אד מיליבנד. העיתון הנפוץ בבריטניה הביע תמיכה בשתי מפלגות מנוגדות

דיוויד קמרון מצטלם לסלפי עם פועל באתר בנייה – ברמינגהאם, 29 באפריל 2015. רויטרס
ראש הממשלה דיוויד קמרון מצטלם עם פועל בברמינגהאם, אתמול/רויטרס

שבוע לפני הבחירות בבריטניה, זוכה המפלגה השמרנית, בהנהגת ראש הממשלה דיוויד קמרון, ליתרון של 5% על פני מפלגת הלייבור של אד מיליבנד - כך עולה מסקר של מכון איפסוס. בסקר קודם של המכון, שפורסם לפני שבועיים, זכתה דווקא הלייבור ליתרון קטן על פני מפלגתו של ראש הממשלה המכהן, דיוויד קמרון.

הסקר החדש, גם אם הוא בולט בנתוניו מול סקרים אחרים, מצביע על מגמה גוברת של התחזקות מתונה בכוחם של השמרנים בימים האחרונים. הבחירות יתקיימו ב-7 במאי, וכל הסקרים מצביעים כי אף אחד מהמפלגות לא תזכה ב-326 מושבים בפרלמנט, הדרושים להקמת ממשלה. המפלגה הליברל-דמוקרטית, שותפתה של המפלגה השמרנית בקואליציה, צפויה לספוג הפסדים ולאבד מכוחה, ומסתמן ששלוש מפלגות או יותר ירכיבו את הממשלה הבאה.

הכוח המשפיע ביותר בבחירות ככל הנראה ייפול בידיה של המפלגה הלאומית הסקוטית, SNP, שהתאוששה אחרי כישלון משאל העם לעצמאות סקוטלנד. המנהיגה החדשה של המפלגה, ניקולה סטרג'ן, צפויה להשיג עבורה עד 59 מושבים בפרלמנט, ולהפוך את המפלגה לשלישית בגודלה בבריטניה.

ניקולה סטרג'ן מנהיגת המפלגה הלאומית הסקוטיתSNP  - 22 באפריל 2015. רויטרס
מנהיגת המפלגה הסקוטית, ניקולה סטרג'ן, בשבוע שעבר/רויטרס

ראש הממשלה קמרון, השואף להיבחר לכהונה שנייה, הזהיר את הבוחרים מפני תרחיש של ממשלה המבוססת על מפלגת הלייבור והמפלגה הסקוטית. לדבריו, ממשלה כזו תתבסס על שאיפה לפרק את בריטניה, ו"לקרוע" ממנה את סקוטלנד. קמרון עצמו עשוי להקים קואליציה עם המפלגה הליברל-דמוקרטית, אך עשוי להידרש גם לתמיכה של מפלגות קטנות יותר, בהן סיעת הירוקים והמפלגה היוניוניסטית של צפון אירלנד.

מנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית וסגן ראש הממשלה, ניק קלג, התייחס ליום שאחרי הבחירות, ואמר כי "גם קמרון וגם מיליבנד יודעים שאין ביכולתם לנצח".

באופן שממחיש את אופיין הסבוך של הבחירות, הצהובון הנפוץ בבריטניה, ה"סאן", פרסם אמש מאמרי תמיכה בשתי מפלגות מנוגדות בבחירות. מהדורת העיתון הרואה אור באנגליה הביעה תמיכתה במפלגה השמרנית, עם מאמר הקרא להצביע לקמרון, "כדי לשמור על הכלכלה - וכדי למנוע מהמפלגה הסקוטית מלהרוס את המדינה".

מנגד, המהדורה הסקוטית של העיתון הביעה תמיכה במפלגה הסקוטים, בטענה ש"המפלגה השמרנית לא מבינה את הסקוטים". העיתון הסקוטי הילל את מנהיגת ה-SNP ניקולה סטרג'ן, ותיאר אותה כ"השראה לאומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אד מיליבנד בביקור בקארדיף, ויילס – 28 באפריל 2015. GettyImages
יו"ר מפלגת הלייבור, אד מיליבנד, השבוע בוויילס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully