וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה תשלם פיצויים לקורבנות הפיגוע בבית הקהילה היהודית

החוק אושר פה אחד בהצבעה בקונגרס הלאומי. בשבוע שעבר, הנשיאה כריסטינה פרננדז נוקתה סופית מאחריות לטיוח המעורבות האיראנית בפיגוע, שבו נהרגו 85 בני אדם

פיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994. AP
זירת הפיגוע בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס/AP

ארגנטינה אישרה חוק הקובע פיצויים לבני משפחותיהם של נפגעי הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס. בפיגוע ב-1994 נהרגו 85 בני אדם, ונפצעו יותר מ-300.

גובה הפיצויים לא פורסם, אך מוערך בתקשורת בארגנטינה בכמיליון וחצי פזו (כ-650 אלף שקלים) לכל משפחה. סכום זה דומה לסכום ששולם לנפגעי הפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס, ולקורבנות הרדיפה של החונטה הצבאית בשנות ה-70 וה-80.

החוק אושר פה אחד בבית הנבחרים, הבית התחתון של הקונגרס הלאומי, אחרי שהובא להצבעה ביוזמת הרשות הממשלתית לזכויות אדם. החוק עלה לדיון כבר ב-2007, ואושר ב-2011 בבית העליון של הקונגרס. הבאתו להצבעה גם בבית התחתון התעכבה מאז, בשל משברים פוליטיים שונים שהתחוללו במדינה.

בשבוע שעבר נסגר סופית תיק החקירה נגד הנשיאה כריסטינה פרננדז-קירשנר, שהואשמה בניסיון לטייח את מעורבותה של איראן בפיגוע. האישומים נגד הנשיאה קירשנר התגבשו לדוח חקירה בתחילת השנה, אך התובע המיוחד, אלברטו ניסמן, נמצא ירוי בביתו זמן קצר לפני שעמד להעיד בפרשה.

מקרה הרצח המסתורי של ניסמן העלה תיאוריות קונספירציה רבות, חלקן קושרות את הנשיאה עצמה במעורבות במותו. כחלק מהניסיון לדחות את דבריו של ניסמן, בשבוע שעבר הממשלה טענה כי הוא קיבל כספים מאיש מחשבים שסייע לו בחקירת הפיגוע, אותם הוציא לכאורה של שמפניה, נערות ליווי וחופשות יוקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully