וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדכי ואנונו שוחח עם שני תיירים - ונעצר כי הפר צו אלוף

29.4.2015 / 21:44

לטענת פרקליטו של מרגל האטום, כוח מג"ב פשט ביום העצמאות על חנות ספרים בירושלים, שבה שוחח ואנונו עם שני תיירים זרים במשך יותר מחצי שעה. זאת בניגוד להגבלות שהוטלו עליו. לאחר כמה שעות הוא שוחרר

מרדכי ואנונו משתחרר מהכלא אוגוסט 2010. אורי לנץ
מרדכי ואנונו לאחר שחרורו מהכלא בשנת 2010/אורי לנץ

מרגל האטום מרדכי ואנונו נעצר ביום חמישי האחרון בירושלים לאחר שהפר לכאורה צו אלוף האוסר עליו לנהל שיחה של יותר מ-30 דקות עם אזרחים זרים. לדברי פרקליטו, עו"ד מיכאל ספרד, במהלך יום העצמאות הוא היה בחנות הספרים הבינלאומית שליד מלון "אמריקן קולוני" בעיר וקיים שיחה נפרדת עם שני תיירים מזדמנים. לטענתו, בשלב כלשהו פשטו על החנות שבעה שוטרי מג"ב ושוטרת ועצרו את ואנונו ואת אחד מהתיירים. רק אחרי כמה שעות של חקירה הוא שוחרר.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "החשוד נעצר בעקבות הפרה של צו אלוף ובתום חקירתו שוחרר".

פרקליטיו של ואנונו, עו"ד אביגדור פלדמן ועו"ד ספרד: "כבר שחוק לומר שיחס הרשויות לואנונו הוא קפקאי ואורווליאני. מה שבולט בהתנכלויות האחרונות הוא דרגת האווילות והרוע שאליה הגיע מסע הרדיפה המתנהל נגדו. זוהי נקמה נגד אדם בודד, מוחרם, שסבל כאסיר יותר מכל אסיר בישראל. את ואנונו יש לשחרר הן מהכלא הפיזי שבו הוא מצוי והן מהכלא הווירטואלי-משפטי שהקימו סביבו".

ואנונו עבד בכור הגרעיני בדימונה ולאחר שפוטר מסר לעיתונאים זרים תצלומים מתוך מתקני הקריה ומידע על יכולתה הגרעינית של ישראל. ואנונו נחטף על ידי המוסד מרומא והובא לארץ ב-1986, ושנתיים לאחר מכן הורשע בבגידה ובריגול חמור וריצה 18 שנות מאסר. הוא שב לבית הסוהר בשנת 2010 לאחר שהפר צו אלוף, אז ריצה חודשיים וחצי בכלא.

עוד בוואלה! NEWS
יהדות התורה וכולנו חתמו על הסכם קואליציוני עם נתניהו
תיעוד: פיגוע הדריסה בירושלים שבו נהרג שלום שרקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully