וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים ומכות: עונשים לשני קציני צה"ל שתקפו צלמי עיתונות

מפקד חטיבת כפיר העמיד לדין סגן מפקד פלוגה ומפקד מחלקה, שתועדו תוקפים צלם ישראלי וצלם פלסטיני, שסיקרו הפגנה של פלסטינים בנבי סאלח בשישי האחרון. אחד מהם נשלח לשבעה ימים בכלא. "ההתנהגות המתוארת בסרטון חמורה"

צעיר פלסטיני זורק רימון עשן. רויטרס
צעיר פלסטיני מיידה רימון גז במהלך הפרות סדר בגדה/רויטרס

שני קציני צה"ל בחטיבת כפיר, שתועדו תוקפים צלמי עיתונות במהלך הפגנה של פלסטינים בנבי סאלח ביום שישי האחרון הועמדו לדין משמעתי. מפקד החטיבה אלוף-משנה אשר בן לולו גזר על אחד הקצינים, סגן-מפקד פלוגה בחטיבה 14 ימי מחבוש (מהם שבעה בפועל), ועל השני, מפקד מחלקה, 30 ימי ריתוק.

התקרית אירעה כאמור לפני ארבעה ימים, כשסמוך לנבי סאלח שבשומרון התקיימה הפגנה בהשתתפות כ-70 פלסטינים ובנוכחות כתבים וצלמים. המפגינים קיבלו הוראה לפזר את ההפגנה, שכן המקום מוגדר שטח צבאי סגור. הפלסטינים לא רק שלא נעתרו לבקשה, אלא החלו ליידות אבנים לעבר החיילים וציר התנועה הסמוך. מפקד הכוח החליט להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות שכללו גם גז מדמיע.

עוד ידיעות צבא וביטחון בוואלה NEWS
"שכפ"ץ לעורף": 995 אירועי טרור נגד מג"ב בשנה וחצי
חיזבאללה רוצה מאזן הרתעה מול ישראל, אך לא מוכן להסתכן
אישום נגד החייל שירה בחברו: "פלט כדור לפני יציאה לבילוי"

שני קציני "כפיר", שהוקפצו יחד עם עוד חיילים לסייע בפיזור הפרת הסדר בנבי סאלח, תועדו על ידי עיתונאים תוקפים באלימות צלם ישראלי וצלם פלסטיני מסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. כמו כן, הם נראו בועטים בצלמים, דוחפים ואפילו מיידים לעברם אבנים. האלימות מצד הקצינים כלפי הצלמים נמשכה אף שהאחרונים החלו לעזוב את המקום. לאחר חשיפת התיעוד של מיקי קרצמן מ"אקטיבסטילס" ב"שיחה מקומית" הוחלט על קיום דין משמעתי כלפי הקצינים ונגזר עליהם עונש.

מדובר צה"ל נסמר כי "ההתנהגות המתוארת בסרטון חמורה ולא תואמת את הנחיות המפקדים באיזור. ההנחיות של צה"ל מאפשרות סיקור תקשורתי חופשי במרחב פיקוד המרכז בכלל ובהפגנות בפרט. הנושא יתוחקר". הפגנות הפלסטינים בנבי סאלח החלו לפני יותר משש שנים בעקבות סכסוך בעלות על קרקעות עם מתנחלים באזור ההתנחלות חלמיש. בעקבות ההפגנות מאבטחים את האזור דרך קבע כוחות מג"ב וצבא.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com
לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

תיעוד האירוע (צילום: מיקי קרצמן, אקטיבסטילס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully