וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא איראן ירה לעבר ספינה במפרץ הפרסי; מטוסים אמריקניים הוזנקו

28.4.2015 / 19:04

אונייה נושאת דגל של איי מרשל ובה 34 אנשים, אשר חצתה גבול המים הטריטוריאליים של איראן, הוחרמה בידי חיל הים האיראני והופנתה לנמל בנדר עבאס. הפנטגון: "הירי בלתי הולם, זו התנהגות פרובוקטיבית"

צבא איראן השתלט על ספינה שהניפה דגל איי מרשל והחרימה, אפריל 2015. טוויטר, צילום מסך
מטוסים וכלי שיט הוזנקו לאזור ההשתלטות. ספינה של חיל הים האיראני/צילום מסך, טוויטר

צבא איראן השתלט היום (שלישי) על ספינה שנשאה דגל של איי מרשל אחרי שזו לכאורה חדרה למים הטריטוריאליים של המדינה במפרץ הפרסי. האיראנים הפנו את הספינה לנמל בנדר עבאס שבדרום המדינה. טרם ההשתלטות ירו הכוחות האיראניים לעבר חרטום האונייה.

ברשת "אל-ערבייה" דווח כי מדובר בספינה אמריקנית ובה 34 אנשי צוות, אולם בארצות הברית דחו את הטענה על הסף. מהפנטגון נמסר כי על הספינה אין אזרחים אמריקנים. דובר משרד ההגנה האמריקני, קולונל סטיב וורן, טען כי הירי היה "בלתי הולם".

וורן הוסיף כי משחתת של הצי האמריקני עושה את דרכה לאזור כדי לעקוב אחר הנעשה. נוסף לכך נשלחו ספינות סיור ומטוסי סיור של צבא ארצות הברית. זאת, למרות שלא ברור מה מידת המחויבות הביטחונית של וושינגטון למדינת האיים שבאוקיינוס השקט. "מבדיקה ראשונה נראה שמדובר בהתנהגות פרובוקטיבית, אבל אין לנו את כל העובדות עדיין", הוסיף וורן.

סוכנות הידיעות "פארס" אישרה כי חיל הים האיראני השתלט על הספינה, וזאת בהסתמך על מקור רשמי. עוד הוסיף הגורם כי הספינה הוחרמה בהתאם לצו בית משפט.

לקריאה נוספת:
קטאר וטורקיה מקדמות הפסקת אש שתכלול הקמת נמל צף מול עזה
ישראלית בבולטימור לאולפן וואלה! NEWS: "מפחיד פה, אווירה של היסטריה"
רעש האדמה בנפאל: יותר מ-5,000 הרוגים וכ-8,000 פצועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully