וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

"קונגרס" ברוטשילד

קונגרס ישראלי פלסטיני בירושלים. מחשבות של שלום,
מיני קונגרס בירושלים/מחשבות של שלום

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים "קונגרס פלסטיני-ישראלי עממי" בשדרות רוטשילד בתל אביב. במסגרת האירוע ינהלו משלחת ישראלית ומשלחת פלסטינית משא ומתן על סיום הסכסוך. כל משלחת תורכב מ-20 נציגים מסקטורים שונים באוכלוסייה, ממקומות שונים בארץ ובגדה, בעלי השקפות פוליטיות שונות: מפקדים בכירים ישראלים ופלסטינים, מתנחלים, אסירים פלסטינים לשעבר, אנשי עסקים, אנשי חינוך, סטודנטים, דתיים וחילונים. האירוע יחל בשעה 10:00 בבוקר והוא מהווה המשך לקונגרסים דומים שהתקיימו באוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית וקנדה, בחדרי ישיבות בישראל ולאחרונה – במקומות ציבוריים בירושלים ובתל אביב.

סוף לתבוסות?

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. Aykut Akici, GettyImages
גיא גודס מאמן מכבי תל אביב/GettyImages, Aykut Akici

אתם צריכים לדעת שהיום תארח מכבי תל אביב את בני הרצליה, בניסיון לקטוע רצף נדיר של חמישה הפסדים. אלופת אירופה היוצאת איבדה את התואר עם ההפסד 3:0 בסדרה מול פנרבחצ'ה אולקר, כשלפניה הגיעה התבוסה בראשון לציון, ואחריה המבוכה בגן נר מול גלבוע/גליל. כעת ינסו גיא גודס ופיני גרשון לעצור את כדור השלג עם ניצחון על הקבוצה של מיקי גורקה, שנאבקת על כניסה לפלייאוף העליון, כדי לא לאבד את המקום הראשון בטבלה להפועל ירושלים המשתפרת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מוות בבונקר

אדולף היטלר ואווה בראון בבית הנופש שלו, לפני מלחמת העולם השנייה. AP
היטלר עם בראון/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 70 שנים, בשנת 1945 התאבד בבונקר בברלין אדולף היטלר יחד עם אשתו אווה בראון. היטלר, כאשר כבר הייתה ברורה תבוסתה של גרמניה, פחד להיתפס על ידי הצבא האדום ולכן החליט להתאבד. בצוואתו, אותה כתב יום לפני התאבדותו הוריש את כל רכושו למדינה ואף הוסיף בה כי המלחמה " "ניזומה באופן בלעדי על ידי אותם מדינאים בינלאומיים ממוצא יהודי או העמלים למען האינטרסים היהודיים". היטלר הורה גם להמית את כלבתו "בלונדי" כדי שלא תיפול לידי הרוסים. באותו הלילה בו כתב את צוואתו, נשא היטלר לאישה את אווה בראון ולמחרת התאבדו שניהם – הוא על ידי ירייה והיא על ידי בליעת ציאניד. בהתאם לבקשתו, גופתו נשרפה מחוץ לבונקר כדי שהאויב לא יתעלל בגופתו.

נשיא ראשון לארה"ב

נשיא ארצות הברית (1789–1797) ג'ורג' וושינגטון. AP, AP
ג'ורג' וושינגטון/AP, AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 226 שנים, בשנת 1789 הושבע ג'ורג' וושינגטון בניו יורק לנשיאה הראשון של ארצות הברית. וושינגטון, שנשלח בתחילה לאמריקה כנציג של השלטון הבריטי במושבות "חצה את הקווים" והנהיג צבאית את המושבות במאבקן לעצמאות מול הכתר הבריטי. החל מ-1775 עמד בראש הצבא הקונטיננטלי המורד במלחמת העצמאות של ארצות הברית. הוא לא היה בין החותמים על הכרזת העצמאות של ארצות הברית כיוון שהיה בדרג הצבאי ולא חבר קונגרס. למרות שחשב לפרוש לאחר המלחמה מהחיים הציבוריים הוא נקרא להתייצב בראש ועידת החוקה מתוקף סמכותו האדירה ולאחר מכן נבחר לנשיאה הראשון של המדינה. וושינגטון פרש לאחר שתי כהונות והלך לעולמו בשנת 1797, בצוואתו הורה לשחרר את עבדיו.

גל גדות

גל גדות. ניר פקין
גל גדות/ניר פקין

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת הדוגמנית והשחקנית הישראלית המצליחה, גל גדות, יום הולדת 30. גדות מצליחה מאוד בשנים האחרונות על המסך הגדול בסדרת הסרטים המצליחה "מהיר ועצבני" ובסרט שעתיד עוד לצאת "באטמן נגד סופרמן", שבו תשחק בתפקיד וונדרומן. את תחילת דרכה עשתה גדות כנערה צעירה מראש העין כאשר זכתה בתואר "מלכת היופי של ישראל" בשנת 2004 ומשם המשיכה במסלול הדוגמנות. לצד הצלחתה בעולם זכינו לראות את גדות גם על המסך הקטן בישראל בסדרות "עספור" ו"קטמנדו". גדות נשואה לאיש העסקים ירון ורסנו ולשניים נולדה בת בשנת 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully