וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית בבולטימור לאולפן וואלה! NEWS: "מפחיד פה, אווירה של היסטריה"

בולטימור נמצאת תחת עוצר אחרי לילה של מהומות אלימות, במהלכו נעצרו כ-200 בני אדם ושישה שוטרים נפצעו קשה. עשרות מכוניות ובתי עסק הוצתו ונבזזו, במחאה על מותו של צעיר שחור

צילום מסך

חמושים במטאטאים ובשקיות אשפה, תושבי בולטימור יצאו הבוקר (שלישי) לרחובות, כדי לנקות את נזקי המהומות שפרצו אמש ברקע הלווייתו של צעיר שחור שמת במעצר. כ-200 בני אדם נעצרו במהלך הלילה, 15 מבנים הועלו באש, ויותר מ-140 מכוניות הוצתו, בהן ניידות משטרה. ליהיא צייגר, ישראלית המתגוררת בעיר עם בעלה, סיפרה לוואלה! NEWS: "הייתי נצורה בבית החל מהשעה 22:00. אמרו לנו לא לצאת מהבתים".

15 שוטרים נפצעו בעימותים הליליים, במהלכם מחו המפגינים על מותו של הצעיר פרדי גריי. גריי בן ה-25 מת לפני עשרה ימים, אחרי שספג חבלות בחוט השדרה בזמן שהובל למעצר. המשטרה הודתה בכשלים חמורים שנפלו בטיפול בו, ובפרט בהתעלמות מתחינותיו לטיפול רפואי. שישה שוטרים נפצעו קשה במהומות, במהלכן השתוללו צעירים והשליכו בקבוקים, אבנים ולבנים. עשרות בתי עסק נבזזו, בהם סניף גדול של רשת בתי המרקחת CVS, שאף הוצת ונשרף כליל. עדיין לא ברור כמה מפגינים נפצעו במהומות.

הרס ברחובות בולטימור אחרי מהומות והצתות – 28 באפריל 2015. רויטרס
כבאי בבולטימור, לפנות בוקר/רויטרס

משטרת בולטימור הודיעה כי שני בני אדם נורו במהלך הלילה, שניהם ברגליים, בתקריות נפרדות, שככל הנראה קשורות לפיזור בוזזים במוקדים הקשים ביותר של ההתפרעויות. מושל מרילנד, לארי הוגאן, הכריז אחרי חצות על מצב חירום, והזעיק את המשמר הלאומי. לוגאן הודיע כי מדובר בהחלטה ש"לא התקבלה בקלות", ואמר כי הכניס את החיילים "כמוצא אחרון".

עד שעות הבוקר המוקדמות, המשיכו הכבאים בבולטימור להיאבק בדליקות רבות שהציתו המפגינים. לדברי המשטרה, בכמה מוקדים דווח על עימותים עם מתפרעים, שהשליכו חפצים לעבר כבאים, וניסו לחסום את דרכם. רשת סי-אן-אן תיעדה מפגין, שחתך בסכין צינור מים שפרסו כבאים שהגיעו לכבות את אחת הדליקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הרס ברחובות בולטימור אחרי מהומות והצתות – 28 באפריל 2015. GettyImages
מיניבוס שהוצת במהלך המהומות/GettyImages

בראיון לאולפן וואלה! NEWS, סיפרה ליהיא צייגר על אירועי הימים האחרונים שהובילו למהומות. "אפשר להגיד, בלי להכליל, שיש הרבה שוטרים שעושים את עבודתם בצורה טובה, אבל יש כמה מקרים שהאצבע קלה על ההדק, במיוחד לאור הצבע שעומד מולך, וזה עצוב".

"יש פה השחתה מוחלטת של הרחובות", סיפרה. "CVS הוצתה, ויש הרבה הרס של חנויות, הרבה ברדק והרבה ניידות שעולות באש". כשנשאלה האם היא מפחדת, ענתה צייגר: "כן, האמת שכן. זה לא מצב נעים, במיוחד כשאתה מרגיש שאתה סגור בתוך הבית שלך. אתה שומע מה קורה אבל אתה לא יכול לצאת מן הסתם. אני רק יכולה להגיד שגם אתמול היה לי שיעור, והמורה, בהיסטריה, יצאה ואמרה: 'לכו הביתה'. בהחלט יש אווירה של היסטריה, אבל לא לוקחים את זה יותר מדי קשה".

הרס ברחובות בולטימור אחרי מהומות והצתות – 28 באפריל 2015. רויטרס
חנות פאות שנבזזה אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully