וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

היום העולמי לבטיחות ובריאות בעבודה

בטיחות בעבודה. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא היום הבינלאומי לבטיחות ובריאות בעבודה (World Day for Safety and Health at Work). יום זה, אותו קבע האו"ם, נועד לקדם את הבטיחות, הבריאות וההגינות במקום העבודה ועליו אמון ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) מאז 2003. ה-28 באפריל נקבע כיום זה כיוון שהוא נחשב ליום הזיכרון לעובדים שאיבדו את חייהם בתאונות עבודה. 865 אלף אנשים מתים מדי שנה מתאונות עבודה ובכל שנה מוציאים כ-2.8 טרליון דולרים על פיצוי ושיקום עובדים שנפגעו. הנושא שנבחר ליום זה השנה הוא: יצירת תרבות של בטיחות ובריאות תעסוקתית.

הפועל תל אביב – מכבי ראשון לציון

עודד קטש מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
חייב ניצחון, עודד קטש/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהפועל תל אביב הלחוצה פוגשת הערב את מכבי ראשון לציון במשחק קריטי שעשוי לקבוע את המשך דרכה העונה. האדומים של עודד קטש מגיעים למשחק אחרי ארבעה הפסדים רצופים, מצויים בכושר ירוד, ויודעים כי כשנותרו רק ארבעה מחזורים לתום העונה הרגילה ונס ציונה התשיעית נושפת בעורפה, הם חייבים ניצחון כדי להשכיח את התקופה הרעה. המשימה לא צפויה להיות פשוטה. הכתומים של שרון דרוקר, בניגוד מוחלט ליריבתם מחר, נמצאים בפורמה מצוינת ורשמו חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים. המקום השלישי כבר כמעט מובטח, אבל תהיו בטוחים שגם עבורם מדובר בקרב חשוב שיש לצלוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סאיב עריקאת בן 60

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הפוליטיקאי הפלסטיני הבולט, סאיב עריקאת, יום הולדת 60. עריקאת הוא ראש צוות המשא ומתן מהצד הפלסטיני מאז ועידת מדריד בשנת 1991 ובכיר הוועד הפועל של תנועת הפתח. הוא נולד תחת שלטון ירדן, במזרח ירושלים, למד בארצות הברית ואף קיבל דוקטורט ב"לימודי שלום" מאוניברסיטת ברדפורד שבבריטניה. עריקאת התבטא בעבר ואמר כי הסדר שלום שלא יפתור את סוגיית הפליטים ייכשל ונקב במספר של 7 מליון כמספר הפליטים הפלסטינים.

אוסקר שינדלר

אוסקר שינדלר. Peter Hillebrecht, AP
צילום: AP/AP, Peter Hillebrecht

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 107 שנים, בשנת 1908, נולד אוסקר שינדלר, תעשיין גרמני וחסיד אומות עולם על הצלת 1200 יהודים במלחמת העולם השנייה. עם כיבוש פולין, השתלט אוסקר שינדלר, שהיה חבר במפלגה הנאצית, על מפעל אמייל בסמוך לקראקוב ומפעילותו התעשר במהרה. כאשר התבררו כוונות ההשמדה של הנאצים החליט שינדלר לנסות ולהציל את עובדיו ויהודים נוספים שהעסיק לאחר מכן, למרות הסכנה שבכך. זאת הוא עשה בזכות השכנוע כי הם כוח עבודה חשוב לחימוש הצבא הגרמני. בהמשך הצליח אוסקר שינדלר למנוע שליחת חלק מהעובדים לאושוויץ. בשנת 1962 הוזמן שינדלר לארץ על ידי היהודים שהציל, ובישראל חיכתה לו קבלת פנים גדולה ומאז המשיך להגיע לישראל באופן קבוע. הוא הוכר כחסיד אומות עולם והסרט "רשימת שינדלר" מגולל את סיפורו.

ג'יי לנו

ג'יי לנו. Pascal Le Segretain, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Pascal Le Segretain

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הקומיקאי ומנחה הטלוויזיה ג'יי לנו יום הולדת 65. לנו הנחה את תכנית האירוח המצליחה The Tonight Show של רשת NBC משנת 1992 ללא הפסקות עד פרישתו ב-2014. הוא החל את דרכו כאשר הופיע במופעי סטנדאפ במועדונים שונים והחל משנת 1977 הופיע ב"טונייט שואו" של ג'וני קרסון. בשנות ה-80 הוא הופיע בתכניתו של דייויד לטרמן כשבסוף עשור זה הפך למנחה האורח הקבוע של הטונייט שואו. לאחר 21 שנים בהגשת התכנית, הודיע לנו כי הוא פורש וב-6 בפברואר 2014 הגיש את התכנית בפעם האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully