וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עורכי דין הפעילו רשת לגניבת עשרות קרקעות בצפון

27.4.2015 / 11:40

יחידה להב 433 חשפה לפי החשד מנגנון שיטתי לגניבת חלקות אדמה בצפון, שהופעל על ידי עשרות אנשים. בחלק מהמקרים נמכרו האדמות תוך הטעיית הרשויות, בעלי הקרקע והקונים. יותר מ-30 עוכבו לחקירה

ניידת משטרה ליד התחנה המרכזית החדשה, ינואר 2014. ניב אהרונסון
לפי המשטרה, החשודים ביצעו עבירות מרמה וסחיטה באיומים במשך תקופה ארוכה/ניב אהרונסון

אגף החקירות והמודיעין ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית חשף פרשה שבמסגרתה עלה החשד לגניבת קרקעות באופן שיטתי בצפון הארץ, שבה היו מעורבים גם עורכי דין – כך הותר היום (שני) לפרסום. הפרשה הייתה תחת צו איסור פרסום גורף, שהוסר הלילה לאחר עיכובם לחקירה של יותר מ-30 חשודים. בין היתר נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. לפי המשטרה, החשודים ביצעו לאורך תקופה ארוכה עבירות של זיוף, מרמה, סחיטה באיומים והלבנת הון.

מממצאי החקירה עולה כי בשנים האחרונות הפעילו עשרות אנשים רשת שנועדה להשתלט על עשרות קרקעות שלא כדין, תוך שהם מזייפים מסמכים ומתנהלים במרמה מול הרשויות - בין אם ברישומי "הערות אזהרה" ובין אם בהעברת בעלות של ממש. לפי החשד, באופן זה השתלטה הרשת על יותר מ-20 חלקות, מרביתן חקלאיות, ללא ידיעתם של בעליהן. בחלק מהמקרים אף נמכרו האדמות לרוכשים תוך הטעיית הרשויות, בעלי הקרקע וכן הקונים. בכמה מהמקרים הוגשו תביעות אזרחיות ותלונות על ידי בעלי הקרקע ועל ידי רשויות העוסקות במקרקעין – מרשם מקרקעין ישראל ומיסוי מקרקעין.

החקירה החלה במחלק ההונאה של מחוז צפון ובהמשך הועברה ללהב 433, ומנוהלת בשיתוף פעולה עם פקיד שומה חקירות חיפה ומשרד מיסוי מקרקעין בנצרת ברשות המסים. כמו כן, מלווים את החקירה פרקליטות מחוז צפון, פלילי ואזרחי. החשודים נעצרו הלילה בסיוע שוטרי מנהלת תיאום פעולות אכיפה באגף המבצעים ושוטרי המחוז הצפוני. חלק מהחשודים יובאו בשעה 15:00 לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

לקריאה נוספת:
ערעור המדינה התקבל: שמונה חודשי מאסר לשלומי לחיאני
אם ובנה תקועים בכפר בנפאל: "יש גופות מסביבנו, צריכים הצלה"
אולמרט: "אין צורך בעבר צבאי כדי להיות ראש ממשלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully