וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתיחות מתחדשת": ברמת הגולן חוששים מהתגברות הלחימה

27.4.2015 / 2:02

במג'דל שמס סבורים כי הנחת המטען בידי חוליית מחבלים היא "תגובה של חיזבאללה והסורים" לתקיפה הישראלית לכאורה. על חיסול החולייה בידי צה"ל סיפרו: "שמענו שני בומים גדולים וכמה יריות, זה נגמר תוך שניות"

צילום: חמד אלמקת, עריכה: ניב פוקס

"יש תחושה שהמתיחות מתחדשת" – כך סיפר לוואלה חדשות תושב מג'דל שמס, בעקבות סיכול חוליית מחבלים אמש (ראשון) ברמת הגולן, לאחר שחברי החוליה הניחו מטען בסמוך לגדר הגבול עם ישראל. לדבריו, "חיזבאללה והסורים הגיבו" על תקיפת יעדים של חיזבאללה ושל צבא אסד בסוריה בלילה שבין שישי לשבת, שעל פי הדיווח באל ג'זירה יוחסה לישראל.

"שמענו מסוק צבאי ויריות, שמענו שני בומים גדולים וכמה יריות", הוסיף התושב, "זה נגמר תוך כמה שניות". לדבריו, "הסתכלתי בפייסבוק לראות אם מישהו מדווח על זה ממזרח (מסוריה – ע"ח), אבל בסוף שמענו על זה רק מכלי התקשורת הישראליים". כעת, ברור לתושבי רמת הגולן שחיזבאללה והארגונים בסוריה רק ימשיכו בניסיונות התגובה. "כפי שאנחנו מכירים את המצב הנוכחי, אם הם לא יגיבו אז האנשים שלהם יגידו להם 'איפה אתם? אתם אומרים שאתם נגד הציונים והכיבוש. למה אתם לא מגיבים? הם תמיד מכים אותנו ואתם לא מגיבים'", אמר אותו תושב.

עוד בוואלה חדשות:
3 מחבלים הניחו מטען בסמוך לגדר הגבול ברמת הגולן - וחוסלו
יעלון: "לא נאפשר לחיזבאללה להקים תשתית טרור בסוריה"
התקיפה בסוריה מעמידה במבחן את מערכת היחסים של צה"ל ונסראללה

אזור גדר הגבול עם סוריה שבו הונח מטען חבלה. צילום: חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל באזור החיסול, אמש/מערכת וואלה! NEWS, צילום: חמד אלמקת

עם זאת, לדבריו, "במג'דל שמס אנשים לא כל כך התרגשו. התושבים כבר רגילים לזה, כי הייתה תקופה ארוכה שהמלחמה בסוריה הייתה ממש קרובה אלינו. באותה תקופה שמענו לפעמים שריקות של הכדורים שעפו מעל הראש שלנו והיו מקרים שנגרם נזק לרכוש מהירי. היריות הגיעו ממש אלינו".

אוסמה זהווה, ראש מועצת בוקעתא הסמוכה, סיפר כי הוא, מנגד, "לא שמע כלום". לדבריו, "הופתעתי לשמוע על זה, אפילו לא קיבלנו עדכון מהצבא על זה".

חוליית המחבלים זוהתה על ידי תצפיתנים, וכלי טיס פגע בחבריה וחיסל שלושה מהם. האירוע היה בסמוך למוצב סחייטה, שבו אירע לפני כשנה פיצוץ מטען שבו נפצעו סגן מפקד גדוד 202 בחטיבת צנחנים ושלושה לוחמים נוספים. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל סיכל חוליית מחבלים בעת שניסתה להניח מטען נגד כוחות צה"ל בגבול ישראל-סוריה. צה"ל לא יסבול כל ניסיון של פגיעה בריבונות ישראל או בהפרתה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
חיסול חוליית מחבלים ברמת הגולן, אפריל 2015. חמד עוידאת, צילום מסך
כוחות צבא שהוזעקו לאזור/צילום מסך, חמד עוידאת

הנחת המטען אירעה כאמור על רקע הדיווחים הזרים שלפיהם צה"ל תקף יעדים של חיזבאללה ושל צבא אסד בסוריה. ברשת אל-ג'זירה דווח כי צה"ל תקף בסיסים צבאיים ויעדים של הארגון השיעי בסוריה בלילה שבין שישי לשבת. על פי הדיווח, התקיפה אירעה באזור הרי קלמון מצפון לבירה דמשק. ברשת אל-ערביה דווח כי ביום רביעי האחרון בוצעו שתי תקיפות נגד שיירות של חיזבאללה באותו אזור, שבהן נהרג לפחות אדם אחד. דובר צה"ל מסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לפרסומים זרים".

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.com

חיסול חוליית מחבלים ברמת הגולן, אפריל 2015. חמד עוידאת, צילום מסך
חיסול חוליית מחבלים ברמת הגולן, אפריל 2015/צילום מסך, חמד עוידאת
חיסול חוליית מחבלים ברמת הגולן, אפריל 2015. חמד עוידאת, צילום מסך
חיסול חוליית מחבלים ברמת הגולן, אפריל 2015/צילום מסך, חמד עוידאת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully