וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי התלמידים בישראל משוכנעים: "ילדינו בידיים טובות"

סקר שערכה הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך, מראה כי 85% מההורים מרוצים מהמורים ו-75% מרוצים מבית הספר שבו לומד ילדם. באשר לסוגיית החופשות, רק כ-60% מההורים לתלמידים בבתי ספר יסודיים דיווחו כי לדעתם יש לצמצם את היקפן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרבית ההורים סבורים שישנם יחסים חיוביים בין המורים לתלמידים בבית הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסקר שערכה הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך בקרב הורים אשר פורסם היום (ראשון) עולה כי קיימת שביעות רצון גבוהה יחסית של ההורים ממערכת החינוך. בסקר, שנערך בקרב 2,252 הורים לתלמידים בכיתות א'-י"ב בשנת הלימודים הקודמת, נשאלו ההורים שאלות שונות בנוגע לבית הספר שבו לומד ילדם, וכן על סגל ההוראה ועל הערכים הנלמדים בו.

כך למשל, כ-75% מההורים דיווחו כי הם מרוצים מבית הספר וחשים כי ילדם אוהב ללכת אליו. אחוזים גבוהים יותר - כ- 85% - חשים כי הם מפקידים את ילדם בידיים טובות. מרבית מההורים (69%) חשים שותפים ומעורבים בנעשה בבית הספר של ילדם. מנגד, רק 45% מההורים דיווחו כי הם חשים שותפים בעיצוב וקידום מטרות בית הספר.

עוד בוואלה! NEWS:
עד כמה נשקפת סכנת חיים לישראלים בנפאל?
אם החייל שהותקף: "תוקפי בני אינם חרדים. הם טרוריסטים ופושעים"
הפונדקאיות מנפאל יורשו ללדת בישראל; הרב שרלו: "הן שפחות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מהסקר כי לפחות בשלב החינוך היסודי, שביעות הרצון של הורים לתלמידים בבתי ספר דוברי ערבית גבוהה בהשוואה לזו של הורים לתלמידים בבתי ספר דוברי עברית - 83% לעומת 77%, בהתאמה. בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין המגזרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אם הילד נשאר בבית הוא משועמם ועושה שטויות"

סוגיית חופשות בית הספר, נושא שעלה לכותרות לאחרונה עם היוודע על תוספת של יומיים ללוח החופשות בשנת הלימודים הבאה ועורר את חמתם של הורים רבים בארץ, הניב דווקא נתונים מתונים יחסית - רק כ-60% מההורים לתלמידים בבתי ספר יסודיים דיווחו כי לדעתם יש לצמצם את היקף החופשות בבתי הספר.

המצב בקרב הורים לתלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים רגוע עוד יותר - רק כמחצית מההורים סבורים שיש לצמצם את היקף החופשות. למרות זאת, יש לציין כי הסקר נערך כאמור בשנה שעברה, טרם היוודע הגדלת לוח החופשות של התלמידים לשנת הלימודים הבאה.

יציאה מוקדמת מביה?ס סאלד בירושלים, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
"יש עומס רב על התלמידים מבחינת השעות הלימוד ושיעורי בית"/נועם מושקוביץ

עוד עלה מהנתונים כי בבתי ספר דוברי עברית, ככל שהגיל גבוה יותר, שיעור ההורים הסבורים כי יש לצמצם את היקף החופשות בבית הספר נמוך יותר, ושיעור המדווחים כי יש להשאיר את היקף החופשות כפי שהוא, גבוה יותר. בבתי ספר דוברי ערבית, שיעור ההורים שדיווחו כי יש לצמצם את היקף החופשות עומד על כ-35%.

בשאלה עוקבת, התבקשו ההורים לכתוב באופן חופשי מדוע לדעתם יש לצמצם את היקף החופשות. כך למשל, הורה לתלמיד בחטיבת ביניים כתב: "יותר מדי חופשים וחגים, צריך קצת יותר ללמוד". הורה לתלמיד ביסודי כתב: "יותר מדי חופשים, להורים אין חופשות מהעבודה, צריכים למצוא תעסוקה". הורה אחר לתלמיד בחטיבת ביניים כתב: "אם הילד נשאר בבית הוא משועמם ועושה שטויות".

הורים שנימקו מנגד מדוע צריך להשאיר את לוח החופשות כפי שהוא ואחרים שסברו שאפילו יש להגדיל את היקף החופשות, כתבו נימוקים כמו: "הילדים זקוקים לחופש וליהנות" ו"יש עומס רב על התלמידים מבחינת שעות הלימוד ושיעורי הבית".

עוד עלה מהנתונים כי הרוב המכריע של ההורים מעוניינים בפעילויות פנאי והעשרה מטעם בית הספר בחופשות. כ-43% מההורים שציינו כי לדעתם יש צורך בפעילות לתלמידים בזמן חופשות, מעוניינים שעיקר הפעילויות יהיו פעילויות של פנאי והעשרה, ו-48% מהם מעוניינים בשילוב מאוזן של פעילויות פנאי והעשרה עם פעילויות לימודיות.

כ-80% מההורים: ישנם יחסים חיוביים בין המורים לתלמידים בבית הספר

בסוגיית יחסי מורה-תלמיד מרבית ההורים (כ-80%) סבורים שישנם יחסים חיוביים בין המורים לתלמידים בבית הספר. כמו כן, רובם מעידים כי המורים מכירים את המצב הלימודי של ילדם (כ-78%) ונוהגים בהם בכבוד ובאכפתיות (86%). עם זאת, על פי דיווחי ההורים, רמת היכרותם של המורים עם ילדם לגבי מה שקורה מחוץ ללימודים נמוכה יותר (כ-65%). ההערכה היא כי נתון זה ישתנה בסקר הבא, שייערך בעוד שנתיים, לאור הנחיות המשרד החדשות שפורסמו בתחילת החודש, שבהן הורחבו סמכויות המורים ואחריות מנהלי בתי הספר על הילדים גם מחוץ לשעות הלימודים וכותלי בית הספר.

בסוגיית הנחלת ערכים במערכת החינוך - מטרה מרכזית וחשובה של משרד החינוך - הוצגו להורים תשעה ערכים להשגת מטרה זו, בהם מימוש עצמי, סובלנות וכבוד, הישגיות, כישורים בין אישיים וחברתיים, אורח חיים בריא ותרומה לקהילה. מתשובות ההורים עולה כי כ-88% מהם תומכים בחשיבות ערכים אלו במערכת החינוך, אך מסויגים בתפיסתם לגבי המידה שבה בית הספר של ילדם מקדם ערכים אלו בפועל. כך, רק כ-40% מההורים דיווחו כי בבתי הספר של ילדם הודגשו הערכים "מימוש עצמי" ו"אורח חיים בריא" לתלמידים.

שיעור גבוה יותר של הורים לתלמידים דיווחו כי בבית הספר של ילדם הודגשו בפועל הערכים "סובלנות וכבוד" ו"תרומה לקהילה" (כ-65% וכ-61%, בהתאמה) - כאשר גם שם ראו רוב ההורים (כ-90%) חשיבות רבה בהקניית ערכים אלה.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully