וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

חג נבי שועייב

תמונת ארכיון של נשיא המדינה עם ראש העדה הדרוזית – השייח' מואפק טריף. לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום יבקר נשיא המדינה, ראובן ריבלין בקבר יתרו לרגל חג נבי שועייב שמציינים בני העדה הדרוזית ויישא שם דברים. חג נבי שועייב נחגג במשך ארבעה ימים החל מה-24 באפריל, במתחם נבי שועייב שליד העיר טבריה. הנביא שועייב מזוהה עם יתרו, חותנו של משה ועל פי המסורת הדרוזית הוא נולד בחצי האי ערב, נדד בכל אזור הסהר הפורה כאשר הוא מטיף למען צדק והאמונה באל אחד ונקבר היכן שנפטר.

פלייאוף עליון – קריית שמונה-חיפה

ויאם עמאשה שחקן מכבי חיפה לפני וובה בראון שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
צילום: אדריאן הרבשטיין/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום יסגרו עירוני קרית שמונה ומכבי חיפה את המחזור ה-31 בפלייאוף העליון. אחרי שני משחקים ללא ניצחון, הקבוצה של מרקו בלבול מתרחקת מהמקום הרביעי, שיוביל למוקדמות הליגה האירופית בתום העונה אם מכבי תל אביב או הפועל באר שבע יזכו בגביע המדינה, ומשחק נוסף ללא שלוש נקודות יכול לעלות לה ביוקר. קרית שמונה מצידה נאבקת עם באר שבע על המקום השני, כשגם היא מגיעה אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות, ונואשת לסיים את העונה עם טעם מתוק. אצל הירוקים אייל משומר יחזור הישר להרכב אחרי תקופה ארוכה בה כלל לא נכלל בסגל, בקבוצה של ברק בכר אדריאן רוצ'ט, אחמד עאבד, אופיר מזרחי ושיר צדק יחזרו להרכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יום הולדת לעוזי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: התעשייה האווירית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 60 שנים, בשנת 1955, נחשף לראשונה תת המקלע "עוזי" במצעד צה"ל ביום העצמאות. מדובר בתת- מקלע קטן ופופולרי תוצרת התעשייה הצבאית הישראלית אשר ייצרה 10 מליון יחידות של כלי הנשק אשר יוצאו למדינות רבות. את העוזי תכנן עוזי גל, שעל שמו נקרא הנשק, והוא מתבסס על דגם תת המקלע M23/25 הצ'כי. העוזי נבחר להיות תת המקלע הצה"לי לאחר שהרמטכ"ל יעקב דורי מינה ועדה שתבחר מהו כלי הנשק הראוי לכך. העוזי נבחר בשל היותו קל וזול יותר לייצור, היותו מורכב ממספר חלקים קטן יותר, נוח יותר לפרוק וההרכבה ועלויות אחזקתו זולות יותר.

יום המורס העולמי

ממציא הטלגרף סמואל מורס. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 224 שנים, בשנת 1791, נולד סמואל פינלי בריז מורס – ממציא קוד המורס ולכן זהו גם "יום קוד המורס העולמי". במהלך שנות ה-30 של המאה ה-19 הוא פיתח את קוד המורס, מערכת של קווים ונקודות לייצוג אותיות אשר ניתנות לשידור על ידי הטלגרף אותו הוא המציא. הוא הציג את הטלגרף בפני קהילת המודיעין ובפני נשיא ארצות הברית ואף קיבל סכום של 30 אלף דולר כדי להקים את הקו הטלגרפי הראשון. הוא הוקם בין הקפיטול ובין העיר בלטימור משם הוא שלח את המברק הראשון המפורסם: "מה פעל אל" ("What hath God wrought").

יום החופש בדרום אפריקה

נלסון מנדלה ביום החופש בדרום אפריקה. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינת מדינת דרום אפריקה את "יום החופש" כמדי 27 באפריל. מדובר בחג ציבורי בו דרום אפריקה חוגגת את החופש ומנציחה את הבחירות הראשונות לאחר האפרטהייד שנערכו בתאריך זה בשנת 1994. אלו היו הבחירות הארציות הראשונות שאינן גזעניות שנערכו בדרום אפריקה והן איפשרו הצבעה לכל אדם שעבר את גיל 18 לא משנה לאיזה גזע הוא משתייך. עד אז רק לבגירים לבנים הותר להשתתף בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully