וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילים בנפאל לאולפן וואלה: "לא מתכננים לעזוב - נישאר לעזור"

ענבר עירון, ישראלית הנמצאת עם קבוצת מתנדבים ישראלים בכפר ממזרח לבירה קטמנדו, סיפרה לדב גיל-הר באולפן וואלה! NEWS: "כל הישראלים כאן בסדר, אבל הבתים פה התמוטטו אז עברנו לישון בשטח פתוח. כרגע המחשבה היא איך לשקם את הכפר ולעזור לקהילה"

מערכת וואלה!

ענבר עירון, מטיילת ישראלית הנמצאת עם קבוצת ישראלים ממזרח לבירה קטמנדו, סיפרה היום (ראשון) לאולפן וואלה! NEWS על רעש האדמה העז במדינה ועל הנזקים שנגרמו בעקבותיו.

"אני נמצאת בימים האחרונים בכפר שנקרא מנגאו, שנמצא במרחק של שעה וחצי נסיעה מקטמנדו", סיפרה עירון. "אנחנו הרגשנו את רעידת האדמה בצורה חזקה מאוד. אני לא יודעת איך זה היה בקטמנדו, אבל כאן זה היה חזק מאוד. היינו בתוך מבנה ויצאנו החוצה. הרבה בתים פה התמוטטו. הרבה אבק עלה בעמק מבתים שהתמוטטו, אבל אצלנו אין אבדות בחיים, תודה לאל". עירון וחבריה, מתנדבים בעמותת "תבל בצדק", העוזרים לקהילת המקומיים, היו יחסית רחוקים ממוקד הרעש, שהיה כ-80 קילומטרים מצפון-מערב לקטמנדו.

נזקי רעש האדמה – בקטפור, קטמנדו – נפאל, 26 באפריל 2015. AP
נזקי רעש האדמה בקטמנדו/AP

"כל מי שנמצא איתנו, שזה קבוצה של 18 ישראלים - 12 מתנדבים ואנשי צוות שהגיעו להתנדב ולעבוד פה, כולם בסדר גמור, וגם כל האנשים שעובדים ב'תבל בצדק'. כולם בריאים ושלמים", הוסיפה עירון. "זה מה שידוע לנו. עברנו לגור בשטח הפתוח אחרי מה שקרה כי מסוכן להיכנס לתוך מבנים. מי שבכפר שלנו בריא ושלם, אבל אני לא יכולה להגיד את זה על הכפרים מסביב". עירון סיפרה כי היא וחבריה דיברו עם חדר מצב של משרד החוץ ועדכנו את משפחותיהם שמצבם טוב.
מאז הרעש המרכזי הם ישנים בשטח פתוח ויעבירו כך את הלילות הקרובים.

עירון אמרה עוד כי היא וחבריה לא מתכוונים להתפנות מהאזור בקרוב אלא רוצים להישאר ולעזור למקומיים. "אנחנו לא מתכננים לעזוב, אנחנו מתכננים להישאר ולעזור פה גם בשיקום של הכפר. אנחנו עוד לא יודעים להגיד בטווח הרחוק, בעיקר כי אנחנו עוד לא יודעים מה יהיה בקטמנדו ובארגון, אבל כרגע המחשבה היא איך לעזור לשקם את הכפר ולעזור לקהילה להמשיך הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully