וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מרוץ גולני

מ' פצ"ן, אלוף יאיר גולן, אשר לקח חלק במרוץ גולני, מאי 2013. דובר צה"ל
מ' פצ"ן, אלוף יאיר גולן, אשר לקח חלק במרוץ גולני, מאי 2013/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יוזנק מרוץ "גולני" המסורתי, בסימן "לישראל באהבה" בהשתתפות לוחמים ומפקדים מהחטיבה. זהו המרוץ ה-28 שעורכת החטיבה והוא יפתח בטקס שיערך בנקודת הזינוק בהר החרמון בו יקחו חלק מפקד החטיבה, אלוף משנה רסאן עליאן, מפקדי הגדודים והלוחמים. המרוץ יתפרס לאורך 830 קילומטרים ברחבי הארץ, לרוחבה ולאורכה, ויסתיים ביום חמישי הקרוב בטקס חגיגי ברחבת "דגל הדיו" באילת. למרוץ יצטרפו תלמידים מרחבי הארץ, נציגי תנועות הנוער השונות, נציגי העיריות, המועצות המקומיות והמועצות האזוריות המארחות את המרוץ.

מבחנו של בלאט

דייויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. Jason Miller, GettyImages
דייויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס/GettyImages, Jason Miller

אתם צריכים לדעת שהיום ינסה דיוויד בלאט להשלים זכייה בסדרת פלייאוף ראשונה בקריירת ה-NBA שלו. קליבלנד תתארח בבוסטון (20:00 שעון ישראל) כשהיא מחזיקה ביתרון 0:3 בסדרת הסיבוב הראשון, שמשוחקת בשיטת הטוב משבע, כך שהראשונה שמגיעה לארבעה ניצחונות מבטיחה את מקומה בחצי גמר המזרח. ניצחון חוץ נוסף יעניק לקאבלירס הרבה ביטחון, שקט תעשייתי וחשוב מכך - עוד כמה ימי מנוחה לפני פתיחת הסדרה הבאה, בעוד שהפסד יחזיר את הסדרה לקליבלנד למשחק אחד נוסף לפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

היום הבינלאומי לקניין רוחני

קניין רוחני. ShutterStock
קניין רוחני/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מצוין ברחבי העולם "היום הבינלאומי לקניין רוחני" המאורגן על ידי ארגון האו"ם לקניין רוחני (WIPO). יום זה מצוין ב-26 באפריל מאז שנת 2001, כיוון שבתאריך זה בשנת 1970 נחתמה האמנה של האו"ם בנושא זה, ומטרותיו הן העלאת המודעות ושיפור בהבנת התחום יחד עם עידוד קידמה טכנולוגית וכיבוד הקניין הרוחני של הזולת. באתר האו"ם נכתב כי "היום הבינלאומי לקניין רוחני מספק הזדמנות להרהר על כיצד הקניין הרוחני נוגע בכל היבטי חיינו: היוצרים שמביאים את המוזיקה לאזנינו, את האמנות, הסרטים והספרות".

אסון צ'רנוביל

קורבנות אסון צ'רנוביל. Stefan Sundqvist, AP
קורבנות אסון צ'רנוביל/AP, Stefan Sundqvist

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 29 שנים, בשנת 1986, התרחש "אסון צ'רנוביל" שהוא התאונה הגרעינית החמורה ביותר ואחד מהאסונות האקולוגיים החמורים ביותר במאה ה-20. בשעה 1:23 לפנות בוקר, טמפרטות ליבת הכור עלתה וגרמה להפצת חומרים רדיואקטיביים לסביבה. על פי הערכות ארגונים בינלאומיים מתו עד היום 50 בני אדם כתוצאה מהקרינה אך ישנן הערכות כי בסופו של דבר התמותה מסרטן כתוצאה מהדליפה תביא למותם של 4,000 בני אדם. האסון דורג בדרגה 7, הדרגה החמורה ביותר של הסולם הבינלאומי לאירוע אטומי ורדיולוגי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

צנע צנע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 66 שנים, ב-1949, דוד בן גוריון שהיה אז ראש הממשלה יחד עם שר האספקה והתקצוב דב יוסף, הודיעו בכנסת על תכנית ה"צנע" או: מדיניות הקיצוב. מדובר במדיניות כלכלית שהתקיימה עד שנת 1959 ומטרתה היתה לייצר שער חליפין יציב ובכך לחסוך במטבע חוץ. הדבר הזכור ביותר מתקופה זו הוא הגבלת הרכישה של מזון ומוצרי צריכה. כל אזרח שובץ לחנות מכולת קבועה בה הוא קיבל את מוצרי המזון הבסיסיים על פי הקצבה קבועה, תמורת נקודת שהוקצבו לו בפנקס אישי. לצורך התכנית הועסקו על ידי משרד האספקה פקחים אשר ניסו למנוע את קיומו של השוק השחור באמצעות חיפושים והלשנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully