וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת אביו של מוחמד אבו חדיר: שמו יוסר מהאנדרטה בהר הרצל

21.4.2015 / 11:28

האב, חוסיין אבו חדיר, פנה לביטוח הלאומי בבקשה להסיר את שם בנו מאנדרטת ההנצחה הלאומית של נפגעי הטרור. מוקדם יותר קרא ארגון אלמגור להסיר את שמו של אבו חדיר וטען כי הוא "לא נרצח בשל היותו אזרח מדינת ישראל, ועל כן הוא אינו קורבן על 'מזבח קיום המדינה'"

הנער מוחמד אבו חדיר, בן 16, שנרצח במזרח ירושלים. רויטרס
שמו הוסר מאנדרטת ההנצחה בהר הרצל. מוחמד אבו חדיר/רויטרס

הנער מוחמד אבו חדיר, שנרצח באכזריות בידי יהודים בקיץ האחרון, הוגדר בעקבות המקרה נפגע פעולת איבה, ושמו נוסף לאנדרטת ההנצחה הלאומית של נפגעי הטרור בהר הרצל ולאתר ההנצחה של הביטוח הלאומי. עם זאת, לאור בקשת אביו של אבו חדיר, חוסיין, הוחלט בביטוח הלאומי להסיר את שמו מהאנדרטה.

מוקדם יותר קרא ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" להסיר את שמו של אבו חדיר מרשימת נפגעי פעולות האיבה. במכתב ששלח הארגון לפרופסור שלמה מור יוסף, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, נכתב: "אנו מאמינים כי תושבים שאינם יהודים אשר נהרגו בפעולות הטרור של האויב הם חלק ממשפחת חללי הטרור הישראלית, והם אף מטופלים על ידי המדינה כמו גם על ידי 'אלמגור'. אנו גם מגנים גינוי מוחלט את רצח מוחמד אבו חדיר. עם זאת, אנו מבקשים להדגיש כי פעולות טרור ואיבה מוגדרות כפגיעה באזרחים ולוחמים אך ורק משום היותם אזרחי מדינת ישראל, ולא משום מניע אחר. נפשע ככל שיהיה - רצח אבו-חדיר אינו עונה בשום אופן להגדרה זו".

עוד על רצח מוחמד אבו חדיר:
הנאשם ברצח: "הם לקחו לנו שלושה, בואו ניקח להם אחד"
אבי אבו חדיר: "רוצה לראות את הנאצים ששרפו אותו"
תיעוד: רוצחי מוחמד אבו חדיר דקות לפני החטיפה

שמו של מוחמד אבו חדיר לפני שהוסר מאנדרטת נפגעי הטרור בהר הרצל, לבקשת המשפחה. ארגון אלמגור,
שמו של מוחמד אבו חדיר מופיע על אנדרטת הזיכרון בהר הרצל/ארגון אלמגור

"יש לומר באופן ברור: אבו-חדיר לא נרצח בשל היותו אזרח מדינת ישראל. על כן הוא אינו קורבן על 'מזבח קיום המדינה' ואינו שייך בשום אופן ל'מגש הכסף' שעליו אנו מגישים מידי יום ביומו את מדינת היהודים", הוסיף הארגון במכתב. "כאשר המשפחות השכולות צופות בעיניים דומעות וקרועות ברשימת יקיריהם ויראו בהם גם שמות קורבנות ממניעים שונים אחרים, מה יגידו לעצמם? שהמלים של ראשי המדינה 'שילמתם מחיר יקר עבור הקמתה וקיומה' הם סתם? מילים בלבד?"

בסוף המכתב, קרא הארגון "לבטל את ההשוואה המקוממת בין נפגעי פעולות איבה שנפגעו אך ורק בשל היותם אזרחי מדינת ישראל, למי שנפגע מכל סיבה פלילית או אחרת. כמובן שההנצחה באתר האינטרנט, בהר הרצל וביום הזיכרון ראויה אך ורק למי שנפגע בפעולות איבה המכוונות כנגד מדינת ישראל ואזרחיה. אנא, משפחות נפגעי הטרור מבקשות: אל תבזו את את זכר יקירנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חוסיין אבו חדיר ומשפחתו בבית המשפט המחוזי בירושלים בדיון על מעצר החשודים בשריפת בנו מוחמד אבו חדיר. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
"לא פנו אלינו, לא בעל פה ולא בכתב". חוסיין אבו חדיר/נועם מושקוביץ
"כל הימין היה שם ועזר להם, אנשים בירכו אותם, הודו להם על המעשה, ולנו אין כבר כוח לעשות כלום"

לפני שהפנה את הבקשה לביטוח הלאומי, התייחס אביו של מוחמד אבו חדיר להחלטה להוסיף את שמו ללוח הזיכרון ואמר כי אין להגדרה זו כל משמעות עבורו. "בישראל יש הרבה גזענות. זו אולי טיפה בים, אבל זה לא יכול לשנות שום דבר מהותי", טען בריאיון לוואלה חדשות.

לדבריו, כלל לא הודיעו לו ולמשפחתו על ההחלטה להגדיר את מוחמד נפגע פעולת איבה עוד ביולי האחרון. "אף אחד לא התקשר. לא פנו אלינו, לא בעל פה ולא בכתב", ציין האב. לדבריו, גם הפיצויים שתקבל המשפחה מהביטוח הלאומי בשל המעמד של מוחמד לא יספק לה כל נחמה. "ברוך השם, כסף לא חסר לנו. אני עובד כקבלן, ויש לי חנויות חשמל בכל הרחוב הראשי בשכונה. כסף לא יחזיר את הבן שלי. כל הכסף שבעולם לא יחזיר לי את מוחמד".

כשנשאל אם הרשעת האחראים למות בנו רצח ושליחתם למאסר עולם ישנו משהו באמון שלו במדינה, השיב אבו חדיר בשלילה. "במשך ארבעה ימים המשטרה והשב"כ טענו שאנחנו הרגנו אותו. אם לא היו לנו המצלמות שתיעדו את מה שקרה, לא היו מוצאים אותם (את הנאשמים ברצח – י"א)", אמר האב. הוא סיפר כי לפני כמה ימים הוא ובני משפחתו הגיעו לדיון בבית המשפט בעניינם של הנאשמים, וראו אותם צוחקים ומרוצים מעצמם. "כל הימין היה שם ועזר להם, אנשים בירכו אותם, אמרו להם שיחתנו אותם, הודו להם על המעשה ובאו לחזק את ידיהם, ולנו אין כבר כוח לעשות כלום. לא שרפו רק את מוחמד, שרפו אותנו. היינו מבסוטים בחיים שלנו, ועכשיו שרפו את כל החיים שלנו", אמר.

דיון בנושא מעצר הנאשמים ברצח ושריפת אבו חדיר בבית המשפט המחוזי ירושלים. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
צחקו והיו מרוצים מעצמם. הנאשמים בבית המשפט, אוגוסט 2014/נועם מושקוביץ

אבו חדיר, תושב שכונת שועפאט שבמזרח ירושלים, נחטף ונרצח לפנות בוקר ב-2 ביולי 2014, ימים ספורים לאחר שנמצאו גופותיהם של שלושה הנערים, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. על פי כתב האישום שהוגש נגד יוסף חיים בן דוד, בן 29 מירושלים, ונגד שני קרובי משפחתו, המניע למעשה היה נקמה על רצח הנערים. מכתב האישום עולה כי בן דוד הוביל את השניים האחרים במסע הנקם, ובליל הרצח התחפשו השלושה לערבים ותרו אחר קורבנות.

לפי כתב האישום, שני הנאשמים הקטינים הכניסו את אבו חדיר למכונית שבה נהג בן דוד, ושם התפתח מאבק. בשלב זה אמר בן דוד לאחד מקרוביו: "תגמור אותו". בשלב זה, נטען בכתב האישום, חנקו שני הקטינים את אבו חדיר עד שהוא איבד את הכרתו. השלושה נסעו ליער ירושלים, ושם, על פי כתב האישום, הוא הניף מוט ברזל וחבט פעמיים בראשו של אבו חדיר. "זה בשביל משפחת פוגל", צעק לעברו במכה הראשונה, ו"זה בשביל שלהבת פס", במכה השנייה. לאחר מכן, בעט בו שלוש פעמים ובכל בעיטה אמר: "זה בשביל אייל, זה בשביל גיל-עד, זה בשביל נפתלי". לאחר מכן אמר לכאורה בן דוד לאחד משותפיו כי עליהם לשרוף את אבו חדיר, כדי שהקורבן "לא יקום עליהם" וכדי להשמיד ראיות שעלולות לקשור אותם למעשה. הם שפכו דלק על כל גופו, בעודו מחוסר הכרה, ובן דוד הצית אותו בעזרת מצית.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully