וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המחאה: אושרה כניסת פלסטינים לטקס יום הזיכרון האלטרנטיבי

21.4.2015 / 0:20

משרד הביטחון אישר את הגעתם של מאה פלסטינים לאירוע השנתי שמקיים ארגון "לוחמים לשלום" בתל אביב. זאת, על אף התנגדות ועד מתיישבי השומרון, שטען כי הטקס פוגע בכבוד הנופלים: "אין בהגעתם סיכון ביטחוני"

שר הביטחון משה בוגי יעלון בישיבת הממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
שר הביטחון משה יעלון/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

משרד הביטחון אישר אתמול (שני) את כניסתם של יותר ממאה פלסטינים לישראל, שיגיעו לטקס זיכרון אלטרנטיבי שיתקיים בתל אביב. זאת, למרות דרישת ועד מתיישבי השומרון ומשפחות שכולות שלא לאפשר כניסת משפחות פלסטיניות. הוועד טען כי הטקס המשותף גורם ל"זילות כבודם של הנופלים" ושלח מכתב לשר הביטחון משה יעלון ובו דרש ממנו למנוע את כניסתם של הפלסטינים.

לדברי ארגון "לוחמים לשלום", שמארגן את האירוע כמדי שנה, "צה"ל מסר את אישורי הכניסה של יותר ממאה פלסטינים, שיגיעו לתל אביב להשתתף בטקס ולכבד את זכר הנופלים משני הצדדים, מתוך תקווה שניתן יהיה להגיע לפתרונות של שלום ולמנוע את הקורבנות הבאים". המארגנים הוסיפו כי "נוכחותם של הפלסטינים הובטחה למרות מאמצי ועד מתיישבי השומרון למנוע את הגעתם בתירוצים ביטחוניים, לאחר שנציגי הצבא נוכחו שאין בהגעתם כל סיכון בטחוני או אחר".

הטקס האלטרנטיבי נערך במקביל לטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בהשתתפות משפחות ישראליות ופלסטיניות שאיבדו את יקיריהן בסכסוך. את הטקס מפיק הארגון במטרה לקדם מסר של פיוס. המארגנים מסרו כי "טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני החל לפני עשור, כיוזמה של בומה ענבר, ששכל את בנו יותם, לוחם גולני שנפל בקרב בלבנון באוקטובר 1995. בטקס הראשון השתתפו 200 איש, ועם השנים נוספו אליו עוד ועוד אנשים, שמאמינים שהכאב הוא אחד ושהמלחמה אינה גזירת גורל. השנה צפויים להגיע 3,000 איש ועוד רבים יצפו בשידור החי באינטרנט. בפעם הראשונה השנה ילוו את הטקס מוקדי שידור בבית ג'אלה ובברלין".

בתוך כך זכה הטקס לתמיכתו של הארכיבישוף דזמונד טוטו, חתן פרס נובל לשלום, שהקליט סרטון מיוחד שישודר באירוע. לדבריו, "השינוי אפשרי כפי שמלמד אותנו ניסיוננו בדרום אפריקה. אתם יכולים לחולל שינוי גם בישראל ובפלסטין. אני מברך אתכם על חלקכם ביוזמה האמיצה והחשובה הזו".

(עדכון ראשון: 23:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully