וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה הכריעה: מפלגת המרכז זכתה בבחירות בפינלנד

19.4.2015 / 23:28

המיליונר יוהה סיפילה צפוי להקים את הממשלה הבאה, אחרי שקיבל את רוב הקולות על רקע המשבר בכלכלה. ראש הממשלה הודה בהפסד. מפלגת הימין הקיצוני עשויה לקחת חלק בקואליציה, על אף שזכתה בפחות מושבים ממה שניבאו הסקרים

מנהיג מפלגת האופוזיציה בפינלנד, יוהה סיפילה, חוגג את הניצחון בבחירות, 19 באפריל 2015. רויטרס
איש העסקים וראש הממשלה המיועד יוהה סיפילה, הערב/רויטרס

מהפך במדינה הסקנדינבית: מפלגת המרכז זכתה ברוב הקולות בבחירות הכלליות בפינלנד – כך עלה הערב (ראשון) מספירת 60% מהקולות. איש העסקים והמיליונר יוהה סיפילה צפוי להקים את הקואליציה, אחרי שמפלגתו קיבלה 46 מנדטים מתוך 200 המקומות בפרלמנט בתום ספירת 60% מהקולות. ראש הממשלה המכהן אלכסנדר סטאב הודה בהפסדו, אחרי שמפלגת הקואליציה הלאומית שבראשה הוא עומד זכתה ב-37 מנדטים.

עוד ידיעות מהעולם
מנהיג החות'ים: "סעודיה מנסה לפלוש לתימן ולכבוש אותה"
באיטליה נואשו מהברחות המהגרים: "מגפה ביבשת שלנו"

ראש ממשלת פינלנד אלכסנדר סטאב, 19 באפריל 2015. רויטרס
ראש הממשלה אלכסנדר סטאב/רויטרס

"אני חושב שהפער הזה יספיק", הצהיר סיפילה, שמפלגתו התבססה על תמיכת מעמד הביניים העירוני ועל השמרנים באזורים הכפריים. ייתכן שהוא יזדקק למפלגת הימין הקיצוני, שזכתה ב-35 מושבים, כדי להקים קואליציה. הכללת "מפלגת הפינים" בממשלה החדשה עלולה לסבך את יחסיה של הלסינקי עם האיחוד האירופי, מאחר שהיא מתנגדת להסכמי חילוץ ודורשת לסלק את יוון מגוש האירו. זאת בזמן שממשלת השמאל באתונה דנה עם מדינות אירופה על חובותיה. סיפיליה לא שלל שיתוף פעולה עם המפלגה, שהסקרים ניבאו לה הצלחה גדולה יותר.

ראש הממשלה סטאב, שתמך בהצטרפותה של פינלנד לברית נאט"ו, עמד בראש קואליציה לא יציבה של מפלגות מהימין והמרכז. הכלכלה המקומית הידרדרה בשנים האחרונות בעקבות צריכה פרטית חלשה והמשבר ברוסיה השכנה, שותפת סחר מרכזית של המדינה. הממשלה החדשה תידרש לבצע קיצוצים חדים בהוצאות הציבורית ורפורמות נרחבות כדי לצמצם את החוב הציבורי התופח של המדינה. האבטלה במדינה גאתה ועומדת על 9.2% וסיפיליה הבטיח ליצור 200 אלף מקומות עבודה בעשר השנים הקרובות.

  • עוד באותו נושא:
  • פינלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully