וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג החות'ים: "סעודיה מנסה לפלוש לתימן ולכבוש אותה"

עבד אל-מלכ אל-חות'י האשים את ריאד בכך שהיא רוצה להפוך את שכנתה מדרום למדינת חסות במסגרת המבצע שהיא מנהלת נגד כוחותיו. הוא טען כי ארה"ב וישראל "הורגות חפים מפשע" ותוקפות מסגדים ובתי ספר

מנהיג המורדים החות'ים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, בנאום ששודר בטלוויזיה, 20 בינואר 2015. טוויטר, צילום מסך
עבד אל-מלכ אל-חות'י/צילום מסך, טוויטר

מנהיג המורדים בתימן, עבד אל-מלכ אל-חות'י, האשים הערב (ראשון) את ערב הסעודית בניסיון לפלוש למדינה ולכבוש אותה כדי להפוך אותה למדינת חסות. אל-חות'י, שאמר את הדברים במהלך נאום ששודר בטלוויזיה, הצהיר כי לתימן יש את הזכות להתנגד ל"אגרסיביות" של ריאד בכל האמצעים שעומדים לרשותה. מזה שלושה שבועות מובילה סעודיה קואליציה של מדינות ערביות שתוקפות מטרות של החות'ים, במטרה לעצור את התקדמותם ולסייע לתומכי הנשיא הנמלט עבד רבו מנסור האדי.

"העם התימני שואב את הלגיטימיות שלו מהקוראן ולא זקוק לאישור ממועצת הביטחון של האו"ם", הדגיש אל-חות'י, שהתייחס להחלטה של המועצה משבוע שעבר, שהטילה סנקציות עליו ועל גורמים בכירים נוספים בשורות המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן. "העם שלנו לא ייכנע לתוקפנות. אפילו ילדים התגייסו למאבק". לדבריו, "ארצות הברית תומכת במתקפות נגד תימן ומכווינה אותן". הוא טען כי ארצות הברית, ישראל וסעודיה "הורגות חפים מפשע ותוקפות את התשתיות של תימן כשהן הורסות מסגדים, בתי ספר, שווקים ומקומות נוספים".

לקריאה נוספת על המלחמה בתימן
"מאות פעילי חיזבאללה נלחמים לצד המורדים החות'ים בתימן"
רוחאני נגד סעודיה: "תוקפת נשים וילדים חפים מפשע בתימן"
סגן נשיא תימן החדש: "מקווה שהאחדות תושב ללא פלישה קרקעית"

הפצצות סעודיות לעבר תימן, אפריל 2015. רויטרס
תותח סעודי יורה לעבר מטרות של המורדים החות'ים בתימן/רויטרס

בתוך כך, מפקד בצבא תימן האחראי על מחוז המכסה כמחצית מגבולה של המדינה עם ערב הסעודית, הצהיר היום על נאמנות להאדי. גנרל עבד א-רחמן אל-הלילי מפקד על כ-15 אלף חיילים המוצבים במחוז חצרמוות ההררי והמדברי. רוב צבא תימן נותר נאמן לנשיא הקודם עלי עבדאללה סלאח, שכוחותיו לוחמים לצד החות'ים ברחבי המדינה. עם זאת, עריקת הכוחות מביאה את מספר האוגדות הנאמנות להאדי לעשרה. עובדה זאת עשויה לסמל את התחושה הגוברת בקרב הכוחות המזוינים, שלפיה המומנטום עבר לצד של האדי הגולה בערב הסעודית.

מאז השבוע שעבר, רוב אוגדות הצבא המוצבות לאורך החוף במזרח תימן נטשו את עמדותיהן ומסרו את השליטה על הבסיסים ועל שדות הנפט הגדולות ביותר במדינה, לשבטים סונים. תושבי מחוז חצרמוות, הגדול ביותר בתימן המשתרע מקו חוף הים הערבי לגבול עם סעודיה, קשורים בקשרי דם לממלכה מצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully