וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין חיים בגטו": הפגנה בתל אביב נגד "מחסני הילדים"

20.4.2015 / 1:01

המפגינים התאספו בכיכר הבימה במחאה על מות חמישה ילדי עובדים זרים בגני הקהילה בחודשים האחרונים, ונגד ההזנחה המתמשכת של דרום העיר. "התנאים של הגטו של דרום תל אביב הורגים את כולם, ובראש ובראשונה את הילדים"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

כ-200 פעילים חברתיים, אזרחים, עובדים זרים ומבקשי מקלט הפגינו אמש (ראשון) בכיכר הבימה שבתל אביב במחאה על ההזנחה המתמשכת של דרום העיר ועל מותם של חמישה ילדי עובדים זרים בגני הקהילה הזרה בחודשים האחרונים. המפגינים קראו קריאות והניפו שלטים שבהם נכתב בין היתר "ההזנחה בגטו בדרום תל אביב הורגת", "אין חיים בגטו של דרום תל אביב", ו-"די למחנות הפליטים בדרום תל אביב".

עוד בנושא:
בכיר בעיריית ת"א על מות ילדי הזרים: "כתם על החברה הישראלית"
בפעם ה-5 בחודש וחצי: תינוק מת ב"מחסן ילדים" בתל אביב
"מחסני הילדים" שבהם תינוקות מתים בדרום תל אביב

עצרת מחאה נגד מדיניות הפגיעה בשכונות דרום ת"א. מגד גוזני
"די למחנות הפליטים". ההפגנה, אמש/מגד גוזני

"אסור לשתוק על מוות של ילדים, מגיע להם לחיות בכבוד", נאמה בהפגנה אחת ממארגנות המחאה, מנכ"לית עמותת "אחותי" שולה קשת. "התנאים של הגטו בדרום תל אביב הורגים את כולם, ובראש ובראשונה את הילדים. אנחנו בדיוק אחרי יום השואה שבו ראינו את חיי היהודים שהיו בגטאות ואיזה מחיר זה גבה. גם בדרום תל אביב מתים אנשים וחייבים לעצור את זה. הילדים האלה, הם הילדים של כולנו".

נגיאט אגוס, עובדת זרה שנכחה בהפגנה, הוסיפה כי היא חלק "מקהילה שחיה תחת איום יומיומי" ואמרה כי הם "אנשים שנשלחים לכלא מדי יום". "אתם מבינים שילד זה ילד, וכל ילד שמת זה אסון", המשיכה. מרי גוזה קנגה, פליטה מקונגו, אימא לשישה וסבתא לשבעה נכדים, ציינה כי המחאה שלה "היא בשביל הילדים". לדבריה, לילדי המהגרים בדרום תל אביב אין מקום לשחק בו, לישון בו או לקבל חינוך, "החינוך הוא סלקציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עצרת מחאה נגד מדיניות הפגיעה בשכונות דרום ת"א. מגד גוזני
"האם אפשר להפנות עורף לקהילות רבות?"/מגד גוזני

"אנחנו עומדות כאן בגלל המחויבות שלנו לזכויות בני אדם וזכויות נשים", נאמה ענבל חרמוני, חברה בעמותת "רוח נשית". "נשים הן הראשונות להיפגע במצב חירום. אנחנו עומדות עם הנשים של מבקשי העבודה והמהגרים שכל רצונם לחיות בביטחון אישי ולקבל תקווה. זהו שבוע שמדברים רבות על הילדים שנספו בשואה, הילדים הגיבורים שעברו את התופת, שיצאו למלחמה ולא שבו. הילדים ששבו והפצעים שבלבם לא הגלידו. האם אפשר להפנות עורף לקהילות רבות עד שנשלים עם מותם של פעוטות?".

לדבריה, "המצב בדרום תל אביב תמיד היה מורכב. הזנחתה והפיכתה לחצר האחורית של תל אביב מעודדת פשיעה ופשיעה אלימה. אם אנחנו רוצות לשמור על מרחב בטוח בדרום תל אביב עלינו לדרוש מקובעי המדיניות להתוות מדיניות ברורה באזור וכלפי מבקשי המקלט. רק כך נפסיק לראות פעוטות שלא מקבלים מזון ונמצאים בסכנת חיים. בואו לא נפסיק להיאבק עד שכל הילדים שלנו יחיו בביטחון, חופשיים בנפשם וגופם".

עצרת מחאה נגד מדיניות הפגיעה בשכונות דרום ת"א. מגד גוזני
"מוות מיותר"/מגד גוזני

גם חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) השתתף בהפגנה. "מותם המיותר של חמישה פעוטות של מבקשי מקלט בדרום תל אביב בחודשים האחרונים ממחיש את המצב הנורא שאליו הגענו. הקורבנות הם גם מבקשי המקלט וגם התושבים הוותיקים בשכונות הדרום. במקום להציע פתרונות, הממשלה ממשיכה לקדם רק התלהמות והסתה. צריך לאמץ מיד תכנית חירום לשיקום דרום תל אביב ולהתחיל להתייחס גם למבקשי המקלט כבני אדם", אמר חנין.

עצרת מחאה נגד מדיניות הפגיעה בשכונות דרום ת"א. מגד גוזני
עצרת מחאה נגד מדיניות הפגיעה בשכונות דרום ת"א/מגד גוזני

המקרה האחרון אירע בסוף החודש שעבר, אז נמצא תינוק בן ארבעה חודשים ללא רוח חיים בגן ילדים של הקהילה הזרה בדרום העיר. על פי המשטרה, כשאמו של התינוק, אישה ממוצא אריתראי, הגיעה לאסוף אותו מהגן בשכונת התקווה, היא הבחינה שהוא לא מגיב. היא פינתה אותו לבית החולים איכילוב, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

ברחבי דרום תל אביב פועלות 80 מסגרות פירטיות כאלו. מדובר בדירות פרטיות שבהן שוהים 2,500 תינוקות ופעוטות בני חודשיים עד שלוש, ובכל מסגרת שוהים בין 30-50 תינוקות, עם צוות הכולל שתי נשים בלבד. בשעות אחר הצהריים מצטרפים מאות ילדים נוספים שאין להם צהרון, מה שרק מוסיף לעומס. במסגרות הללו אין צעצועים או משחקי התפתחות, ובלית ברירה הילדים שוהים חלק נכבד מיומם, לעתים גם 15 שעות בלול צפוף. עבור השהות במקום משלמים ההורים כ-500 שקל בממוצע בחודש.

ב-2013 פורסם דוח מבקר המדינה שקבע כי האחריות למסגרות אלה נמצאת בידי משרד הכלכלה, האחראי על מסגרות לילדים עד גיל שלוש, וכן בידי משרד הרווחה האחראי לילדים בסיכון בישראל. "יש סיכוי רב לפגיעה של ממש בהתפתחותם התקינה של פעוטות ושל ילדים ולעתים סכנה של ממש לחייהם", נכתב בדוח, שתיאר את הגנים כמקום של "הזנחה מתמשכת", בעל תנאים פיזיים קשים, דלות צפיפות והזנחה". הדוח עוד קבע כי על משרדי הכלכלה והרווחה לפעול לאלתר כדי שילדי זרים לא ישהו במסגרות מסוכנות, אך דבר לא נעשה.

(עדכון ראשון: 20:30)

עצרת מחאה נגד מדיניות הפגיעה בשכונות דרום ת"א. מגד גוזני
עצרת מחאה נגד מדיניות הפגיעה בשכונות דרום ת"א/מגד גוזני
עצרת מחאה נגד מדיניות הפגיעה בשכונות דרום ת"א. מגד גוזני
עצרת מחאה נגד מדיניות הפגיעה בשכונות דרום ת"א/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully