וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיניים דומעות והלב מאיים להישבר": קרינה בריל הורשעה ברצח ילדיה

19.4.2015 / 9:40

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי בריל בת ה-38 דקרה למוות את איגור בן השבע ומירה בת החמש בספטמבר 2013 - ולאחר מכן ניסתה להתאבד. "על אף מצבה הנפשי הייתה מסוגלת להבין את מעשיה ובחרה ביודעין לבצעם". סנגורה: "נערער לעליון"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ראשון) את קרינה בריל ברצח שני ילדיה - איגור בן השבע ומירה בת החמש, בספטמבר 2013 בביתם בשכונת תלפיות בעיר. עונשה ייגזר ב-25 במאי.

בית המשפט קבע כי בריל, בת 38 מירושלים, שיספה את גרונם של השניים, ואף ניסתה לשים קץ לחייה בתום המעשים המיוחסים לה. בעקבות זאת, פונתה האם במצב קשה לבית החולים ושם נותחה. לאחר שנעצרה הודתה במעשים. בחקירתה סיפרה כי עשתה זאת משום ש"לא הייתה אימא טובה".

שופט בית המשפט המחוזי צבי סגל כתב בהחלטתו: "כל מילותנו שקעו לקרקעית הדמעה. עסיקנן בכתב אישום מזעזע בתוכנו. מילותיו צורבות". על אף טענותיה של בריל שלא הייתה שפויה בעת המעשה, השופטים קבעו כי היא אחראית למעשיה. "סקרנו את כל הראיות שהוצבו לפנינו וחוות דעת של מספר פסיכיאטרים. לנו, כשופטים, לא הייתה היכולת לקבל ממנה תשובות לשאלות מטרידות רבות. המעשים שביצעה הנאשמת, שאין חולק על עצם ביצועם, הם מחרידים וקשים מנשוא. כאינסטיקנט ראשוני נראה כי לא קיימת אפשרות שאם תרצח את ילדיה באכזריות כה רבה מבלי שקיימת ברקע מחלת נפש.

עוד בנושא:
קרינה בריל, שנאשמת ברצח שני ילדיה - ילדה בן שלישי
"לקחתי סכין מהמטבח וחתכתי לילדים את הצוואר"
אישום נגד האם שרצחה ילדיה: "התחננו על חייהם"

קרינה בריל, שהורשעה ברצח שני ילדיה. נועם מושקוביץ
קרינה בריל, היום בבית המשפט/נועם מושקוביץ

"עם זאת, שוכנענו מעבר לספק סביר כי על אף מצבה הנפשי הנאשמת הייתה מסוגלת להבין את מעשיה אך בחרה ביודעין לבצעם, אולי מתוך דיכאון, אך לא ניתן לערער את טבעו השטני (של המעשה - י"א) ולכן יש להרשיעה בשתי עבירות רצח של שני ילדיה הקטנים. העיניים דומעות והלב מאיים להישבר", הוסיף השופט.

סנגורה של בריל, עו"ד אריאל הרמן, מסר בתגובה להכרעת הדין כי הייתה מחלוקת חריפה בשאלה אם קרינה חולת נפש. "מהמעט שהצלחתי לקרוא בהכרעת הדין, בית המשפט קבע כי היא חולת נפש, אך ציין כי בעת המעשה יכלה להבחין בין טוב לרע. אנחנו חולקים על כך". עוד מסר עו"ד הרמן כי בכוונתו לערער על ההחלטה. "עוד קודם נטען לענישה מופחתת לנוכח מחלת הנפש שלה", הוא הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קרינה בריל, שהורשעה ברצח שני ילדיה, מחוזי ירושלים. נועם מושקוביץ
"לא ניתן לערער את טבעו השטני של המעשה"/נועם מושקוביץ

באוקטובר 2013 הוגש נגד קרינה כתב אישום באשמת רצח של שני ילדיה בכוונה תחילה. על פי כתב האישום, בריל ביצעה את המעשה משום שחששה כי מחלקת הרווחה תיקח ממנה את ילדיה.

בריל עלתה לישראל במרץ 2013, וחוותה קשיים בהיקלטות בארץ ובגידול הילדים. באוגוסט 2013 תקפה את בנה בן השבע, דבר שהותיר סימן על צווארו. איגור סיפר על כך למדריכתו באולפן הקיץ, שהבחינה בסימן, וזו פנתה לקרינה. היא אישרה את הדבר וביקשה סיוע - והופנתה לגורמי רווחה.

ב-15 בספטמבר 2013 שהתה בריל בביתה עם ילדיה. ב-17:00 בערב הגיעה לדירה נדיה לויט, אחותה של בריל, והחליטה להישאר לאותו לילה. קרינה הביעה בפני נדיה את חששה מגורמי הרווחה. היא אמרה לאחותה כי לא תיתן לאיש לקחת ממנה את ילדיה, וכי היא מתכוונת לפגוע בהם ובעצמה. האחות ניסתה להרגיע את קרינה ולעודד אותה.

קרינה בריל, שהורשעה ברצח שני ילדיה. נועם מושקוביץ
על פי כתב האישום, בריל ביצעה את המעשים לאחר שחששה שמחלקת הרווחה תיקח את ילדיה/נועם מושקוביץ

למחרת בסביבות השעה 7:00 בבוקר לקחה מהמטבח סכין גדולה, חתכה את ורידי ידיה ופנתה לעבר חדר הילדים, שבו ישנו השניים במיטת קומותיים. היא שיספה את גרונה של מירה בת החמש. כשהילדה קמה, היא אחזה בצווארה המדמם וצעקה ברוסית 'אימא, לא צריך'". משם המשיכה האם למיטה העליונה. "היא טיפסה על הסולם ושיספה את גרונו של איגור בן השבע הלוך ושוב", נכתב בכתב האישום.

האחות התעוררה ומיהרה לחדר הילדים, וכשקרינה שמה לב לכך, החלה לחתוך את צווארה שלה בכוונה להתאבד. נדיה תפסה במרפקה ומשכה אותה בריצה לעבר הדלת. במהלך המאבק בין השתיים הצליחה קרינה להשתחרר מאחיזתה. האחות יצאה מהדירה, קרינה סגרה את הדלת ונעלה אותה. לאחר מכן, כפי שפורט בכתב האישום, היא "פצעה את המנוחים ודקרה אותם בסכין במקומות נוספים בגופם, וגרמה להם חתכים".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

קרינה בריל מספרת למה רצחה את ילדיה. מערכת וואלה!
קרינה בריל עם שני ילדיה שנרצחו, איגור ומירה/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully