וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת החופשות: משרד החינוך במסר מרגיע להורים

בעקבות הסערה סביב הארכת לוח החופשות, מנכ"לית משרד החינוך העבירה אגרת להורי התלמידים, שבה הבהירה כי מדובר במידע מוטעה. עם זאת, היא לא התייחסה להארכת חופשות פורים ושבועות. מובילת מאבק ההורים: "חשובים להם תנאי העסקה, ולא חינוך"

מערכת וואלה!

מאות אלפי הורים לתלמידים במערכת החינוך היסודי והעל-יסודי קיבלו ביום חמישי הודעות טקסט ממשרד החינוך לטלפונים הניידים שלהם, בניסיון להרגיע מעט את הסערה הציבורית סביב הארכת לוח חופשות התלמידים. ההודעות כללו קישור לאגרת ממנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, שבה מובהר כי מערכת שעות הלימוד לא תשתנה בשנה הבאה.

"הורים יקרים, בימים האחרונים, נחשפנו לדיווחים מוטעים ושגויים אודות, לכאורה, קיצור ימי הלימוד של שנת הלימודים הבאה", נכתב באגרת. "לנוכח הבלבול הרב, אשר נוצר בשיח הציבורי, ברצוני להציג את המידע והעובדות באופן מסודר. ראשית דבר, יודגש ויובהר, כי לא חל כל שינוי בהיקף מספר ימי הלימוד, וכי כל אמירה בדבר שינוי כזה או אחר אין לה כל יסוד. בעניין זה יצוין כי ימי הלימוד נותרו בעינם, 219 ימי לימוד בבתי הספר היסודיים ו-209 ימי לימוד בחטיבה העליונה".

עוד בוואלה חדשות:
הורים זועמים על הארכת החופשות: "מייצר הוצאות מטורפות"
מורים נגד משרד החינוך: "אחריות מחוץ ללימודים? לילד יש הורים"
תלמיד הלך מכות או השתכר אחרי הלימודים? המורה נדרש להתערב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא חל כל שינוי בהיקף מספר ימי הלימוד". אגרת מנכ"לית משרד החינוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

באגרת, מציינת מנכ"לית המשרד כי שתי ועדות מקצועיות בחנו בשנים האחרונות את נושא החופשות במערכת החינוך. "הוועדה הראשונה המליצה לקצר את חופשת הקיץ, ולפתוח את שנת הלימודים בתאריך ה-27.8", נכתב, "מאחר שקיצור החופשה לא השיג את מטרותיו, ולנוכח בקשות מצד גורמים שונים ובכלל זה הורים לשוב לתאריך המסורתי ה-1.9, מינה משרד החינוך ועדה מקצועית שנייה, אשר המליצה לשוב לתאריך ה-1.9".

עוד הובהר באגרת כי בעקבות החזרה ל-1 בספטמבר כיום פתיחת שנת הלימודים, בשנה הנוכחית נוספו ארבעה ימי לימוד. "בהתאם לזאת, עמד השנה היקף ימי הלימוד ביסודי על 223 ימים ובעל יסודי על 213 ימים", הובהר. "שנת הלימודים הבאה תפתח בתאריך ה-1.9 ולפיכך היקף ימי הלימוד, כאמור, יעמדו על 219 ימים ביסודי ו- 209 ימים בעל יסודי".

עם זאת, במכתבה של המנכ"לית אין כל התייחסות ליום חופש שהתווסף לחופשת חג הפורים, בתענית אסתר, שבמשך שנים רבות היה יום לימודים רגיל. יום חופש נוסף שהתווסף ללוח החופשות הוא בחג השבועות, שיוארך לשלושה ימים בשנת הלימודים הבאה. אולם בשנת הלימודים הקרובה, יום החופש הראשון של החג הוא ביום שבת, ולכן אינו נחשב במניין ימי החופש. רק בשנת הלימודים שלאחר מכן, תשע"ז, יתברר אם ההנחיה בדבר הארכת חופש שבועות תתקבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מסיבת עיתונאים על קיצור החופש הגדול בהשתתפות שר החינוך שי פירון, שר האוצר יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן.נובמבר 2013. דרור עינב
פירון/דרור עינב

יערה ישורון, יו"ר ארגון "הורים עובדים לשינוי", הגיבה להודעת משרד החינוך בפרסום בדף הפייסבוק שלה. "מאות אלפי הורים קיבלו מסרונים ממשרד החינוך, שמסבירים למה הכול בסדר ושהמאבק שלנו הוא סתם רעש רקע קטנוני", כתבה. "המורים? הם קיבלו מסרון מרגיע ששום דבר לא ישתנה. אז גם לנו יש מסר. לא רק להורים ולמורים, מסר לכולם. איך יכול להיות שדיון חינוכי על מה טוב לילדים ולמשפחות, מה שלכאורה הכי אמור לעניין מורים, הופך לדיון על שעות וימי עבודה בלי שום קשר לחינוך ולאהבה למקצוע שמשפיע יותר מכל על הילדים ועל כולנו? איך יכול להיות שההורים הם הצד הרע בסיפור?".

"אנחנו, שעובדים למען איזון המערכות כבר שבע שנים, וגם פורום ועדי ההורים הישוביים שהצטרפו למאבק שלנו לאחרונה, שומעים שמה שחשוב לארגוני המורים הוא חינוך, אבל פעם אחר פעם מתברר שהרבה יותר חשוב להם תנאי העסקה ולא חינוך", הוסיפה. "הם אומרים לנו שהם לא בייביסיטר, אבל מתעלמים מכך שחינוך נפרש על פני קצת יותר מ-220 ימים בשנה, וקצת יותר מחמש שעות ביום".

ישורון התייחסה לעלות הכלכלית של ימי חופש נוספים, וטענה כי "נתינת מקום לנציגות הורית משמעותית בקביעת לוח החופשות יכולה לחסוך מאות מיליונים למשק. כשאנחנו מבקשים שהמורים ילמדו עוד יום אחד, אומרים לנו שזה יעלה עשרות מיליונים. אבל לקחת ימים על חשבון ההורים? זה אין בעיה. החינוך עובד 365 ימים מסביב לשעון, אבל רק בימים שנוח למערכת".

מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, פרסם הודעה, בה מסר: "לאור הפרסומים בתקשורת על חופשות עובדי ההוראה, הריני להדגיש כי הסתדרות המורים תמשיך לשמור על זכויות חבריה, ולא תסכים לשום פגיעה בימי החופשה ובתנאי העבודה של עובדי ההוראה".

תכנית הקייטנות של משרד החינוך לא תורחב לכיתות ג'-ה'

בתוך כך, משרד החינוך פרסם השבוע את התחזית שלו לימי חופשת הקיץ הקרבה, והודיע כי תכנית "בתי הספר של החופש הגדול" תימשך גם השנה לתלמידי כיתות א' ו-ב'. התכנית, ביוזמתו של שר החינוך האחרון, שי פירון, העניקה לתלמידים ברחבי הארץ קייטנה בת שלושה שבועות במהלך חודש יולי בעלויות סמליות, בין 0 ל-400 שקלים, בהתאם למצב הסוציו-אקנומי של משפחות התלמידים. הקייטנות נערכו בשטחי בתי הספר וחלק מהמורים הצטרפו לצוות המדריכים.

התכנית הייתה אמורה להתרחב השנה לכיתות ג'-ה', לאור הצלחתה בשנה שעברה. עם זאת, בהיעדר תקציב מאושר במשרד החינוך, ושר חינוך שיקדם את התכנית, היא נשארת לעת עתה במתכונת מצומצמת.

(עדכון ראשון: 23:20)

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully