וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בבועה? בעולם נמדד החורף הכי חם אי-פעם

סוכנות החיזוי האמריקנית הודיעה ששלושת החודשים הראשונים של 2015 היו הכי חמים בממוצע עולמי מאז החלו המדידות בשנת 1880. בארץ היה אמנם חורף קר למדי, אולם בחישוב גלובלי היה חם בכמעלה מהממוצע של המאה ה-20. ויש גם נתון מטריד מאוד על האוקיינוס הארקטי

אילוסטרציה. ShutterStock
זה לא נדמה, באמת חם יותר/ShutterStock

בעוד שעל ישראל עובר אביב נעים יחסית, עם לא מעט משקעים – מסתבר שבחישוב העולמי המצב שונה בתכלית. לפי ה-NOAA, סוכנות החיזוי לאטמוספירה ולאוקיינוסים, חודש מרץ האחרון ברחבי הגלובוס היה - באופן ממוצע - החם ביותר מאז החלו המדידות הסדירות בשנת 1880.

לפי הדיווח הרשמי שמגיע מארצות הברית, הטמפרטורות בחודש שעבר ברחבי העולם שברו שיאים חדשים. נוסף על כך, גם בדיקה של הרבע הראשון של 2015 גילתה שהתקופה הזו שוברת שיאי חום אף היא. מעולם בהיסטוריה של המדידות לא הגיעו נתונים "חמים" כאלה.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
תושבי חיפה לא קונים את ההתנערות של העירייה מהאחריות לזיהום
"צפו בחיילות צה"ל": "מלכודות" הריגול של ההאקרים הערבים נחשפות
דאעש פוצץ מכונית תופת ליד קונסוליית ארה"ב בצפון עיראק; 3 נהרגו

הכי חם ב-135 השנים האחרונות

המידע העדכני והחריג, שלקח בחשבון ממוצעי טמפרטורות ומדדים אקלימיים נוספים, הן על פני היבשה והן בים, מגיע אחרי הודעה קודמת של הממשל האמריקני ש-2014 הייתה השנה החמה ביותר בעת המודרנית. מדענים הזהירו כי המשך שריפת דלקים מסוגים שונים בתעשייה, ובשימושים אזרחיים, מגביר ביתר שאת את פליטת גזי החממה לאטמוספירה – מה שגורם לעלייה בטמפרטורות בעולם, להמסת הקרחונים ולעלייה במפלס האוקיינוסים.

לפי ה-NOAA בחודש מרץ 2015 ממוצע הטמפרטורות ברחבי העולם היה גבוה ב-0.85 מעלות מעל הממוצע של המאה ה-20. "מכאן, שזה מרץ החם ביותר אי פעם, כלומר מאז שהתחילו למדוד לפני 135 שנה", לשון הדוח. הנתון הזה דוחק את השיא שנקבע ב-2010, שמצא אז סטייה עולמית מהממוצע ב-0.8 מעלות "בלבד". בשלושת החודשים הראשונים של 2015 הממוצע העולמי היה גבוה ב-0.82 מעלות מהממוצע של המאה ה-20. גם כאן מדובר כאמור בשיא, שמוחק את השיא הקודם מ-2002.

בנוסף, מידע מטריד בדוח מתייחס לאוקיינוס הארקטי. ממוצע כיסוי הקרח במרץ היה 430 אלף מייל מרובע, שהם 7.2% מתחת לממוצע של השנים 2010-1981. "זה היה הכיסוי המזערי ביותר מאז החלו המדידות למעשה, בשלהי שנות ה-70 של המאה הקודמת", נכתב.

(עדכון ראשון: 21:41)

קרח באוקיינוס הארקטי. AP
הכי מעט כיסוי קרח מאז החלו המדידות. האוקיינוס הארקטי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully