וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן-אלוף בתפקיד רגיש הודח מתפקידו עקב הדלפת מידע לעיתונות

17.4.2015 / 12:45

מחלקת אבטחת מידע עקבה במשך זמן רב אחר הדלפות מפיקוד המרכז לתקשורת וחשפה קשר של קצין בכיר המשרת בפיקוד עם העיתונות. בהתערבות הרמטכ"ל איזנקוט, בוטל מינויו של הקצין למפקד חטיבה והוא לא יועלה בדרגה

אילוסטרציה. שרון בוקוב
הקצין הודח מפקידו, בוטלה העלאתו בדרגה ובוטל מינויו לתפקיד מפקד חטיבה/שרון בוקוב

קצין בדרגת סגן-אלוף, המשרת בתפקיד רגיש בפיקוד המרכז, הודח מתפקידו וקידומו בוטל בעקבות שורה של עבירות ביטחון מידע שביצע במשך תקופה ארוכה. בפרשה היה מעורב גם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, שהורה על הצעדים שננקטו נגד הקצין.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
אין משכורות, אין עבודה, אין חיים. אינתיפאדת הרעבים בדרך
חרדים קיצונים צעקו לחייל "נאצי" ביום השואה בבית שמש
מרכז הקניות שהביא לקרע בין החילונים לדתיים באשדוד

במסגרת העבירות שביצע הקצין, חשפה מחלקת אבטחת המידע של צה"ל קשר בינו לבין כלי תקשורת. הדבר התגלה לאחר שהמחלקה עקבה במשך כמה חודשים אחר הדלפות מפיקוד המרכז לעיתונות. במסגרת הבדיקות, אומתו הפרטים והובאו לידיעת מפקדים בכירים בפיקוד המרכז, ובהם הרמטכ"ל איזנקוט. בעקבות הממצאים, שנשקלו על ידי כלל הגורמים הפיקודיים והגורמים המקצועיים, הוחלט לבטל את מינויו של הקצין למפקד חטיבה ואת העלאתו בדרגה. כמו כן, הוא הודח מתפקידו הנוכחי.

ביום שני הוגש כתב אישום בבית הדין הצבאי ביפו נגד החייל אלעד יעקב סלע בגין ריגול חמור. סלע נאשם בהדלפת מידע לגורמי ימין על פעולות מתוכננות של צה"ל ובשל חומרת סעיף העבירה, נדרש אישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בטרם הוגש כתב האישום. מעצרו הוארך בשבועיים והעונש המקסימלי שעשוי להיגזר עליו הוא מאסר עולם.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully