וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה

טלאי צהוב. ShutterStock
טלאי צהוב/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהערב תתקיים עצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם. ב-1959 חוקקה הכנסת את "חוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה" וקבעה כי כל שנה בכ"ז בניסן יוקדש היום להתייחדות עם זכר השואה שהמיטו הנאצים ועוזריהם על העם היהודי, ולזכר מעשי הגבורה ומעשי המרד בימים ההם. יום הזיכרון ייפתח בעצרת ממלכתית ביד ושם בשעה 20:00 במעמד נשיא מדינת ישראל, ראש ממשלת ישראל, נכבדים, ניצולי שואה, דור שני ובני משפחותיהם - שם ידליקו ניצולי שואה שש משואות המייצגות את ששת המליונים.

רבע גמר ליגת האלופות

חבייר מסצ'ראנו, ברצלונה, מול זלאטן איברהימוביץ', פריס סן ז'רמן. AP
חבייר מסצ'ראנו, ברצלונה, מול זלאטן איברהימוביץ', פריס סן ז'רמן/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תתארח ברצלונה אצל פריס סן ז'רמן במשחק הראשון של מפגש רבע גמר ליגת האלופות בין השתיים. אוהדיה הרבים של בארסה בישראל לא יוכלו לצפות במשחק בטלוויזיה בגלל יום השואה, והם צפויים להחמיץ קרב מבטיח בין שתיים מהקבוצות שקוראות תיגר על התואר היוקרתי ביבשת. לפני שנתיים הן נפגשו באותו שלב בדיוק והקטלאנים עברו בזכות שערי חוץ אחרי 3:3 בסיכום שני המפגשים, והפעם הצרפתים יצטרכו להסתדר ללא זלאטן איברהימוביץ' שהורחק בשמינית הגמר ויחכה עוד קצת למפגש מול קבוצתו לשעבר. ברצלונה עברה די בקלות את מנצ'סטר סיטי בשלב הקודם ונראית מוכנה לעוד אתגר גדול, בניסיונה להמשיך את חלומות הטרבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מרתון בוסטון

אמריקאים אבלים באזור הפיצוצים במרתון בוסטון, אפריל 2013. AP
אמריקאים אבלים באזור הפיצוצים במרתון בוסטון, אפריל 2013/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנתיים התרחש הפיגוע בקו הסיום של מרתון בוסטון. בשעה 14:50, התפוצצו שני מטעני חבלה בכיכר קופלי במרכז העיר, וגרמו למותם של שלושה בני אדם, בהם ילד בן 8, ופצעו 264 בני אדם. שני הפיצוצים התרחשו ארבע שעות לאחר תחילת המרוץ כשבאזור נכחו צופים רבים. במהלך המרדף אחר החשודים בביצוע הפיגוע, האחים צארנייב, מוסלמים צ'צ'נים שהיגרו עם משפחתם מרוסיה, נהרג אחד מהם והשני נלכד כשהוא פצוע קשה. במשפטו הודה ג'וחר צרנייב בלקיחת חלק בביצוע הפיגועים אך טען כי היה נתון להשפעת אחיו. חבר מושבעים הרשיע אותו בחודש אפריל בכל סעיפי האישום.

מזל טוב לאמה ווטסון

אמה ווטסון. GettyImages
אמה ווטסון/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת שחקנית הקולנוע, הדוגמנית ומי שלאחרונה גם התבלטה כפעילה חברתית, אמה ווטסון, יום הולדת 25. ווטסון התפרסמה בזכות השתתפותה בסדרת סרטי הארי פוטר בהם גילמה את דמותה של הרמיוני גריינג'ר. כאשר התחילה לגלם דמות זו, היתה בת 9, וכאשר סיימה לשחק בסרט האחרון היתה בת 21. מלבד הופעות משחק נוספות, דיגמנה ווטסון ב-2009 למותג הבריטי "ברברי" ולמותגים נוספים בהמשך ואף סומנה כ"סמל לסטייל". באוקטובר 2014 משכה ווטסון תשומת לב רבה כאשר נשאה נאום פמניסטי שהיכה הדים באו"ם.

ז'אן פול סארטר

ז'אן פול סארטר, 1965. GettyImages
ז'אן פול סארטר, 1965/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 35 שנים, בשנת 1980, הלך לעולמו הפילוסוף, הסופר והמחזאי ז'אן פול סארטר, אשר נחשב לדמות מפתח בפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית. הוא נולד בפריז בשנת 1905, ובשנות העשרים החל את לימודיו במוסד הנחשב "אקול נורמל סופרייר" שם גם פגש את חברתו לחיים, לה לא נישא מעולם, סימון דה בובואר. לאחר הלימודים עבד כמורה ובשנים אלה פרסם את הרומן "הבחילה" שנחשב למניפסט של האקזיסטנציאליזם. סארטר פרץ לתודעה הציבורית לאחר מלחמות העולם השנייה עם פרסום חיבורו "האקזיסטנציאליזם הוא הומניזם" ובעקבות חבירתו לאלבר קאמי, שאחז בעמדות קרובות לשלו - חברות שהסתיימה בעקבות התקרבותו של סארטר לקומוניזם. סארטר סירב לקבל פרס נובל בטענה כי ההכרה מפריעה לו בחופש הכתיבה. באפריל 1980 הלך לעולמו מבצקת ריאות ובהלווייתו השתתפו 50 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully